فرزانه متین : مینی سریال میر از ایست تاون محصول شبکه HBO،سریالی در ژانر درام جنایی است که با توجه به نامش،تاکید سازندگان بیشتر از آن که بر روی جنایت و کشفش باشد،بر روی کاراکتر میر شیهان با بازی جذاب و زیرپوستی کیت وینسلت است.شخصیتی که در ابتدا او را با کاراکتر کارگاه می شناسیم و به ترتیب به عنوان مادر بزرگ،مادری در فقدان مرگ پسرش،زنی شکست خورده،بیوه،سرکش،کنترل گر البته قهرمان شهر ایست تاون.
داستان در رابطه با پرونده یک دختر گمشده و دختری که تازه به قتل رسیده است و میر ،کارگاه این پرونده است.
تعداد کاراکترها در این مینی سریال هفت اپیزودی بسیار است و شاید به پیشروی داستان کمک نمی کند اما هر کدام نماینده بیان کننده ی دردی از جامعه است که کارگردان به خوبی توانسته رویای امریکایی را به چالش بکشاند.
در دل این پرونده معما گونه،میر علاوه بر سر و کله زدن با مظنونین با مسائلی چون حضانت نوه اش،مشکلات زناشویی سابق و از همه مهمتر،برون ریزی خشم اش از خودکشی فرزندش روبه روست و به همین دلیل از پی چهره ای سرد حتی در پس خنده هایش،ردی از غم دیده می شود.او در عین حل مشکلات زندگی اش حتی با وجود تعلیق از کارش،نمی تواند از پرونده قتل چشمپوشی کند.
در کل میرِ ایست تاون جزو یکی از کاراگاه های معروف این دودهه اخیر هالیوود است.
با تماشای اپیزود اول،مخاطب متوجه می شود با یک سریال قاطع و محکم روبه روست از این رو به تک تک جزییاتش توجه می کند.با دیدن هر قسمت به جای آن که رازها ،کدگشایی شود بیشتر از قبل در هم تنیده می شود و هیچ کس جزو میر که از اهالی خود آن منطقه است و به نوعی همدم همدل مردمش است،نمی تواند به بازگشایی رازها کمک کند.حتی در جایی که مذهب ورود می کند ،میر با طنازی و ظرافت برخورد می کند و حتی در پایان به کشیش می گوید <شاید به جای دیگری که منتقل شوی بهتر از ما باهات برخورد کنند.>
در دو قسمت پایانی مخاطب متوجه می شود پرونده قتل دختر جوان با ربودن دختر جوانی دیگر از هم جداست و کار کارگاه را سخت تر می کند و بیننده را مشتاق تر.
در نیم ساعت پایانی سریال،شیهان خوشحال از حل پرونده است اما به دلیل روحیه مبارزه جویانه و کنجکاوگرش متوجه می شود داستان اینگونه نبوده،دوباره پازل ها بهم می ریزد و در نهایت میر پازل نهایی(قاتل اصلی)را پیدا می کند.
این سریال با همه ی کشش هایش که البته در برخی سکانس ها با مسایل بی ربط به اصل داستان روبه رو هستیم یک سر و گردن از سریال های مشابه در این چند سال اخیر از جمله undoing,the big little liesو… یک سر و گردن بالاتر است و باید آن را مدیون فیلمنامه ایی قوی و بازی درخشان کیت وینسلت دانست
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما





