فیلم «آن» که اقتباس سینمایی رمان استیون کینگ است، توانست رکوردی را به ثبت برساند که میتواند هویت ماه سپتامبر را برای همیشه در باکسآفیس ایالات متحده تغییر دهد.
به گزارش سینماسینمابه نقل از باکسآفیس موجو، باکسآفیس سپتامبر ۲۰۱۷ شاهد سودهای رکوردشکنی بود که فراتر از ۶۹۵ میلیون دلار رفت و به این ترتیب تنها چند میلیون دلار کمتر از این داشت که بتواند تبدیل به نخستین سپتامبر در تاریخ باکسآفیس بشود که فروشی ۷۰۰ میلیون دلاری در آن به ثبت میرسد.
در صدر این فروش باکسآفیسی فیلم به شدت موفق «آن» یا «It» محصول کمپانیهای برادران وارنر و نیولاین بود که خودش فروشی رکوردشکن داشت و ۴۱.۲ درصد از فروش کل باکسآفیسی ماه سپتامبر را برای خود به ثبت رساند. سپتامبر در عین حال نخستین ماه از آوریل تا به حال است که توانسته در مقایسه با بازه مشابه سال ۲۰۱۶ بهبود پیدا کند و فروش نهایی سپتامبر امسال در مقایسه با پارسال نشاندهنده رشدی ۱۸.۳ درصدی است.
از نقطهنظر مقایسه سالانه، سال ۲۰۱۷ در پایان ماه آگوست ۶.۳ درصد از ۲۰۱۶ عقب بود و فروش سپتامبر کمک کرد کمی این وضعیت بهتر شود، البته الان ۲۰۱۷ هنوز هم ۴.۶ درصد عقب است. با این حال و با توجه به این که اکتبر از همین حالا ۲۰.۸ درصد از اکتبر قبلی عقبتر است، به نظر میرسد که پیشرفتهای سپتامبر تا پایان ماه از دست خواهد رفت و فشار بیشتری روی دو ماه پایانی قرار خواهد گرفت تا ۲۰۱۷ را نجات بدهند.
روی هم رفته، سپتامبر ۲۰۱۷ فروشی ۶۹۶.۲ میلیون دلاری داشت که بزرگترین فروش سپتامبر تاریخ بود و تقریبا بیشتر از ۷۰ میلیون دلار از رکورد قبلی ثبتشده در سال ۲۰۱۵ داشت که در آن «هتل ترنسیلوانیا ۲» رکورد اکران اولیه آخر هفته را با فروشی ۴۸.۵ میلیون دلاری شکست. البته امسال «آن» توانست این رکورد را با ۱۲۳.۴ میلیون دلار فروش در نخستین آخر هفته خرد کند و نه تنها رکورد بزرگترین اکران آخر هفته پاییز را بشکند، بلکه پشت سر «ددپول» که در فوریه ۲۰۱۶ چیزی بیش از ۱۳۲ میلیون دلار فروخته بود، دومین رکورد افتتاحیه یک فیلم با ریتینگ R را به ثبت برساند.
از وقتی فیلم «آن» که اقتباس سینمایی رمان استیون کینگ، استاد ژانر وحشت است روی پردههای سینما رفته، تبدیل به پرفروشترین فیلم ژانر وحشت تاریخ هم در ایالات متحده و هم در سراسر جهان شده و تا اینجا توانسته بیش از ۶۰۵ میلیون دلار در سراسر جهان بفروشد. همان طور که تعجبی هم نداشت، برادران وارنر و نیولاین از همین حالا تاریخ اکران دنباله آن را برای روز ششم سپتامبر سال ۲۰۱۹ تعیین کردهاند.
تمام رکوردهای «آن» قابل توجه هستند اما شوکهکنندهترین جنبه رکوردشکنی آن این بود که توانست به تنهایی مسئول ۴۱.۲ درصد کل فروش باکسآفیسی ماه سپتامبر باشد. پیش از آن، رکورد ماه سپتامبر دست فیلم سال ۱۹۹۹ «حس ششم» بود که توانسته بود فقط ۱۸.۳ درصد فروش باکسآفیسی را از آن خود کند. با وجود این که چنین درصدی روی هم رفته بیسابقه نبوده (مثلا «انتقامجویان» توانست ۵۲ درصد فروش کل ماه مه سال ۲۰۱۲ را به خود اختصاص دهد)، این فاصله بسیار بزرگ بین ۲۰۱۷ و ۱۹۹۹ است که بیشتر از همه به چشم میآید.
البته هنوز مشخص نیست که دقیقا چنین چیزی به چه معنی خواهد بود. آیا در کل بیشتر فیلمهایی که در سپتامبر امسال اکران شدند ناامیدکننده بودند یا از حالا به بعد سپتامبر میتواند تبدیل به یکی از ماههای پرفروش سال شود و پروژههای بزرگتری را به خود جذب کند؟
منبع: خبرگزار مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رونق در باکس آفیس آمریکا/ «کلیفورد» ۲۰ میلیون دلار فروخت/ فروش «ونوم ۲» از ۲۰۰ میلیون گذشت
- بازگشت «کرودز» به صدر جدول باکس آفیس/ سقوط «زن شگفت انگیز ۲» در گیشه
- «عجیب و غریب» در صدر باکس آفیس/ گزارش فروش سینماهای آمریکا
- آمار فروش «تنت» در آمریکا/ سینماهای آمریکا همچنان کمرونق؛ معضل کمبود فیلم
- انتشار گزارش مالی از فروش سینماها/ دستان کرونا بر گلوی اقتصاد سینما
- گزارش هفتگی فروش سینمای آمریکا/ کاهش ۴۵ درصدی فروش بلیت نسبت به هفته گذشته
- بازگشت «پسران بد» به صدر گیشه جهانی
- شروع خوب قسمت جدید «جنگ ستارگان» در گیشه جهانی
- «جومانجی» پرفروشترین فیلم هفته در گیشه جهانی
- آمار فروش سینماهای جهان؛ صدرنشینی «ترمیناتور» با ۲۹ میلیون فروش
- خیز «علاءالدین» و «داستان اسباب بازی ۴» برای رکورد شکنی در گیشه سینمای جهان
- انیمیشن «شیر شاه» نیامده رکورد زد
- بازگشت ۱۰۰ میلیون دلاری «مردان سیاه پوش» به سینما
- فروش ۵۰ میلیون دلاری قسمت جدید «گودزیلا»
- «داستان اسباب بازی ۴» غافلگیرکننده شروع کرد/ فروش ۱۵۰ میلیون دلاری در هفته نخست
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





