«قهقرا» تازهترین تریلر روانشناختی آلخاندرو آمنابار رکورد بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم اسپانیایی در سینماهای این کشور در سال ۲۰۱۵ را جابجا کرد.
به گزارش «سینماسینما»، «قهقرا» (Regression) با بازی اما واتسن و ایتن هاوک که تولید مشترک اسپانیا و کانادا است، از جمعه دوم اکتبر (۱۰ مهر) در سینماهای اسپانیا روی پرده رفت و در اولین آخر هفته اکران ۲٫۸۷ میلیون دلار (۲٫۵۵ میلیون یورو) فروخت.
به گزارش هالیوود ریپورتر، این بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم داخلی در سینماهای اسپانیا از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون است.
فیلم انگلیسیزبان «قهقرا» در ۳۷۰ سینما در اسپانیا نمایش داده شد و ۴۰ درصد فروش سینماهای این کشور را به خود اختصاص داد.
فروش افتتاحیه «قهقرا» به اندازه فروش افتتاحیه «آگورا» دیگر فیلم آلخاندرو آمنابار نبود. آن فیلم در سال ۲۰۰۹ با شش میلیون دلار (۵٫۴ میلیون یورو) کار خود را شروع کرد. با این حال، «قهقرا» تقریباً به اندازه فیلم رکوردشکن «رابطه اسپانیایی» (Spanish Affair) به دست آورد که سال گذشته در اولین آخر هفته اکران ۳٫۲ میلیون دلار (۲٫۸ میلیون یورو) فروخت.
«قهقرا» به تازگی در جشنوارههای فیلم سن سباستین و زوریخ روی پرده رفت. شرکت واینستین حق پخش این فیلم در بازار آمریکای شمالی را دارد.
داستان فیلم درباره یک کارآگاه (هاوک) است که هنگام تحقیق درباره پرونده آزار و اذیت یک دختر جوان (واتسن) توسط پدرش، به شواهدی مبنی بر فعالیتهای یک فرقه شیطانی پی میبرد.
آمنابار ۴۳ ساله کارگردان فیلم «دنیای درون» با بازی خاویر باردم است که در ۲۰۰۵ برنده اسکار بهترین فیلم خارجیزبان شد. «چشمهایت را باز کن» (۱۹۹۷) با بازی پنهلوپه کروز، «دیگران» (۲۰۰۱) با بازی نیکول کیدمن و «آگورا» (۲۰۰۹) با بازی ریچل وایس از دیگر فیلمهای او در مقام کارگردان است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ایتن هاوک در «آخرین فرد قبیله» بازی میکند
- فیلم دوم «چاقوها بیرون» سومین فیلم پرمخاطب نتفلیکس شد
- ایتن هاوک بازیگر یک سریال کارآگاهی شد/ هر کارآگاهی شکار میشود!
- تجلیل از ایتن هاوک و یان اسویراک در شب پایانی کارلووی واری
- سینماسینما/ تجلیل از آلخاندرو آمنابار در جشنواره فیلم مالاگا
- سکانس طلایی/ دریای درون
- هدیه بازیگر زن انگلیسی برای مسافران مترو چیست؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





