سینماسینما، پاریس
«در سرزمین برادران» که اولین ساخته بلند مشترک علیرضا قاسمی و رها امیرفضلی است از چهارشنبه ۱۳ فروردین، در بسیاری از سینماهای پاریس و شهرستانها نمایش عمومی خواهد داشت.
با اینکه یک کمپانی «هنرو تجربه» این فیلم را اکران می کند اما برای تبلیغات آن هزینه بسیاری تقبل کرده و پوسترهای بزرگ فیلم در پانرهای خیابانی پاریس نصب شده است که همه جا به چشم می خورد. طبق سنت برخی از پخش کنندگان بزرگ که قبل از نمایش رسمی و عمومی فیلمی در پاریس، ابتدا در تعدادی از شهرستانها سانس های پیش نمایش برپا می کنند، پخش کننده این فیلم هم با حضور علیرضا قاسمی جلسات بسیار پیش نمایش در شهرستانها برگزار کرد. از سوی دیگر، مطبوعات فرانسه نیز بخوبی از فیلم استقبال کرده اند که می تواند در موفقیت گیشه حامی فیلم بشود.
«در سرزمین برادران» برای اولین بار سال گذشته در جشنواره معتبر ساندانس در مسابقه پذیرفته شده بوده و جایزه بهترین کارگردانی را نیز بهدست آورد. پس از آن، در بیش از ۲۰ جشنواره دیگر در کشورهای گوناگون هم در مسابقه پذیرفته شد و بیش از ده جایزه نیز بهدست آورد.
ماجرای فیلم از سالهای ۲۰۰۰ در ایران آغاز می شود و طی سه دهه در سه اپیزود، روایتگر سه خانواده افغانستانی است که در سه نقطه مختلف ایران زندگی و کار می کنند. هر کدام از این سه فامیل به دنبال شکل دادن به زندگی خود در کشور برادر (ایران) هستند که طبیعتا کار در آنجا برایشان با دشوارهایی همراه است. فیلمسازان تلاش کردهاند شرایط سخت افغانستانی های پناهنده را با نگاهی واقع گرایانه، همدردانه و انسانی به تصویر بکشند. این اثر تلاش دارد صدای مهاجرانی باشد که سالیان زیاد در سایه قرار داشته اند، و باید رنج های خود را پنهان کنند.
نتیجه کار دو کارگردان، یک اثر هنر و تجربه برای مخاطب خود شده است. این اثر محصول مشترک ایران و فرانسه است و حمیده جعفری، بشیر نیکزاد، محمد حسینی بازیگران و فرشاد محمدی فیلمبردار، هایده صفییاری تدوینگر و فردریک الوارز آهنگساز «در سرزمین برادران» هستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نمایش «مرسی آقای لانگلوا» در شب فرهنگی ایران و فرانسه
- جایزه فرانسویها برای «در سرزمین برادر»
- توسط آکادمی اسکار ۲۰۲۴؛ جایزه فلوشیپ طلایی برای زنان به دو سینماگر ایرانی اهدا میشود
- فیلمسازان ایرانی برنده جایزه گلدن گلوبال شدند
- سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
- اولین حضور جهانی «در سرزمین برادران» در جشنواره ساندنس
- «در کشور برادران» به جشنواره ساندنس راه یافت/ روایت زندگی ۳ خانواده افغانستانی
- راهیابی «خورشیدگرفتگی» به جشنواره گرنوبل فرانسه
- برندگان یازدهمین دوره آکادمی فیلم کوتاه ایران معرفی شدند
- پایان داوری مرحله دوم جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران
- نامزدهای یازدهمین جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران معرفی شدند
- انتشار پوستر جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران
- یک فیلم کوتاه ایرانی به پنج جشنواره بینالمللی راه یافت
- حضور علیرضا قاسمی در «رزیدانس سینه فونداسیون» جشنواره فیلم کن
- «وقت نهار» از جشنواره نشویل آمریکا دیپلم افتخار گرفت
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





