فیلم مستند «آوازِ باد» با پژوهش و کارگرانی سودابه بیضایی به هفتمین جشنواره بینالمللی فیلم زنان بیروت راه یافت.
به گزارش سینماسینما، جشنواره فیلم زنان بینالمللی بیروت (BWFF) یک رویداد سالانه است که توسط جامعه فیلم بیروت تحت عنوان زنان برای رهبری در بیروت برگزار میشود و نقش زنان به عنوان رهبران در جوامعشان را برجسته میکند و سازندگان فیلم و علاقمندان به سینما را از سراسر جهان دور هم جمع میکند.
BWFF مسائلی مانند برابری جنسیتی، هویت جنسی، خشونت خانگی و سایر مسائل را از طریق قدرت لنز و سینما که پنجرهای به جامعه و به ویژه زنان در این موارد است، مورد بررسی قرار میدهد. BWFF که شامل فیلمهایی درباره زنان و/یا توسط زنان ساخته شده است، هدفش برجسته کردن قدرت زنان در شرایط مختلف زندگی است، سازماندهندگان جشنواره به ایجاد تصویر مثبتی از زنانی که با عزت برای ایجاد تغییر در محیط خود تلاش میکنند، اعتقاد دارند.
این دوره از جشنواره ۱۴ تا ۱۹ آوریل برگزار میشود و مستند «آوازِ باد» ۱۷ آوریل در آن نمایش داده خواهد شد.
مستند «آوازِ باد» با ورود دختر نوازندهای به اسم پگاه به زندگی استاد طاهر روایت میشود که در این فیلم به عمق ارتباط آنها با توجه به تفاوتها و تضادهایشان پرداخته میشود.
دیگر عوامل این مستند عبارتند از: تهیه کننده: سودابه بیضایی، امیر سیدزاده، تدوین: بهمن کیارستمی، پویا پارسامقام، ضبط صدا و تصویر: سودابه بیضایی، مدیر تولید: سهیلا کوشکی، دستیارکارگردان: فرزانه بیضایی، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، اصلاح رنگ و نور: مهشید افضلی، طراحی گرافیک و پوستر: اشکان فروتن، ترجمه: صنم کلانتری، زیرنویس: جواد ابراهیمینژاد، پخشکننده: کمپانی آیویژن به مدیریت مهناز تفاقی.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جایزه جشنواره روسی به مستند ایرانی
- راهیابی «کسری آنلاین» به بخش سینمای جهان در جشنواره داکا
- «کسری آنلاین» در میان منتخبین جشنواره نوستالژیا
- فیلم «کسری آنلاین» در یک جشنواره آمریکایی
- صحرا اسداللهی از جشنواره بیروت جایزه گرفت
- الهه گودرزی داور جشنواره بینالمللی فیلم زنان بیروت شد
- الهه نوبخت رئیس هیأت داوران جشنواره بینالمللی فیلم زنان بیروت شد
- رقابت فیلم کوتاه «آرامگاه» در پنج جشنواره جهانی
- رضا بهبودى و سودابه بیضایى بازیگران «ریست» شدند
- درباره دو مستند «زیر حکم» و «مثل اسمم پگاه»
- عکسی از بازیگر فیلم «لرد» همراه با مونیکا بلوچی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





