تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۳/۰۱ - ۱۳:۱۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 175206

سینماسینما، امیرحسین جعفری: دومین جشنواره فیلم کرمان روز گذشته با حضور مسئولان فرهنگی استان در حیاط دوم موزه صنعتی کرمان افتتاح شد.

 مراسم افتتاحیه دومین دوره جشنواره فیلم کرمان، دیروز ۳۱ ردیبهشت ماه، با حضور مهدی جلالی (معاون استاندار کرمان)، محمدرضا علیزاده (مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان)، مجتبی اسدی (رئیس حوزه هنری کرمان)، مجید فدایی (دبیر تخصصی جشنواره)، منوچهر مشیری (مستندساز)، سحر عصر آزاد (داور بخش نوشتار سینمایی)، نسیم سیفی‌پور و نسیم محمدی فارسانی (از داوران بخش فیلم‌نامه) و جمعی از اهالی سینما و رسانه، با اجرای صادق امیری در حیاط دوم موزه صنعتی کرمان برگزار شد.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و دبیر کل جشنواره‌، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران جشنواره و حاضران در مراسم، برگزاری این رخداد را نتیجه تعاملاتی مفید، میان اداره ارشاد و جامعه سینمایی، برای شکل‌گیری ساختار سینمایی در کرمان دانست.

وی با اشاره به عدم برگزاری جشنواره در سال ۱۴۰۰ به دلیل شرایط همه‌گیری ویروس کرونا، درباره وجود جشنواره فیلم کرمان گفت: وجود جشنواره فیلم، برخواسته از تقاضای به‌حقی از سوی جامعه سینمایی بود که ما آن را محقق کردیم؛ ولی برای استمرار این رویداد، ما نیازمند همراهی هنرمندان هستیم. چرا که بدون همراهی هنرمندان، این استمرار میسر نمی‌شود.

در ادامه علیزاده، ضمن استقبال از نقدهای سازنده، دومین دوره جشنواره فیلم کرمان را از حیث کمی و کیفی، نسبت به دوره قبل موفق‌تر دانست و افزود: در این دوره از جشنواره ۴۹۸ اثر در دبیرخانه جشنواره به ثبت رسید که در مجموع ۱۵۵ اثر به بخش مسابقه جشنواره راه یافتند و ان‌شاءالله در پایان جشنواره، از ۲۲ اثر برگزیده، تقدیر خواهد شد. همچنین در این دوره ۱۰ کارگاه تخصصی خواهیم داشت که در سالن اصلی و جنبی تماشاخانه پارس برگزار می‌شوند.

در ادامه مراسم مهدی جلالی، معاون استاندار کرمان، ضمن ادای احترام به شهید حاج قاسم سلیمانی، با اشاره به مبحث جنگ نرم، ارزش فعالان حوزه سینما و رسانه را برای دشمن انقلاب، هم‌تراز با یک موشک ارزیابی کرد و در انتقاد از سینمای گیشه و عامه‌پسند، افزود: اگر سینماگر ما با زبان فطرت صحبت کند، منجر به ارشاد جامعه می‌شود. ولی اگر سینماگر با زبان غریزه صحبت بکند، به اغوای جامعه می‌انجامد.

دومین جشنواره فیلم کرمان از ۳۱ اردیبهشت ماه تا ۴ خرداد ماه، در تماشاخانه پارس برگزار می‌شود.

عکس: پارسا شیخ محمدی

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها