با وعده تشکیل کمیتهای برای تعیین تکلیف فیلمهای مشکلدار و توقیفی، بررسی اسامی فیلمهای که هنوز رنگ پرده را ندیدهاند،حائز اهمیت است.
به گزارش سینماسینما، کمیته ویژه برای بازبینی مجدد تعدادی از فیلمهای بدون پروانه نمایش و مشکلدار در حالی در سازمان سینمایی تشکیل شده که حدود سه سال قبل در گزارشی مروری برفیلمهای توقیفی و در کمد مانده وزارت ارشاد کردیم؛ فیلمهایی که انتظار میرفت با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با ریاست حجتالله ایوبی بر سازمان سینمایی به اکران عمومی برسند اما بسیاری از آنها همچنان سرنوشت اکرانشان در وضعیت مبهمی است.
از آن فهرست فیلمهای همچون «قصهها» رخشان بنیاعتماد، «ماهی و گربه» شهرام مکری، «پاداش» کمال تبریزی و«نقش نگار» علی عطشانی مجوز اکران گرفتند اما فیلمهای «رستاخیز» احمدرضا درویش و «خانه پدری» کیانوش عیاری با وجود داشتن پروانه نمایش فقط در چند سانس محدود موفق به اکران شدند و پس از آن بنا به ملاحظات وزارت ارشاد و به دلیل فشارهای وارد شده خارج از این مجموعه از پرده پایین آمدند و هنوز هم خبری از اکران آنها نیست.
البته فیلم «رستاخیز» مدتی است که در یک شورای حکمیت در حال بررسی است و از مدتها قبل وعده داده میشود که تکلیف این فیلم مشخص خواهد شد.
در این سالها در بین فیلمهای توقیفی که تعدادشان بیش از ۱۰ مورد است، «آشغالهای دوستداشتنی» محسن امیریوسفی، «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان، «گزارش یک جشن» ابراهیم حاتمیکیا، «خرس» خسرو معصومی و «خانه دختر» شهرام شاهحسینی بیش از بقیه در رسانهها بازتاب و پیگیری داشتند.
همچنین فیلمهای«پریناز» بهرام بهرامیان، «صد سال به این سالها» سامان مقدم، «گس» کیارش اسدزاده، «مهمونی کامی» علی احمدزاده، «یک خانواده محترم» مسعود بخشی، «خیابانهای ناآرام» کمال تبریزی از جمله فیلمهایی قدیمیتری هستند که در انتظار تعیین تکلیف برای اکران عمومی به سر میبرند.
ضمن اینکه دو فیلم «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» از عبدالرضا کاهانی که گفته میشود مُهر «غیرقابل اصلاح خورده» و نیز «وقت داریم حالا» این فیلمساز به همراه «کاناپه» کیانوش عیاری دو فیلم دیگری هستند که در همین سالهای اخیر به لیست فیلمهای که برای نمایش مشکل دارند،پیوسته است.
حال با توجه به خبر اخیر مبنی بر تشکیل کمیتهی ویژهی برای تعیین تکلیف فیلمهای بدون پروانه نمایش و مشکلدار، حال باید منتظر ماند و دید که این کمیته مشکل کدام یک از این فیلمها را حل میکند؟!
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش کیانوش عیاری به قاچاق فیلم «کاناپه»؛ از نمایش غیرقانونی اثرم ناراضی هستم
- نوبت فیلم کیانوش عیاری شد؛ انتشار نسخه قاچاق از فیلم توقیفی «کاناپه»
- روحالله سهرابی مطرح کرد؛ آخرین وضعیت «کاناپه»، «برادران لیلا» و برگزاری جشنواره فیلم فجر
- گفتوگو با علیرضا تابش درباره سیر تاریخی ساخت فیلم سیاسی در سینمای ایران/ «زمان» یک فیلم اجتماعی را سیاسی میکند
- واکنش عیاری به مقایسه حجاب در فیلم کاناپه با حجاب در سریال شمقدری
- تهیه کننده های خیابانهای آرام وگزارش یک جشن پی گیر اکران فیلمشان نبودند/خانه پدری دیگر مشکلی برای اکران ندارد
- واکنش فرمانآرا پس از تماشای «آشغالهای دوست داشتنی»
- چرا حاتمی کیا ترجیح می دهد فیلمش فعلا در کمد بماند؟
- در ستایش ماندن
- روی خط/ از گور بازگشتهها؛ به بهانه اکران دو فیلم رفع توفیفی در سال ۹۷
- مستغاثی :اکران«آشغال های دوست داشتنی» خللی در روند نظام ایجاد نکرده است
- روزنامه جوان : آشغالهای دوست داشتنی اگر همان سال تولید اکران می شد هم هیچ اتفاق خاصی نمیافتاد
- آشغال هایی که ایران آن ها را دوست دارد/نگاهی به فیلم آشغالهای دوست داشتنی
- محسن امیر یوسفی: فیلمساز توقیفی مثل زن بارداری است که اجازه وضع حمل به او نمیدهند
- دسته گل «آشغالهای دوست داشتنی» برای تحریم حوزه هنری
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





