فیلم «کسری آنلاین» (در آستانه فصلی سرد) به کارگردانی سودابه بیضایی و تهیهکنندگی مشترک او و مهنار تفاقی، برای نمایش در بخش سینمای جهان بیست و سومین جشنواره بینالمللی فیلم داکا (DIFF) انتخاب شد.
به گزارش سینماسینما، این جشنواره از ۲۱ تا ۲۹ دیماه ۱۴۰۳ در داکا، بنگلادش برگزار میشود. این فیلم در سالنهایی همچون مرکز فرهنگی روسیه، انجمن فرانسوی داکا و سالن موزه ملی بنگلادش به نمایش در خواهد آمد.
در خلاصه داستان فیلم آمده: با شیوع ویروس کرونا، کسری ۹ ساله مجبور میشود به صورت آنلاین درس بخواند و همین موضوع پیچیدگیهایی را برای او و خانوادهاش به وجود میآورد. داستانی که به چالشهای جدید تحصیلی و اجتماعی ناشی از پاندمی میپردازد.
جشنواره بینالمللی فیلم داکا امسال میزبان بیش از ۲۰۰ فیلم از ۷۵ کشور در بخشهایی از جمله فیلمسازان زن، سینمای آسیا و فیلمهای کوتاه و مستقل خواهد بود.
همچنین مهنار تفاقی به عنوان عضو هیئت داوران بخش فیلمهای معنوی در این دوره از جشنواره حضور دارد.
عوامل فیلم عبارتند از: کارگردان، تصویربردار و پژوهشگر: سودابه بیضایی، تهیهکنندگان: سودابه بیضایی و مهناز تفاقی، تدوین: بهمن کیارستمی و پویا پارسامقام، مدیر تولید: سهیلا کوشکی، مجری طرح: هنگامه صفاییپور، دستیار کارگردان: فرزانه بیضایی، صداگذار: بهنیا یوسفی، اصلاح رنگ: سامان مجدوفایی، گرافیک: امیر فصیحی، عکس: سمیه جعفری، طراحی پوستر: سجاد خطیری، زیرنویس: رضا تاری وردی، با حضور کسری قلیچی، مهسا زابلی و حسین قلیچی.
پخش این فیلم بر عهده آیویژن فیلم است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جایزه جشنواره روسی به مستند ایرانی
- «سلام آنا» به جشنواره داکا میرود
- «کسری آنلاین» در میان منتخبین جشنواره نوستالژیا
- فیلم «کسری آنلاین» در یک جشنواره آمریکایی
- راهیابی «آوازِ باد» به جشنواره بینالمللی زنان بیروت
- «آنجلّو» به رقابت داکا راه یافت
- رقابت «قطع فوری» در بخش زنان فیلمساز داکا
- نمایش آنلاین «تابستان داغ» در سوئد
- مروری بر آثار پوران درخشنده در نوزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «داکا» بنگلادش
- رضا بهبودى و سودابه بیضایى بازیگران «ریست» شدند
- درباره دو مستند «زیر حکم» و «مثل اسمم پگاه»
- عکسی از بازیگر فیلم «لرد» همراه با مونیکا بلوچی
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





