هیات داوران انجمن فیلم IFFS فدراسیون بین المللی انجمن های فیلم جایزه خود را در جشنواره ملگاسو پرتغال به فیلم خانه خاموش اهدا کرد.
به گزارش سینماسینما، فیلم مستند «خانه خاموش» Silent House به کارگردانی «فرناز جورابچیان» و «محمدرضا جورابچیان»، به تهیهکنندگی «فرناز جورابچیان»، «محمدرضا جورابچیان» و «الهه نوبخت» و همچنین به تهیهکنندگی مشترک «استفانی لوبرون» Stephanie Lebrun، «جوئِل مارانان» Jewel Maranan و «انجمن ملی فیلم کانادا» NFB، با تدوین «هایده صفییاری» و محصول مشترک کشورهای ایران، کانادا، فرانسه، فیلیپین و قطر؛ در جدیدترین حضور بینالمللی خود، در جشنواره ملگاسو پرتغال روی پرده رفت و برگزیده این جشنواره شد.
جایزه دن کیشوت توسط FICC (فدراسیون بینالمللی انجمن های سینما) اهدا میشود. FICC/IFFS که در سال ۱۹۴۷ در جریان جشنواره فیلم کن تأسیس شد، یک سازمان بینالمللی برای انجمنهای فیلم و سینماهای غیرانتفاعی است.
«خانه خاموش» که سرنوشت سه نسل از یک خانواده ایرانی طبقه متوسط رو به بالا را دنبال میکند؛ در نخستین حضور بینالمللی خود، در بخش «رقابتی اصلی» در سی و پنجمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند آمستردامـ «ایدفا» IDFA در کشور هلند به نمایش درآمد و در ادامه، توانست جایزه «میترانی» MITRANI در بخش مسابقه اصلی جشنواره بینالمللی فیلم مستند «فیپاداک» FIPA DOC در کشور فرانسه را تصاحب کند.
سایر عوامل فیلم مستند ۱۰۰ دقیقهای «خانه خاموش» که طی ۶ سال ساخته شده است، عبارتند از:
موسیقی: حامد ثابت، طراحی و ترکیب صداها: رامین ابوالصدق، صدای گفتار متن: فرناز و محمدرضا جورابچیان، طراحی پوستر و گرافیک: احسان برآبادی نویسنده گفتار متن: نرگس فرشی، فرناز و محمدرضا جورابچیان.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶





