پنج مستندساز حاضر در سیوهفتمین جشنواره فیلم فجر با انتشار بیانیهای از مخاطبان این رویداد دعوت کردند تا به تماشای فیلمهای مستند بنشینند.
به گزارش سینماسینما، زینب تبریزی کارگردان «تمام چیزهایی که جایشان خالیست»، مهدی بخشیمقدم کارگردان «خانهای برای تو»، یاسر طالبی کارگردان «دلبند»، رضا فرهنمند کارگردان «نتهای مسی یک رویا» و بابک بهداد کارگردان «بهارستان خانه ملت» در بیانیه مشترکی مخاطبان سیوهفتمین جشنواره فیلم فجر را به تماشای آثار خود فراخواندند.
در بیانیه مشترک این پنج مستندساز آمده است؛
بهمنماه هر سال برای همه سینمادوستان ماه پرشور و حرارتیست، در میانه زمستانی سرد. سینماگران در تکاپو و تلاشاند تا فیلمهایشان را در جشنواره سینمایی کشور به نمایش بگذارند و در این بین مستندسازان نیز از این حیث مستثنا نیستند.
معتقدیم تمامی سینماگران چه در عرصه داستانی و چه مستند، مهمترین هدفشان نمایش آثار برای مردم و تاثیرگذاری روی آنان است و بستر جشنواره فیلم فجر بهعنوان مهمترین رویداد سینمایی کشور، کمک شایانی برای نیل به این هدف میکند. جشنواره فیلم فجر یکی از امکانهای قدرتمند فرهنگسازی برایی تماشای فیلم مستند است. از این رو در تلاشیم از این بستر به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
ما مستندسازان حاضر در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از مردم نازنین، هنرمندان و اهالی محترم رسانه دعوت میکنیم به تماشای آثار ما در این جشنواره بنشینند؛ قصههای ما را که از دل جامعه آمده بشنوند و ساعتی با تماشای فیلمهای مستند به عمق مهمترین مسائل روز جامعه و مردم وارد شوند.
ما تمام تلاش خود را کردهایم تا حرفهایمان را با روایتهای مستحکم و سینمایی ارائه دهیم تا مخاطبان محترم سینما با رضایت کامل به تماشای این آثار بنشینند.
امید داریم فرهنگ تماشای فیلم مستند از دل همین جشنوارهها به میان مردم بازگردد.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سرنوشت مبهم تیم ملی فوتبال بانوان در یک مستند
- مستندساز مشهور مدال گرفت؛ تجلیل از دیوید آتنبرو برای حمایت از طبیعت
- مژگان ایلانلو آزاد شد
- روایتی از مرگ آرش اینانلو در طبیعت
- یک مستندساز: پس از جشنواره سینماحقیقت، نمایش آنلاین مستندها ادامه یابد
- حمید مجتهدی، فیلمبردار و مستندساز درگذشت
- با داگ بلاک رازهای مستندهای شخصی را بدانید
- آخرین پست اینستاگرامی هوشنگ میرزایی/ یک حقیقت تلخ
- بخشهایی از مصاحبه با محمد تهامینژاد/ برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما + ویدئو
- «به شکوفهها، به باران، برسان سلام ما را»/ در رثای اکبر عالمی
- جزئیات تشییع پیکر منوچهر طیاب اعلام شد
- گفتوگو با منوچهر طیاب/ اقلیم ایران فرهنگی دارد که ستون فقرات ملتش است
- آه تابستان، چه شوم! چه وحشت انگیز!
- ویدئویی از گفتگوی منوچهر طیاب، برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- مهرداد اسکویی: منوچهر طیاب جانش را برای این کهن بوم و بر گذاشت/ همیشه رخت سفر بر تن داشت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





