سینماسینما، پریسا ساسانی: با تشکیل کارگروه مدیریت بحران کرونا در سینما امید به پایش و رصد گروه های فعال سینمایی و ممانعت از ادامه فعالیت گروه ها بیش از پیش قوت گرفته است و انتظار می رود این کارگروه با دریافت اطلاعات دقیق از نوع فعالیت های در حال انجام اقدامات درست و به هنگام گروه های مختلف را به انجام برسانند.
آنچه مسلم است مجموع فعالیت های تصویری صرفا شامل فعالیت های سینمایی نمی شود بلکه انواع فعالیت های تولیدی اعم از سریال های تلویزیونی، نمایش های خانگی، فیلم های تبلیغاتی و صنعتی و حتی فیلم های ورزشی را نیز شامل می شود که مجموع عوامل تولید نیاز به وجود چنین کار گروه جهت صیانت از جان شان را دارند و به تبع این پرسش پیش می آید که ضمانت اجرایی برای صیانت از افراد چیست؟
دانش اقباشاوی سخنگوی کارگروه مدیریت بحران کرونا در پاسخ به پرسش سایت خبری – تحلیلی سینماسینما مبنی بر اینکه ضمانت اجرایی برای ممانعت از ادامه فعالیت های گروه های تولید چیست؟ گفت: پرسش کارگروه مدیریت بحران کرونا هم همین است که در صورت عدم جلوگیری و ممانعت از تولیدات که در روزهای پرخطر جامعه در حال انجام است؛ تکلیف جان اهالی سینما و تلویزیون و مجموع عوامل تولید محتوا چیست و این ضمانت اجرایی را مسئولان با اقدامات درست و تصمیم گیری های قابل دفاع در شرایط بحران باید به ما بدهند.
این کارگردان افزود: از ۲ هفته پیش ۲۳ صنف که به شکل میدانی سر صحنه های تولید حضور دارند از طریق هیات مدیره خانه سینما نامه هایی به وزارت بهداشت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کار و امور اجتماعی و سازمان صدا و سیما ارسال کردند که در این نامه ها به شکل رسمی خواستار توقف پروژه ها شدند. از سوی دیگر کارگروه مدیریت بحران هم پیگیر پاسخ از هیات مدیره خانه سینما است و بنده شخصا درخواست پاسخ از دبیر هیات مدیره آقای روانبخش صادقی را داشتم و منتظر پاسخ رسمی این سه وزارتخانه هستیم.
وظیفه ذاتی کار گروه مدیریت بحران کرونا چیست؟
علاوه بر پایش دقیق گروه های فعال تولید در روزهای پر خطر، چگونگی رصد کردن از نکات مهم و قابل طرح است که سخنگوی کارگروه مدیریت بحران کرونا توضیح داد: وظیفه ذاتی این کار گروه جمع آوری اطلاعات از مجموع گروه های فعال است و پایش می کنیم که چه گروه هایی با چه عناوین تعریف شده در پروژه ها مشغول به کار هستند و ژانر تولیدی آنها چیست؟ آیا در ژانر تولید فیلم های جنگی هستند، آیا روی سوژه های اجتماعی و یا تاریخی کار می کنند؟ و اینکه پراکندگی جغرافیایی آنها با توجه به استان هایی که بیشترین آلودگی را دارند کدام نقاط است. مجموع این اطلاعات را جمع آوری و دیدهبانی می کنیم و به مراجع انتقال می دهیم تا اقدامات لازم را انجام دهند.
اصل اول سلامتی و بعد کاررعایت شود
وی در پایان صحبت های خود آگاهی بخشی را وظیفه اصلی این کار گروه اعلام کرد و گفت: به اعتقاد من هیچ ضمانت اجرایی بالاتر از آگاهی بخشی و رساندن صدای نیروهای انسانی در حوزه تولید تصویری به مسئولان نیست و امید است در درجه نخست اصل اول سلامتی و بعد کار رعایت شود تا بتوان شاهد نیروهای سرحال و متخصص تولید تصویری در بعد از پایان کرونا باشیم. من متاسفم که بگویم تا قبل از اعلام موجودیت این کارگروه ۲ پروژه پر خطر در حال فیلمبرداری بود ولی در نتیجه پایش و رصد متوجه شدیم که یک پروژه مهم دیگر هم در شرایط پر خطر به فعالیت خود ادامه می دهد این در حالی است که اصل احتمال شیوع کرونا در این پروژه ها قابل انکار نیست. این موضوع به مراجع اطلاع داده شد تا طبق قانون پیگیری و برخورد شود و اگر این روند ادامه پیدا کند در راستای انجام مسئولیت اجتماعی اسامی این پروژه ها را اعلام می کنیم.
طبق اطلاعات به دست آمده سینماسینما، دو پروژه تلویزیونی و یک پروژه سینمایی با حضورهنروران پر تعداد و سایر عوامل در حال فعالیت هستند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «اسفند»؛ روایت اتحاد و مقاومت در دل جنگ
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای سه فیلمنامه
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- تهیهکننده فیلم سینمایی «زاپاتا»: یکی از مهمترین مسائل در سینمای ایران بیبرنامگی دولتمردان در این حوزه است
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- هیأت انتخاب و داوری بخش سینمای کوتاه چهلمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- اولین گردهمایی جوانان کانون کارگردانان سینما برگزار شد/ سینما به سمت حذف کارگردانان صاحب فکر و اندیشه میرود
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





