«قهقرا» تازهترین تریلر روانشناختی آلخاندرو آمنابار رکورد بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم اسپانیایی در سینماهای این کشور در سال ۲۰۱۵ را جابجا کرد.
به گزارش «سینماسینما»، «قهقرا» (Regression) با بازی اما واتسن و ایتن هاوک که تولید مشترک اسپانیا و کانادا است، از جمعه دوم اکتبر (۱۰ مهر) در سینماهای اسپانیا روی پرده رفت و در اولین آخر هفته اکران ۲٫۸۷ میلیون دلار (۲٫۵۵ میلیون یورو) فروخت.
به گزارش هالیوود ریپورتر، این بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم داخلی در سینماهای اسپانیا از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون است.
فیلم انگلیسیزبان «قهقرا» در ۳۷۰ سینما در اسپانیا نمایش داده شد و ۴۰ درصد فروش سینماهای این کشور را به خود اختصاص داد.
فروش افتتاحیه «قهقرا» به اندازه فروش افتتاحیه «آگورا» دیگر فیلم آلخاندرو آمنابار نبود. آن فیلم در سال ۲۰۰۹ با شش میلیون دلار (۵٫۴ میلیون یورو) کار خود را شروع کرد. با این حال، «قهقرا» تقریباً به اندازه فیلم رکوردشکن «رابطه اسپانیایی» (Spanish Affair) به دست آورد که سال گذشته در اولین آخر هفته اکران ۳٫۲ میلیون دلار (۲٫۸ میلیون یورو) فروخت.
«قهقرا» به تازگی در جشنوارههای فیلم سن سباستین و زوریخ روی پرده رفت. شرکت واینستین حق پخش این فیلم در بازار آمریکای شمالی را دارد.
داستان فیلم درباره یک کارآگاه (هاوک) است که هنگام تحقیق درباره پرونده آزار و اذیت یک دختر جوان (واتسن) توسط پدرش، به شواهدی مبنی بر فعالیتهای یک فرقه شیطانی پی میبرد.
آمنابار ۴۳ ساله کارگردان فیلم «دنیای درون» با بازی خاویر باردم است که در ۲۰۰۵ برنده اسکار بهترین فیلم خارجیزبان شد. «چشمهایت را باز کن» (۱۹۹۷) با بازی پنهلوپه کروز، «دیگران» (۲۰۰۱) با بازی نیکول کیدمن و «آگورا» (۲۰۰۹) با بازی ریچل وایس از دیگر فیلمهای او در مقام کارگردان است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ایتن هاوک در «آخرین فرد قبیله» بازی میکند
- فیلم دوم «چاقوها بیرون» سومین فیلم پرمخاطب نتفلیکس شد
- ایتن هاوک بازیگر یک سریال کارآگاهی شد/ هر کارآگاهی شکار میشود!
- تجلیل از ایتن هاوک و یان اسویراک در شب پایانی کارلووی واری
- سینماسینما/ تجلیل از آلخاندرو آمنابار در جشنواره فیلم مالاگا
- سکانس طلایی/ دریای درون
- هدیه بازیگر زن انگلیسی برای مسافران مترو چیست؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





