در پی موافقت شورای شهر با تغییر نام خیابان «ج» به «جمشید مشایخی» مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت در این رابطه مطالبی را بیان کرد.
به گزارش سینماسینما، سید عباس عظیمی مدیر عامل موسسه با گلایه از این اتفاق دیر هنگام گفت: کاش این اتفاق در زمان حیات استاد مشایخی انجام می شد!
پیشنهاد تغییر نام کوچه “ج” در تیرماه سال گذشته به صورت مکتوب از سوی موسسه هنرمندان پیشکسوت، با امضای مشترک اینجانب و استاد داریوش ارجمند به شهردار وقت تهران ارائه شد.
وی در ادامه بیان کرد: واقعا چه ایرادی داشت که در زمان حیات آن زندهیاد این تغییر نام اتفاق میافتاد ؟ و خود نیز شاهد این اتفاق میبود؟
عظیمی با انتقاد از تصمیمات احساسی و هیجانی بعد از درگذشت بزرگان و کم توجهی در زمان حیات هنرمندان گفت: ای کاش در زمان حیات هنرمندان ، مفاخر و بزرگان صاحب نام کشور به تکریم آنان بیشتر توجه شود.
جمشید مشایخی ۱۳ فروردین ماه از دنیا رفت.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محمدجواد حقشناس مطرح کرد/ لزوم حمایت دولت و مدیریت شهری از هنرمندان آسیب دیده از کرونا
- گلهها و آرزوهای احترام برومند در سالروز تولد داود رشیدی/ نامگذاری یک خیابان نامناسب به نام داود رشیدی
- مارا به جرم ِآینه بودن شکسته اند/پیام ویدیویی استاد جمشید مشایخی
- احمد مسجد جامعی در پاسخ به سینماسینما/جشنواره جهانی فرهنگ و تمدن ایران را به همه جا معرفی کرده است
- عباس جدیدی: بازیگران سینما بدون سناریو نمیتوانند شاخ بز را جدا کنند
- هشدار عضو شورای شهر درباره فرسودگی سینماها و تئاترهای پایتخت/ عمر مفیدشان تمام شده
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





