مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه مرحوم فرج الله سلحشور هیچ ساعتی از عمر خود را هدر نمی داد گفت: تمام هم و غم وی این بود که در بستر انقلاب و در مسیر اسلام باشد.
به گزارش سینماسینماحسین شریعتمداری اظهار داشت: به جرات می توان گفت که سلحشور تقریبا هیچ ساعتی از عمر خود را هدر نمی داد و همیشه دلشوره و دغدغه ای در عرصه هنر داشت و اصرار زیادی داشت که سینمای ایران را از شرایط کنونی به سمت سینمای دینی گرایش بدهد و در یک کلمه پیام آور پیامبران بود.
وی افزود: آن مرحوم اصرار زیادی داشت که رخدادها و داستان های دینی را از قرآن استخراج کند و آن را در اختیار همه قرار دهد و بزرگترین آرزویش این بود که سریال حضرت موسی را بسازد و البته فیلمنامه آن را نوشت و امیدوارم آرزوی مرحوم سلحشور در این زمینه برآورده شود.
شریعتمداری به سابقه ۳۰ ساله آشنایی خود با مرحوم سلحشور اشاره کرد و گفت: مدتی با آن مرحوم و برخی از شخصیت های فرهنگی و هنری همچون شهید سیدمرتضی آوینی، مجیدی مجیدی و برخی دیگر از هنرمندان جلساتی را تحت عنوان مجمع هنرمندان و نویسندگان مسلمان برگزار می کردیم و مباحث فرهنگی و دینی را مورد بررسی قرار می دادیم.
این کارشناس سیاسی با اشاره به فعالیت های هنری مرحوم سلحشور در حوزه دفاع مقدس گفت: آن مرحوم دفاع مقدس را یک الگوی ماندگار می دانست و اصرار داشت زاویای ناپیدای آن را روایت کند که البته شروع کارش با موضوع های دینی بود.
شریعتمداری با بیان این که سلحشور به گردن همه ملت حق بزرگی دارد از حضور آن مرحوم در دوران هشت سال دفاع مقدس و ساخت فیلم هایی همچون پرواز در شب اشاره کرد و افزود: مرحوم سلحشور گاهی می گفت من چیزهایی را در جنگ تحمیلی می بینم که دوست ندارم مردم دنیا از آن بی خبر باشند و لذا آثاری را در حوزه دفاع مقدس به یادگار گذاشت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چرا ساختن سریال «موسی» برای جمهوری اسلامی اینقدر مهم است؟!/ درباره پروژه هزاران میلیاردی
- ابراز نگرانی فرزندان سلحشور از تغییرات احتمالی در فیلمنامه سریال «حضرت موسی(ع)»
- چرا ابراهیم حاتمیکیا سریال حضرت موسی (ع) را میسازد/ علاقه به ساخت اثری قرآنی؛ ادای دین به فرجالله سلحشور
- تهمینه میلانی : از طرف فرج الله سلحشور تماس گرفتند و از من حلالیت طلبیدند
- نوشته منصور ضابطیان درباره نامگذاری میدانی به اسم فرج الله سلحشور
- انتقاد آیت الله آملی لاریجانی از پرداختن به سوژه های تکراری در سینما
- حقایقی درباره فیلم به رنگ ارغوان به بهانه نمایش آن از تلویزیون
- حمله به مجیدی در پشت صحنه «هفت»/میرشکاک: «محمد(ص)» اختلاس در سینماست
- رضوی از سرمایهگذاری در سریال شهرزاد کنار کشید/ شهرزاد با ۱۲ میلیارد تومان ساخته شد
- کتایون ریاحی درباره سلحشور و کنارهگیری از بازیگری چه گفت؟
- گزارش تصویری از پنجمین روز از سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- سردار جباری مطرح کرد :احتمال مسمومیت سلحشور توسط سرویس های بیگانه
- پخش «بنده فیلمسازم اما» یادی از فرج الله سلحشور از شبکه افق
- چهره هایی که سال ۹۵ را نمی بینند
- حدادعادل: راه سلحشور در سینما بیرهرو نمیماند/ به آینده امیدوارم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





