رضا میرکریمی در هفتمین آپاراتچی در گپ و گفت با جواد یحیوی صحبت های صریح خود درباره سینما، فضای تبلیغ آثار، فیلم دختر، جشنواره جهانی فجر، حواشی استعفا از خانه سینما و … را بیان کرده است.
به گزارش سینماسینما، رضا میرکریمی که این روزها فیلم «دختر» را بر روی پرده سینماهای کشور در حال اکران دارد و به تازگی سکان خانه سینما را به دیگری سپرده است در مقابل دوربین آپاراتچی و جواد یحیوی قرار گرفته است و ناگفته های خود را از فضای تبلیغات، اکران و درونمایه تازه ترین اثر خود، برنامه های جشنواره جهانی فجر، مدیریت در خانه سینما و اتفاقات شورای نمایش و … را بیان کرده است.
سهم فیلم ما از تلویزیون یک تیزر بی خاصیت بود
این کارگردان و سینماگر در صحبت های خود با اظهار گله گی از عدم حمایت تلویزیون از تبلیغات فیلم ها و پخش تیزر، بیان کرد: فیلم ما تبلیغات جدی نداشت و تیزرها اکثرا در تلویزیون رد شدند و در نهایت یک تیزر بی خاصیت که خیلی بار علمی ندارد و تنها اطلاع رسانی می کند، در تلویزیون پخش می شود.
این کارگردان همچنین از فضای تبلیغی شبکه GEM که به نفع سینما و فیلم ها بود و واکنش اشتباهی که نسبت به آن نشان داده شد و تعریف درستی نداشت سخن گفت.
بحث همیشگی سانسور تیزرها و اعمال سلیقه های غلط که گریبانگیر «دختر» نیز شده است میرکریمی را برآن داشت تا چند مورد از ایرادات و حذفیات این فیلم در تیزرهایی که خیلی کم دیده شد را عنوان کند. وی گفت: به پخش ترانه محسن یگانه ایراد گرفتند و گفتند از تیزر حذف شود، ترانه ای که از رادیو پخش می شود و خود من بارها آنرا شنیده ام اما باید حذف شود. اهمیت اصرار به اینکه ظاهرسازی کنیم و چیزی که وجود دارد را نبینیم و بگوییم بقیه هم نبینند نتیجه اش این می شود که تلویزیون مخاطب خود را از دست بدهد و فضای مجازی که عددی نبود رقیب قدرتمندی برای آن شود.
کارگردان فیلم «دختر» از اهمیت دغدغه و مشکلات دختران سرزمین خود و فاصله ای که میان ارتباط آن ها با پدران خود شکل گرفته است گفت تا رقم فروش این فیلم تا به امروز و فضای سینمای ایران و مسائلی که در آن وجود دارد.
از خانه سینما بیرون آمدم تا جواب این سوال ها را ندهم
وی در پاسخ به سوالات جواد یحیوی که به مقولات مطرحشده دربارهی خانهی سینما پرداخته بود، عنوان کرد: از خانه سینما بیرون آمدم تا جواب این سوال ها را ندهم.
مدیرعامل سابق خانه سینما در پاسخ به اینکه می گویند خانه سینما را رها کرده تا مناصب دیگری بگیرد، گفت: کاش اینقدر سیاستمدار بودم.
میرکریمی از تعدد سایت های خبری و اخباری که ممکن است به اشتباه در آنها منتشر شود سخن گفت و اشاره کرد: این سایت ها به دلیل تعداد زیادشان و کمی خبر گاهی مجبور می شوند خودشان خبر جعلی بسازند، مثلا امروز یک جا خواندم من از خانه سینما استعفا داده ام تا مشاور آقای قالیباف در انتخابات شوم! اقدامات بخش جهانی جشنواره فیلم فجر در دورهای که پشت سر گذاشت و دوره پیش رو سرفصل دیگری از صحبت های رضا میرکریمی در برنامه آپاراتچی بود.
« آپاراتچی» در برنامه این هفته خود که پنجشنبه شب بر روی سایت آپارات قرار می گیرد با بخش های دیگری چون اخبار و اتفاقات سینما، نقد فیلم های بارکد و آنومالیسا هفتمین برنامه خود را به تماشای مخاطبان و علاقمندان سینما می گذارد.
از عوامل و دست اندرکاران این برنامه؛ حامد قشلاقی تهیه کننده، خسرو نقیبی سردبیر، محمود محمودی مشاور هنری، مارال دوستی معاون سردبیر، مسعود صنم مدیر پروژه و کارگردان هنری، زهرا صفایی مشاور رسانه ای و مدیر روابط عمومی، سارا معلم تدوین، آرش جهانشاه مدیر تولید و … قابل ذکر هستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- خانه سینما به رییس قوه قضاییه نامه نوشت؛ درخواست تشکیل کمیته حقیقتیاب در ماجرای بازداشت بازیگران
- در نشست خانه سینما مطرح شد؛ بازداشت هنرمندان، حذف پروانه ساخت و پویش آب
- حمایت خانه سینما از مطالبه اصناف برای حذف پروانه ساخت
- بدرقه پیکر ناصر تقوایی با نوای موسیقی جنوب/ سکوت کنیم و صدای صداقت و شرافت را بشنویم
- زنجیره بیانیهها درباره اسکار ادامه دارد؛ حمایت۸۰ سینماگر دیگر از تصمیم خانهسینما
- موضع تازه خانه سینما درباره حواشی کمیته اسکار؛ بیانیه کمیته توهین آمیز بود، ولی سکوت میکنیم
- بیانیه تند کمیته انتخاب اسکار؛ انتقاد همزمان از دولت و خانه سینما
- مراسم گرامیداشت روز ملی سینما برگزار شد؛ سینمای متفاوت را خفه نکنید/ صدای ما، صدای مردم است
- حمایت بیش از ۱۳۰ سینماگر از خروج خانه سینما از کمیته اسکار
- اسعدیان: خانه سینما بنگاه کاریابی نیست/ حسینی: سند ملی سینما را قبول نداریم
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- خانه سینما از کمیته اسکار خارج شد؛ نقشی در این کمیته نداریم/ آرزوی موفقیت برای فیلم معرفی شده
- در انتخاب فیلم برای اسکار، خانه سینما سرِ پیاز است یا ته پیاز؟!
- آیا کمیته اسکار سینمای ایران به خانه سینما بازگشت؟
- پاسخ امینی تیرانی به امیر اثباتی/ مطالبه این باشد؛ چرا خانه سینما سمتِ سینمای مستقل و زیرزمینی نمیایستد؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





