رخشان بنی اعتماد در آیین دیدار فیلم «زغال» به کارگردانی اسماعیل منصف با بیان اینکه این اثر یک هوای تازه در سینماست، اظهار امیدواری کرد که هنروتجربه به فعالیتش ادامه دهد تا فیلمهای متفاوت و دوست داشتنی که در اکران عمومی امکان دیده شدن پیدا نمیکنند، اکران شوند.
به گزارش سینماسینما، آیین دیدار فیلم «زغال» به کارگردانی اسماعیل منصف با حضور عوامل این فیلم و چهرههای فرهنگی و هنری همچون رخشان بنیاعتماد، امیر اثباتی، محمدرضا دلپاک،بهزاد خداویسی، شیرین برقنورد، لقمان خالدی، معین کریمالدینی، جعفر صانعیمقدم و…شامگاه دوشنبه ۱۵ مهر در موزه سینما برگزار شد.
پس از امضای پوستر فیلم توسط حاضرین، مصطفی شیری مستندساز که اجرای برنامه را برعهده داشت، از منصف خواست تا به روی صحنه بیاید.
منصف نیز با تشکر از حاضران برای حضور در این برنامه درباره «زغال» گفت:«این یک فیلم با زبان ترکی است. این فیلم با تمام نقاط ضعفی که دارد، شاید بتواند یک ویژگی تازه داشته باشد و آنهم دیدن چهرهها و فضاهای تازه در سینماست. بههرحال این فیلم در یک اتمسفر و لوکیشن متفاوت اتفاق افتاده است. از همه کسانی که کمک کردند این پروژه تولید شود، سپاسگزارم».
او سپس «زغال» را به دو تن از عوامل فیلم که در قید حیات نیستند، تقدیم کرد:«دلم میخواهد از دو نفر از عوامل فیلم که در کنار ما نیستند، یاد کنم. زندهیاد احد پاسبانطوس که روز سوم فیلمبرداری او را از دست دادیم و یوسف جاوید یکی از بازیگران فیلم که به تازگی به دلیل بیماری از پیش ما رفت. این اکران را به روح این دو عزیز تقدیم میکنم».
او سپس به حمایت رخشان بنیاعتماد، کارگردان سینما اشاره کرد:«از خانم بنیاعتماد که طی تدوین این پروژه بسیار کمک حال من بود و از مشورتهایش دریغ نکرد، میخواهم به عنوان بزرگ این جمع چند دقیقهای برای ما صحبت کند».
رخشان بنی اعتماد نیز پیش از پرداختن به این فیلم درباره گروه هنروتجربه گفت:«خیلی خوشحالم که یکی از فیلمهای مورد علاقهام را بالاخره امشب بر پرده سینما میبینیم. انشاءالله خدا پنجره هنروتجربه را همینجور گشوده حفظ کند که فرصت اکران به فیلمهای متفاوت و دوست داشتنی میدهد. آثاری که در اکران عمومی به دلایل بسیار امکان دیده شدن را پیدا نمیکنند».
این کارگردان در پایان درباره خصوصیات فیلم «زغال» نیز عنوان کرد:«اسماعیل منصف شکسته نفسی کرد. بهنظرم امتیاز این فیلم اصلا محدود به فضا، زبان و لوکیشن متفاوت نیست. البته وقتی اولینبار فیلم را دیدم گفتم یک هوای تازه در سینماست و به شخصه بسیار لذت بردم. چهرهها و فضاها طراوت و تازگی دارند. کشور ما انگار فقط تهران و آپارتمانهای بالای شهرش شده است. فیلم جدا از این ویژگیها، خیلی خوب است. خوشحالم که اسماعیل منصف به عنوان یک سینماگر بسیار خوب، فیلمش را ساخت. ساختن فیلم حق کسانی مانند منصف است که جدی و مسئولانه در سینما، تجربههای خوبی داشتند. صمیمانه آرزو میکنم، این فیلم آنطور که شایستهاش است در اکران عمومی هنروتجربه دیده شود. هرچند در نمایشهایی که قبلا در جشنوارهها داشت، به دلایلی دیده نشد اما بهنظرم این مساله چیزی از ارزش فیلم کم نکرده است. چشم انتظار دیدن فیلمهای او در آینده هستیم».
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- همزمان در سراسر دنیا؛ مستند «ژیلا» آنلاین اکران میشود
- معرفی برندگان سیزدهمین دوره جوایز ایسفا
- اختصاصی سینماسینما/ رخشان بنیاعتماد: هنرمند، مزدور و رعیتِ اربابان پادگانی نیست
- نوزدهمین جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر پایان یافت/ از وصیت رخشان بنیاعتماد تا جایزه جهانی کیارستمی
- ایران در جشنواره بینالمللی فیلم هند؛ یک داور و هشت فیلم
- توضیحات روابط عمومی پروژه «مه گرفتگی» درباره اخبار اخیر/ فیلمنامه «مه گرفتگی» را اسماعیل منصف نوشته است
- تصویر چهل سال تهران در خانه تهران
- پروژه های «نیویورک ۲۰۲۰» و «پاریس به وقت کرونا» در جشن تصویر سال/ تشریح جزئیات جشن تصویر سال
- داوران بخش مسابقه ملی جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- بهترین فیلمهای تاریخ سینمای ایران از نگاه نویسندگان سینماسینما (۶)/ آزاده کفاشی، گلاره محمدی
- کارگردان «زغال»: کارگروه بررسی خسارت وارده به سینمای هنری تشکیل شود/ اکران آنلاین فرصتی برای هنروتجربه
- داشتن یا نداشتن/ نگاهی به فیلم “زغال”
- چاه سرنوشت/ نگاهی به فیلم “ذغال”
- اعتراض کانون کارگردانان به صداوسیما
- نمایش «زغال» در فستیوال چنای هندوستان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





