تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۰۷:۵۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 81970

سال ۱۳۹۶ با ساخت و اضافه شدن ۱۰۲سالن جدید و ۱۶۴ سالن در دست ساخت صاحب بالاترین میزان سالن سازی در کشور شد.

به گزارش سینماسینما؛ در سال ۱۳۹۶ مجموعا با ساخت و بهره‌برداری از ۱۰۲ سالن جدید، رکورد جدیدی از نظر سینماسازی در کشور به ثبت رسید.

براساس این خبر، تا نیمه اسفندماه ۹۶، مجموعا ۸۳ سینمای جدید و ۱۹ سالن سینما در مجموعه‌های فرهنگی در کشور ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که از این نظر یک رکورد جدید در تاریخ سالن سازی در کشور به ثبت برسد.

با اضافه شدن ۵ سالن جدید در شهر تبریز به ظرفیت سینماهای کشور، مجموعا ۸۳ سالن سینما در سال ۹۶ در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، تهران، خرسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، فارس، قم، کردستان، کرمان، مازندران، مرکزی و هرمزگان ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

همچنین ۱۹ مجتمع فرهنگی-هنری در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان، یزد، آذربایجان شرقی، فارس، گلستان و هرمزگان در سال ۹۶ با تجهیز سالن سینمایی به ظرفیت سینماهای کشور اضافه شدند.

براساس این خبر، همچنین در حال حاضر ۱۶۴ سالن جدید در استان‌های اصفهان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، قم، کرمانشاه، گیلان و یزد در دست ساخت هستند که با تکمیل این سینماها مجموعا ۳۱ هزار و ۵۹۰ صندلی به ظرفیت تماشاگران سینماهای کشور اضافه خواهد شد.

با توجه به برنامه جامع سینما و توجه به گسترش فضاهای نمایشی در کشور روند ساخت و بهره‌برداری از سینماهای جدید و سالن‌های سینمایی جدید همچنان ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها