رییس اتحادیه صنف تهیهکنندگان ایران از روزهای کرونایی تولید و توصیههایی که در این زمینه به همکاران خود داشته است، میگوید.
به گزارش سینماسینما، سید غلامرضا موسوی رییس اتحادیه صنف تهیهکنندگان ایران از روزهای کرونایی تولید و توصیههایی که در این زمینه به همکاران سینمایی خود داشته است گفت: در این روزهای کرونایی وظیفه ما به عنوان اتحادیه صنف تهیهکنندگان، توصیههای بهداشتی لازم به همکارانمان برای حفظ سلامتیشان در دوران تولید بوده است اینکه پروتکلهای بهداشتی را رعایت کرده، یک پزشک یا پرستار حین تولید و سر صحنه فیلمبرداری در کنارشان حاضر باشد، فاصله اجتماعی را حدالامکان رعایت کرده و همچنین حتما بحث بیمه کرونا و حوادث را مورد توجه قرار دهند.
وی افزود: خوشبختانه در زمینه سینما موردهای عجیب ابتلا به کرونا را شاهد نبودیم، در سریالهای تلویزیونی یا جاهای دیگر با این مساله رو به رو شدند اما در سینما معمولا همکاران ما دستورالعملهای لازم را به خوبی رعایت کردهاند.
تهیهکننده فیلم «خشکسالی و دروغ» درباره برنامههای پساکرونایی صنف تهیهکنندگان اظهار کرد: هر صنفی برای دوران بعد از کرونا برنامهریزیهای خودش را دارد، برنامههای پساکرونای تولیدکننده و تهیهکنندگان قطعا مساله تولید است. هر کدام از همکاران ما که پروانه ساخت برای فیلمشان را دارند، میتوانند برای تولید اثر شروع به کار کنند و از این نظر مشکلی هم وجود ندارد، تنها مشکلی که وجود دارد این است که فیلمهایشان اکران شود که آن هم در شورای صنفی نمایش به موقع برنامهریزی خواهد شد.
موسوی با تاکید بر وجود نداشتن مشکلی در زمینه تولید، ادامه داد: میتوان گفت همکاران ما در روزهای پساکرونایی با مشکلات چندانی رو به رو نخواهند بود و مشکلات به روزهای پیشرو برمیگردد. با توجه به همه این مسائل برای اکران فیلمها در دوران پساکرونایی باید به شرایط موجودی آن زمان توجه کرد زیرا مشخص نیست که روزهای بعد از کرونا از کی شروع خواهند شد پس ابتدا باید در این باره چشمانداز دقیقی داشته باشیم.
تهیه کننده فیلم «گل یخ» درباره مشکل اساسی تولید عنوان کرد: مشکل اساسی تولید خواب پول است، تهیهکنندگانی که میدانند با این مشکل رو به رو هستند طبیعتا میتوانند به تولید آثار دست نزنند، این چیزی نیست که ما به آنها بگوییم و تشخیص خودشان است. برای ما سلامتی گروه و کار کردن در این شرایط مهم است که در این زمینه هم توصیهنامه ها و دستورالعملهایی وجود داشته که همچنان در جریان هستند و خوشبختانه همکارانمان هم تا جایی که میتوانستند، رعایت کردند.
وی در پایان درباره تعطیلی سینماها و سرنوشت آنها بیان کرد: به جز یک ماه اولی که سینماها در تیرماه باز شد و در زمینه اکران فیلم هم خوب پیش میرفتیم، بعد از آن با اوجگیری ویروس کرونا و تعطیلی سینماها رو به رو شدیم، بعد از آن هم بازگشایی تا قبل از ساعت ۱۸ بود که باز هم به معنای تعطیلی است، نمونه آن هم این است که در آن دوران شاید فقط ۱۰ پردیس باز بود. حالا هم که باز تعطیلی تمام صنوف اعلام شده است. میتوان گفت سینماها از اوایل شهریورماه تعطیل بودهاند و بعید است که تا نزدیکهای عید سینمایی بتواند باز شود یا اگر شود مورد اقبال قرار گیرد.
منبع: صبا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بیانیه مشترک کانون کارگردانان و اتحادیه تهیهکنندگان سینما/ در کنار بازیگران زن سینمای ایران ایستادهایم
- واکنش اتحادیه تهیهکنندگان سینما به اظهارات تهیهکننده خالتور
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- نمایش «قصیده گاو سفید» در پارلمان ژاپن/ استقبال از اکران فیلم و افزایش تعداد سینماها
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- گفتوگوی موزه سینما با فریدون جیرانی/ از ابتدا هدفم فیلمنامهنویسی بود + ویدئو
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- توضیحات رئیس اتحادیه تهیهکنندگان سینمای ایران؛ چگونگی اکران نوروزی/ سینما به فیلم پرمخاطب نیاز دارد
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- هشدار اتحادیه تهیهکنندگان به وزارت ارشاد/ «پروانه نمایش» فصل الخطاب است
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- نگاهی به سریال «جانسخت»؛ منتظر غافلگیری بمانیم یا نه؟
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
آخرین ها
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور