در حاشیه دومین جشنواره بینالمللی فیلم «راه ابریشم» که در شهر «فوجو» کشور چین در حال برگزاری است، دو قرارداد سینمایی بین ایران و چین برای تولید مشترک امضاء شد.
بر این اساس، در پی تفاهمی که اردیبهشت ماه امسال و در زمان برپایی بخش بینالملل جشنواره فیلم فجر با حضور علی جنتی امضا شده بود، آرش امینی مدیر بخش بینالملل سازمان سینمایی، صبح چهارم مهر ماه قرارداد تولید یک فیلم سینمایی مشترک با چین را به کارگردانی حسن فتحی امضا کرد.
فیلمنامهنویس مطرحی از کشور چین انتخاب شده و از ایران هم این مسئولیت به همراه کارگردانی برعهده حسن فتحی است.
علاوه بر این قرارداد یک تفاهم نامه دیگری هم در این روز میان ایران و چین منعقد شد.
محمد ابوالحسنی تهیه کننده این پروژه که فیلم انیمیشن «تهران ۱۵۰۰ » را در بخش انیمیشن جشنواره راه ابریشم داشت، تفاهمنامه تولید مشترک اولین فیلم سینمایی انیمیشن ایران و چین را در حاشیه آخرین روز این جشنواره امضا کرد.
انیمیشن ابرقهرمان با سرمایه گذاری ۱۵ میلیون دلار توسط دو استودیوی خصوصی ایران و چین ساخته میشود و پیش تولید آن از ابتدای سال میلادی ۲۰۱۶ آغاز خواهد طبق برنامه ریزی انجام شده ساخت این فیلم دو و نیم سال طول میکشد و فیلم در سال ۲۰۱۹ به پایان میرسد. کارگردانی فیلم را بهرام عظیمی برعهده دارد و قرار است این انیمیشن ضمن اکران سراسری در ایران و چین، در امریکا و کشورهای دیگر نیز نمایش داده شود.
جشنواره بین المللی راه ابریشم که قرار است همانند جشنواره کودک و نوجوان ایران بین دو شهر شیان و فوجو در چرخش باشد (البته این اتفاق کاملا برنامه ریزی شده و براساس تمرکز بر شهرهای واقع در مسیر راه ابریشم است)، امروز چهارم مهرماه با برگزاری مراسم اختتامیه به کار خود پایان میدهد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هفت اثر جدید در راه شبکه نمایش خانگی
- اکران «مست عشق» در ۱۰ کشور اروپایی
- آغاز اکران جهانی «مست عشق» از پاییز
- واکنش نماوا به اظهارات حسن فتحی؛ کلیه تعهدات سریال «ازازیل» انجام شده/به دنبال ایجاد وفاق بین تهیهکننده و کارگردان هستیم
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- با انتشار یک متن گلایهآمیز؛ حسن فتحی از «ازازیل» خداحافظی کرد
- واکنش حسن فتحی به جنجال تبلیغاتی «ازازیل»
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- ساختار زدایی جنگ و صلح فتحی؛ انسان مست عشق/ نگاهی به فیلم «مست عشق»
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- نگاهی به چند مجموعه ماندگار مذهبی؛ چرا این سریالها مدام تکرار میشوند؟
- ماجرای خدیجه خانم تجریشی/ مروری بر نقاط قوت و ضعف مجموعه «جیران»
- سرنوشت نامعلوم آخرین فیلم حسن فتحی/ آیا «مست عشق» بالاخره اکران میشود؟
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت






جدی؟
نه بابا؟