فیلم «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری در جشنواره منتقدین فیلم شیکاگو و آنومالی نیویورک به نمایش در می آید.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری در ادامه حضور جهانی خود در جشنواره سالانه منتقدین فیلم شیکاگو و سومین دوره جشنواره ژانر آنومالی – راچستر نیویورک به نمایش در میآید.
انجمن منتقدین فیلم شیکاگو به منظور بزرگداشت هنر سینما و نقد فیلم، هر ساله فیلمهای برگزیده توسط گروه منتقدین خود را در قالب جشنوارهای از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ نوامبر مصادف با ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه در شیکاگو برگزار میکند.
امسال سیزده فیلم در این رویداد حضور دارند و «زالاوا» در نیمهشب افتتاحیه جشنواره به نمایش درمیآید.
همچنین سومین جشنواره آنومالی موسوم به «جشنواره فیلمهای ژانر راچستر» که هرساله در نیویورک برگزار میشود، فیلم «زالاوا» به تهیهکنندگی سمیرا و روحالله برادری را در بخش رسمی خود انتخاب کرده است.
این جشنواره با رویکرد معرفی سینمای مستقل ژانر در تمامی گونههای وحشت، فانتزی، علمی- تخیلی و اکشن، آثاری را از کشورهای مختلف از تاریخ ۴ تا ۷ نوامبر (۱۳ تا ۱۶ آبانماه) به نمایش درمیآورد.
نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام، هدی زینالعابدین، باسط رضایی، فریدون حامدی، شاهو رستمی، زاهد زندی و شماری از بازیگران تئاتر و تلویزیون استان کردستان در «زالاوا» به ایفای نقش پرداختهاند. این فیلم سینمایی، پاییز سال گذشته در روستای شیان کردستان و خرمرود همدان در ۴۹ جلسه فیلمبرداری شد.
این فیلم، نوشته آیدا پناهنده، تهمینه بهرام و ارسلان امیری با روایتی بین ژانری با بهرهگیری از مایههای سینمای وحشت به ادعای اهالی روستای زالاوا درباره حمله یک جن به افراد روستا میپردازد.
«زالاوا» تاکنون ۷ جایزه از سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، سی و ششمین هفته منتقدین فیلم ونیز، فدراسیون منتقدین فیلم (فیپرشی) و فانتاستیک فِست آمریکا، دریافت کرده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- جدیدترین ساخته آیدا پناهنده با بازی پارسا پیروزفر در شبکه نمایش خانگی
- جهل مرکب بیپایان/ نگاهی به فیلم «زالاوا»
- «زالاوا» به اکران آنلاین رسید
- رقابت «زالاوا» در فرانسه و تقدیر در بلژیک
- در اولین نشست «زیرمتن» مطرح شد؛ روایت «زالاوا» از جدال میان دو نظم/ باور به «جن» از واقعیت آن ترسناکتر است
- نگاهی به «تیتی» ساخته آیدا پناهنده/ زنی سرخوش و شکننده
- تبدیل یک موضوع جهانی به اثری بومی/ فایل صوتی گفتگوی دو منتقد درباره «زالاوا»
- دو فیلم سینمایی پروانه نمایش گرفتند
- سینماتک خانه هنرمندان ایران برگزار میکند؛ «زیرمتن» با «زالاوا» کلید میخورد/ بررسی بینارشتهای فیلمهای روز
- از ابتدای سال شش میلیون نفر به سینما رفتهاند/ «دوزیست» در یک روز بیش از ۷۰۰ میلیون فروخت
- دو فیلم کمدی و یک فیلم اجتماعی تلخ؛ پرفروشهای سینمای ایران از ابتدای سال
- زامپانو وارد میشود/ نگاهی به فیلم «تیتی»
- تقارن و توازن/ نگاهی به فیلم «تیتی»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





