عوامل مستند نامزد اسکار «آخرین مردان در حلب» به سبب محدودیتهای مهاجرتی «ترامپ» قادر نخواهند بود در مراسم پایانی جوایز سینمایی اسکار حضور یابند.
به گزارش سینماسینما، امسال نیز همچون سال گذشته، جوایز سینمایی اسکار تحت تاثیر سیاستهای مهاجرتی جنجالی «دونالد ترامپ» قرار دارد و «فاراس فیاد» کارگردان و «کریم عابد» تهیهکننده مستند سوریهای «آخرین مرد در حلب» که در شاخه بهترین مستند بلند جوایز اسکار نامزد کسب جایزه شدهاند به دلیل قانون منع سفر چند کشور مسلمان به آمریکا در مراسم پایانی این رویداد سینمایی حضور نخواهند داشت.
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار با حمایت از این مستند با انتشار بیانیهای توضیح داد: «فاراس فیاد» کارگردان و «کریم عابد» تهیهکننده مستند «آخرین مردان در حلب» تاریخساز شدند چرا که با این فیلم توانستند برای اولینبار یک تیم کارگردانی-تهیهکنندگی سوری را در شاخه مستند نامزد اسکار کنند. جوایز اسکار ۹۰ سال دستاوردها در عرصه هنر فیلمسازی را جشن گرفته و همواره در تلاش برای گذر از مرزها و برقراری ارتباط با مخاطبان در سراسر جهان فارغ از تفاوتهای ملیتی، قومی و مذهبی بوده است. ما به عنوان حامیان فیلمسازان و حقوق تمامی افراد در سراسر جهان قاطعانه از کارگردان و تهیهکننده این مستند حمایت میکنیم که برای حضور آنهادر مراسم پایانی اسکار ۲۰۱۸ ویزا صادر نشد.
سال گذشته اصغر فرهادی کارگردان فیلم «فروشنده» نامزد بهترین فیلم خارجی اسکار اعلام کرد در واکنش به سیاست مهاجرتی دولت آمریکا علیه چند کشور مسلمان، در مراسم اسکار شرکت نخواهد کرد. همچنین فیلمبردار سوری مستند کوتاه «کلاهسفیدها» نیز از سفر به آمریکا منع شد؛ اما در نهایت هم فیلم «فروشنده» و هم مستند کوتاه «کلاهسفیدها» موفق به کسب جایزه اسکار در شاخههای مربوطه شدند.
مراسم نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز چهارم مارس ۲۰۱۸ (۱۳ اسفندماه) با اجرای «جیمی کیمل» در دالبی تئاتر لسآنجلس برگزار میشود.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نامزدهای اسکار ۲۰۲۵ اعلام شد/ انیمیشن ایرانی در جمع نامزدهای نهایی اسکار
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- چهار مستند ایرانی در جشنواره هات داکس
- بازگشایی سامانه ثبت طرح مرکز گسترش از اردیبهشت ۱۴۰۳
- معرفی فیلمهای ۳ بخش از جشنواره «سینماحقیقت»
- با معرفی هیات انتخاب و داوری؛ آثار مستند راهیافته به چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد
- ۶۱۵ مستند ایرانی متقاضی حضور در هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- یک ایرانی نامزد دریافت پاندای طلایی چین شد
- در یک نشست رسانهای مطرح شد؛ دغدغه کارگردان باید فقط ساخت یک فیلم خوب باشد/ ما در قبال این فرهنگ مسئولیم
- رونمایی از مستند «سبز بن دار»
- کتاب «حاشیه همان متن است» منتشر شد
- با معرفی هیات انتخاب و داوری؛ آثار راهیافته به بخش مستند بلند جشنواره چهل و یکم فیلم فجر اعلام شد
- مستندهای خارجی بلند و نیمه بلند مسابقه بینالملل «سینماحقیقت» معرفی شدند
- مستندهای کوتاه و نیمه بلند «سینماحقیقت» معرفی شدند
- افزایش مبلغ جوایز شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»/ ۵۰ میلیون تومان جایزه بهترین فیلم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





