فیلم سینمائی «خواب تلخ» نخستین ساخته محسن امیریوسفی که از سه شنبه ۳ آذر در گروه «هنر و تجربه» اکران میشود با انتشار یک اعلامیه ترحیم عجیب، مردم را به تماشای این فیلم دعوت کرد.
به گزارش سینماسینما، در این دعوتنامه آمده است:
«دوازده سال گذشت!
حالا پس از دوازده سال، با چشمی گریان و چشمی خندان، شما را به دیدن فیلم سینمایی «خواب تلخ» دعوت میکنیم. چشم گریانمان عمر هدر رفته «خواب تلخ» را میبیند که در انتظار نمایش برای مردم ایران گذشت ولی چشم خندانمان اکران هر چند محدود و دیرهنگامش را «رویایی شیرین» میداند.
دوازده سال پیش در اکرانهای متعدد خارج از کشور در کنار تماشاگران غیرایرانی «خواب تلخ» را دیدیم، خندیدیم، ترسیدیم و گریستیم ولی مدام در انتظار دیدن آن با هموطنانمان بودیم، غافل از این که سرنوشت به کمک دستهایی نه چندان آسمانی(!) انتظاری دوازده ساله را برایمان رقم میزند.
«خواب تلخ» قصه پیرمرد مرده شوری است که با فرشته مرگ درگیر میشود!
هماکنون از سوم آذر ماه ۱۳۹۴ شما را دعوت میکنیم به دیدن «خواب تلخ» در سینماهای هنر و تجربه.
«خواب تلخ» پیش از ایران در چهل و دو جشنواره معتبر جهانی تشییع شده و جوایزی آمرزش گونه چون جایزه ویژه بخش دوربین طلایی جشنواره کن ۲۰۰۴ و جایزه نگاه جوان بخش دو هفته کارگردانها و جایزه اسکندر طلایی جشنواره تسالونیکی و جایزه فیپرشی (فدراسیون بینالمللی منتقدین) و … را دریافت کرده است.»
در پایان این اعلامیه هم جملهای از آقا اسفندیار، بازیگر اصلی «خواب تلخ» آمده که میگوید: خدا همه ما را رحمت کند!
همچنین نشست خبری فیلم سینمائی «خواب تلخ» با حضور محسن امیریوسفی فردا (شنبه – ۳۰ آبان) ساعت ۱۱ صبح درسالن وی. آی. پی پردیس سینمایی ملت برگزار میشود.

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- محسن امیریوسفی: آقای تقوایی عزیز! شما هنوز هم ناخدای کشتی سینمای مستقل ایران هستید
- بازگشت آقااسفندیار با واکنش به بیانیه هیات انتخاب کمیته اسکار
- گروتسک و مشکل کتاب «هیولا»/در واکنش به ممنوع شدن پخش مجموعه داستان محسن امیریوسفی
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- بازخوانی اظهارات امیر یوسفی : چه شد که در برابرفاجعه توقیف سنتوری همه سکوت کردیم و چیزی نگفتیم؟
- یادداشت محسن امیریوسفی در سوگ عباس اسفندیاری، بازیگر «خواب تلخ»/ مرگ یک سلبریتی خصوصی
- اولین گردهمایی جوانان کانون کارگردانان سینما برگزار شد/ سینما به سمت حذف کارگردانان صاحب فکر و اندیشه میرود
- گزارش مراسم بزرگداشت ابراهیم وحیدزاده/ کارگردانی وفادار به سینمای کمدی
- در لایو «هنرمندان و مسئولیت اجتماعی» مطرح شد/ امیریوسفی: فضای مجازی تنها مامن این روزهایمان برای تمرین دموکراسی است
- رییس کانون کارگردانان: آقای علیعسگری مسئولیت سریالها را قبول کنید/ تنها راه تعطیلی موقت پروژههاست
- ادامه واکنشها به جلسه شورای صنفی نمایش
- توضیحات معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره انتخابات شورای صنفی نمایش
- هشت کارگردان ایرانی خواهان آزادی زندانیان سیاسی شدند
- هشدار رئیس کانون کارگردانان/ باید با تعطیلی پروژههای تلویزیونی جلوی یک فاجعه انسانی گرفته شود
- پیام تبریک متفاوت محسن امیریوسفی به بهروز وثوقی به مناسبت زادروزش
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





