علی ملاقلیپور با انتقاد از روند تولید فیلمهای سینمایی، از برخی سرمایهگذاران بخش خصوصی و دولتی گلایه کرد.
به گزارش سینماسینما ،علی ملاقلیپور کارگردان سینما، درباره آخرین وضعیت جدیدترین فعالیت سینمایی خود به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: فیلمنامه «زنگبار» با موضوع طنز اجتماعی و مفاهیم عدالت محور آماده تولید است. مدت زیادی از وقتمان را صرف دریافت پروانه ساخت آن کردیم، اما نتوانستیم سرمایهگذاری را برای ورود به مرحله تولید پیدا کنیم. علت اینجاست که سرمایه گذاران بخش خصوصی میگویند فیلمهایی که شوخیهای سخیف داشته باشد، میخواهیم و خواسته دیگر آنها استفاده از دو یا سه بازیگر است که در طول سال بیکار نمیشوند و بیست و چهار ساعت مشغول کار هستند. آخر مگر این تعداد در طول سال چند فیلم میتوانند بازی کنند؟!
وی افزود: از سویی اولویت بخشهای دولتی و ارگانی فیلمنامههای اجتماعی دغدغهمند متعهدانه نیست و نگاه بیلان کاری دارند؛ یعنی اگر فیلمی ساخته شود که صرفاً لباس خاکی و مفاهیم دفاع مقدس داشته باشد، حاضرند حمایت کنند، اما اگر فیلمی شهری با مفاهیم دفاع مقدس باشد برای ساخت آن ورود نمیکنند و ما با این مشکل و چالش عجیب روبرو هستیم. این ارگانها باید توجه کنند که مفاهیم دفاع مقدس را در شرایط روز میتوان گنجاند؛ اما نمیتوان خاکریز را به زمان روز آورد.
کارگردان «قندون جهیزیه» ادامه داد: البته چنین اتفاقی فقط در مورد فیلم من نیفتاده است؛ بلکه کل خروجی سینما این گونه است. مگر فیلمهای اجتماعی متعهدانه پرچالش ملتهب با انگیزه و خوش ریتم ساخته میشود که مردم استقبال کنند؟ جواب منفی است؛ چون ارگانها نگاه عمیقی ندارند.
ملاقلی پور اضافه کرد: ارگانها نگاه بیلان کاری دارند؛ یعنی صرفاً آخر سال بروند و تعریف کنند که چه کارهایی کردند. پوستر و سر در سینما برای آنها مهم است، نه ذهن تماشاچی و بخش خصوصی. دغدغه فرهنگی ندارند و با پایین آوردن سطح سلیقه مردم مخرب فرهنگ و ادب و اخلاق میشوند. در این شرایط فیلمسازی که بخواهد حرف خوب بزند، کمتر و کمتر میشود و خروجی به تولید فیلمهای کمدی سخیف میرسد که نمونه آن زیاد است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با معرفی بازیگران، آهنگساز و گروه نوازندگان؛ نماهنگ «مسافران خورشید» فردا در «مخاطب خاص» رونمایی میشود
- دعوت کارگردان برای مطالبه عمومی پخش سریال/ «کتونی زرنگی» چه زمانی پخش میشود؟
- علی ملاقلیپور «کتونی زرنگی» را برای تلویزیون جلوی دوربین برد
- نگاهی به مستند «راه طی شده»/ سیمای مردی در نمای دور
- واکنش علی ملاقلیپور به معلم انقلاب خواندن علی شریعتی
- علی ملاقلیپور: از فیلم حاتمیکیا انتظار بیشتری داشتم
- ادعای تازه کیهان/ مجازات یک فیلمساز بهخاطر انتقاد از دولت!
- حمله پسر رسول ملاقلی پور به دولت روحانی در گفت و گو با کیهان
- ملاقلیپور برای حوزه هنری مستند میسازد
- تجلیل عوامل مستند «خونه» از ناصر ملکمطیعی/ ملکمطیعی قطعهای از این سرزمین است
- همسر و فرزند رسول ملاقلیپور راجع به او چه نوشتند؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





