
ایرنا در بخشی از گزارش خود نوشت :ماجرای صدور قرار جلب به دادرسی علیه فرهادی در رسانههای برجسته انگلیسی زبان نیز واکنشهای گستردهای داشت. نشریه آمریکایی هالیوود ریپورتر که اولین بار این خبر را بازتاب داد، به اشتباه مدعی شد فرهادی توسط دادگاه برای سرقت هنری از آزاده مسیح زاده مجرم شناخته شده است.
این نشریه چندی بعد خبر خود را اصلاح کرد و نوشت: دادگاهی در تهران مدارکی پیدا کرده است که نشان میدهد فرهادی حق مالکیت معنوی مستند دو سر برد، دو سر باخت مسیح زاده را پایمال و از برخی عناصر این فیلم بدون این که حق و حقوق سازنده را پرداخت کند در فیلم خود استفاده کرده است. حالا این پرونده به رویت قاضی دوم خواهد رسید و فرهادی میتواند در دادگاه تجدیدنظر به حکم آن اعتراض کند.
برچسبها: هالیوود ریپورتر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- این بار نامی از فیلم پناهی نیست؛ منتقدان هالیوود ریپورتر ده فیلم برتر ۲۰۲۵ را انتخاب کردند
- ۱۰ فیلم برتر سال به انتخاب منتقدان هالیوود ریپورتر
- حامد سلیمانزاده در گفتوگو با سینماسینما/ اصغر فرهادی، نام دوستداشتنی برای جشنواره کن است
- برترین فیلمهای امسال به انتخاب منتقدان هالیوود ریپورتر
- منتقدان بهترین سریالهای تلویزیونی ده سال گذشته را انتخاب کردند
- تمجید منتقد هالیوود ریپورتر از «قسم» محسن تنابنده
- اختصاصی سینماسینما/ نقد دبورا یانگ بر مستند «بانو قدس ایران»/ یک واقعه نگاری منحصر بفرد
- اختصاصی سینماسینما/ نقد دبورا یانگ منتقد مطرح هالیوود ریپورتر بر فیلم «حکایت دریا» ساخته بهمن فرمانآرا/ حرف آخر
- نقد دبورا یانگ درباره «نفس»/ فیلم ایرانی به یاد ماندنی درباره کودکی
- فیلم هایی که احتمالا در جشنواره کن حاضر خواهند بود / امکان نمایش فیلمی از کیارستمی
- پیشبینی نویسنده هالیوود ریپورتر / «فروشنده» برنده اسکار میشود
- هالیوود ریپورتر از پیام جهانی فیلم اصغر فرهادی نوشت
- تکرار نام ترانه علیدوستی در رسانههای خارجی / بازتاب واکنش بازیگر «فروشنده»
- پیشبینی هالیوود ریپورتر برای «فروشنده» در اسکار
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد





