جوئل کوئن یک “مکبث” جنایی با بازی دنزل واشنگتن و فرانسیس مکدورمند می سازد.
به گزارش سینماسینما، جوئل کوئن فیلم بعدی خود را به تنهایی میسازد. او همکار برنده اسکار خود و همچنین برادرش اتان کوئن را پشت سر گذاشته و اقتباسی دیدنیای دیگر از “مکبث” شکسپیر خواهد کرد.
“مکبث” جوئل کوئن رسما “تراژدی مکبث” نام دارد و و دنزل واشنگتن و فرانسیس مکدورمند برای آنچه که مطمئناً یکی از درامهای موفق پیشبینی شده است، همبازی می شوند.
کوئن و مکدورمند به تازگی در یک گفت و گو Live اینستاگرام اولین جزییات این فیلم را توضیح دادند و این بار جوئل تصمیم گرفت به تنهایی فیلم را بسازد هر چند او چند سال پیش پیشنهاد دورمند برای اقتباس تئاتری از یکی از کارهای شکسپیر را رد کرده بود. مکدورمند و جوئل کوئن از سال ۱۹۸۴ ازدواج کرده اند و او در فیلم های بی شماری به کارگردانی برادران کوئن بازی کرده است. او اولین اسکار خود را برای “فارگو” به دست آورد.
مکدورمند گفت: “فکر می کنم نکته بسیار مهم در مورد اقتباس جوئل این است که ما آن را” مکبث “نمی نامیم. ما آن را” تراژدی مکبث ” می نامیم ، که به نظر من یک تمایز مهم است. در اقتباس جوئل، ما در حال بررسی سن شخصیت ها هستیم و در اقتباس ما مکبث پیرتر است. دنزل و من پیرتر از چیزی هستیم که اغلب به عنوان بازیگران مکبث معرفی می شود. هر دو پیر شدهاند و دیگر شانسی برای بچهدار شدن و باروری ندارند. بنابراین جاهطلبی آنها بیشتر می شود. من فکر می کنم مهم ترین تفاوت این است که این آخرین شانس آنها برای به دست آوردن شکوه و عظمت است.
مکدورمند اضافه کرد که برای عملکرد وی “بسیار مهم” است که لیدی مکبث هرگز فرزند نداشته است. وی گفت: اما بارداری های زیادی داشته و احتمالاً کودکانی به دنیا آمده اند که در هنگام زایمان یا در سن کم فوت شده اند. من فکر می کنم این یک تراژدی شخصی برای اوست که جاه طلبی او برای دادن تاج به همسرش را بیشتر می کند زیرا او نتوانسته وارثی به او بدهد. این ماهیت اصلی این شخصیت است.
از آنجایی که زوج مکبث در دهه شصت سالگی خود هستند کوئن عنصر “اضطرار” را به درام اضافه کرده تا فیلمی جنایی اقتباس کند. مکدورمند گفت: این فشار زمانی خاص به شخصیت ها می دهد و به داستان پردازی نیز کمک می کند، که فکر می کنم درخشش واقعی اقتباسی است که جوئل انجام داده. یک تعلیق واقعی وجود دارد. زمان نه تنها برای شخصیت ها تمام می شود بلکه روی قصه گویی نیز تاثیر میگذارد.
کوئن افزود: بله، می توان آن را یک درام جنایی در نظر گرفت. من فکر میکنم این چیزی است که من همیشه هنگام تماشای نمایش به نوعی احساس می کنم که با ورود به آن و انجام اقتباس برایم روشن تر و جالب تر شد. جالب است که چگونه شکسپیر استعاره های رایج در ادبیات جنایی آمریکا در اویل قرن بیستم را به کار گرفته.
کوئن گفت که او ماهیت “تعلیق” را از اقتباس خود گرفته و آن را به موسیقی فیلم تزریق می کند. موسیقی “تراژدی مکبث” توسط کارتر برول ، همکار دیرینه برای برادران کوئن ساخته خواهد شد. این کارگردان گفت که از آنجایی که شکسپیر نثری موزون داشته، از ۸۵ درصد زبان نمایشنامه استفاده خواهد کرد.
کمپانی A24 هنوز تاریخی برای اتمام و اکران “تراژدی مکبث” اعلام نکرده.
منبع: IndieWire/ 13 April/ ترجمه: فریبا جمور
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک غافلگیری در کن؛ دنزل واشنگتن نخل طلای افتخاری گرفت
- نظر راسل کرو درباره ساخت قسمت دوم «گلادیاتور»؛ ناراحتم!
- تولید «گلادیاتور ۲» از هفته آینده از سر گرفته میشود
- جوئل کوئن جشنواره نیویورک را افتتاح میکند
- نامزدهای جوایز گاتهام معرفی شدند/ فصل رقابت فیلمهای مستقل
- جولیا رابرتز و دنزل واشنگتن در «دنیا را پشت سر بگذار» همبازی شدند
- دنزل واشنگتن وارد دنیای مارول میشود؟
- اهدای جایزه یک عمر فعالیت هنری موسسه فیلم آمریکا به دنزل واشنگتن
- یکه تازی فیلمی با بازی دنزل واشنگتن در گیشه/ گزارشی از فروش سینمای آمریکا
- سارق مجسمه اسکار بهترین بازیگر زن دستگیر شد + عکس
- دستگیری دو نفر برای تیراندازی در صحنه فیلم دنزل واشنگتن
- بزرگترین بیاعتناییها و شگفتیهای جوایز اسکار ۸۹
- معادلات جوایز اسکار بازیگری به هم ریخت
- جوایز انجمن بازیگران آمریکا اعطا شد
- جایزهای ویژه برای دنزل واشنگتن
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت





