روزبه حسینی کارگر که سرمایهگذاری سه فیلم سینمایی را انجام داده؛ معتقد است عملکرد سازمانها و نهادها افراد را از سرمایهگذاری در سینما پشیمان میکند.
به گزارش سینماسینما، روزبه حسینی کارگر، سرمایهگذار سه فیلم «ربوده شده» به کارگردانی بیژن میرباقری، «ماحی» به کارگردانی داود خیام و «جاودانگی» به کارگردانی مهدی فرد قادری گفت: در بخش تبلیغات، صداوسیما نقش مهمی دارد و در ابتدای امر با ما برای پخش تیزرها صحبتهای خوبی میشود و قول همکاری داده میشود اما وقتی زمان عمل فرامیرسد؛ به تیزرها ایراد میگیرند و عملا تیزر فیلمها پخش نمیشود.
وی ادامه داد: این رفتار صداوسیما از چند دست بودن قانون نشات میگیرد یعنی ما در سینما با یک نهاد و ارگان روبرو نیستم و هر ارگانی فقط به قانون خودش عمل میکند.
حسینی افزود: مثلا بعد از ساخت فیلم ربوده شده تقاضای پخش تیزر از تلویزیون را دادیم ولی صداوسیما اعلام کرد به دلیل حضور روزبه بمانی امکان پخش تیزرها وجود ندارد.
وی ادامه داد: سوال من این است که اگر روزبه بمانی ممنوعالتصویر است چرا وزارت ارشاد به وی مجوز داده است؟ و اگر ایشان میتواند در فیلمها بازی کند پس چرا تبلیغات فیلم از تلویزیون پخش نمیشود؟
حسینی کارگر که در مجموع ۲میلیارد تومان در سه فیلم سرمایهگذاری کرده است؛ افزود: چنددستگی و نبود یک قانون واحد در سینما باعث شده امنیت سرمایهگذاری از بین برود زیرا علاوه بر بخش تبلیغات؛ در زمان اکران یک فیلم نیز نهادهای مختلف براساس سلیقه خود عمل میکنند.
حسینی کارگر افزود: اگر قرار باشد وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند و قانون مشخصی وجود نداشته باشد؛ دیگر در سینما سرمایهگذاری نمیکنم زیرا اصلیترین عاملی که باعث میشود یک سرمایهگذار در یک بازار پول خود را سرمایهگذاری کند؛ امنیت آن بازار است.
وی ادامه داد: من و بسیاری از فعالان اقتصادی دوست داریم در حوزه فرهنگ سرمایهگذاری کنیم اما زمانی که ریسک بازار فرهنگ بسیار بالا باشد و احتمال بازگشت سرمایه وجود نداشته باشد؛ قطعا سرمایه از سینما خارج میشود.
سرمایهگذار فیلم ربوده شده با اشاره به اینکه عملکرد نهادها و سازمانها باعث پشیمانی سرمایهگذاران از کار در سینما میشود؛ گفت: مسئله دیگر این است که چرا در حوزه فرهنگ وقتی یک فیلم مجوز پروانه ساخت و نمایش میگیرد؛ نباید به این مجوز اعتماد و اطمینان کرد و مجوز سازمانی مانند وزارت ارشاد چرا نباید برای سازمانهای دیگر مانند صداوسیما اعتبار داشته باشد؟
وی ادامه داد: علاوه بر مشکلاتی که برای پخش تیزرهای تلویزیونی وجود دارد؛ هزینه تبلیغات محیطی نیز بسیار بالاست و فیلمهای سینمایی نمیتوانند از بیلبوردهای شهری و امکانات شهری به دلیل بالا بودن هزینهها و هم اینکه بیشتر این امکانات در دست نهادهای دولتیست؛ استفاده کنند.
وی ادامه داد: تنها فضایی که برای تبلیغات فیلمها باقی میماند فقط فضای مجازی است که خوشبختانه ما تا امروز در فضای مجازی برای فیلم ربوده شده خوب عمل کردهایم.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آنا نعمتی بازیگر «بیوزنی» شد
- حضور “جاودانگی” در یک جشنواره ایتالیایی
- مهران احمدی: از بهبود فریبا ناراحتم و حالم خوب نیست
- صحبت های آنا نعمتی درباره بحران زندگی اش در ۲۲ سالگی و مافیای سینما/ اختصاصی سینماسینما
- نگاهی به فیلم «ماحی»/ زوال زیبای گلها در گلدان
- همایون ارشادی در پاسخ به سینماسینما / سانسور فیلم «ماحی» را از بین برد
- قدردانی کنایه آمیز آنا نعمتی از جشنواره فیلم فجر
- اکران اولین فیلم نوروز ۹۶ قطعی شد
- نمایش «ماحی» در سینماهای لندن + پوستر بین المللی فیلم
- نقدی بر «جاودانگی»/ وقتی فرم و محتوا و ویژگی منحصر به فردی ندارند
- نگاهی به فیلم «جاودانگی» ساخته مهدی فردقادری/ سفر در قطار زندگی
- انتقاد تند آنا نعمتی از تحریم فیلم جاودانگی توسط حوزه هنری
- نقدی بر فیلم «جاودانگی»/ هر چه از نیست هست شد
- گفتوگو با مهدی فرد قادری، کارگردان «جاودانگی»/ نه فیلم خنثی، نه فیلم ساختن برای پول
- اگر الان فیلمهای مخملباف را ببینیم میگوییم چقدر بد است/ در «هفت» چه گذشت؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





