سینماسینما، علی پاکزاد – سعید سهیلی کارگردان و تهیهکننده سینما گفت: «اگر فیلمی که قصد دارم بسازم تا زمان جشنواره نیز آماده شود هرگر آن را به فجر نخواهم داد و ترجیح میدهم در اکران عمومی آن را به نمایش بگذارم.»
به گزارش سینماسینما، «گشت ۲» در جریان اکران توانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند و به فروش بالایی دست بیابد. اما در عین حال که فیلم با استقبال مخاطبان مواجه میشد، حواشی زیادی نیز بر سر راه آن وجود داشت و در پی انتشار نسخه غیرقانونی این فیلم، سعید سهیلی، این انتشار را یک تسویه حساب شخصی و سیاسی دانست. وی همچنین شدیداً از خانه سینما، صدا و سیما و کانون کارگردانان انتقاد کرد. همچنین سعید سهیلی در اعتراض به رفتار منفعل خانه سینما در برابر قاچاق «گشت۲»، کارت عضویت خانه سینما و کانون کارگردانان را جلوی دوربین آتش زد.
کارگردان فیلم «گشت۲» درباره فعالیتهای این روزهایش گفت: «فیلم «گشت۲» هم مانند بسیاری از فیلمهایی که در طول سال ساخته میشود. حاوی مسائل مختلفی بود. البته این فیلم تکلیفش با مخاطب و نوع محتوایی که قصد داشت ارائه دهد مشخص بود. بسیاری از فیلمهایی ما ساخته می شوند و اصلا معلوم نیست که برای چه ساخته شده اند و مخاطب آنها هم معلوم نیست که چه کسانی هستند. معمولا فیلم هایی که دچار چالش می شوند و فروش خوبی هم ندارند از این بابت است که هدفشان برای اکران و ارائه موضوع به مخاطبان مشخص نیست. اگر مشخص شود که کارگردانان چه اهدافی دارند فیلم های آنها کمتر دچار آسیب می شود. «گشت ارشاد۲» میدانست که چه می خواهد و قصد دارد که به مخاطب چه مسائلی را نشان دهد.»
او ادامه داد: «معمولا فیلمها در در ایران دو دستهاند، دستهای که در کنار مردم قرار میگیرند و دسته دیگر نیز در مقابل مردم! فیلم هایی که عموما از شادی ،غم و مسائل جاری مردم صحبت می کنند. قطعا می خواهند که در کنار مردم باشند. اما فیلم هایی هم هستند که به لحاظ محتوا و ساختار خوب هستند، اما نسبت به مسائلی که برای مردم مهم است بی تفاوت هستند. بسیاری از فیلم ها تصاویری از جامعه نشان می دهند که انگار هیچ مشکلی وجود ندارد؛ و آخرین الویت آنها مردم است. گاهی دوستان مشکلات مردم را تمسخر می کنند. اما «گشت۲» سعی کرد که در کنار مردم باشد. فیلم ما سعی کرد که به مردم نزدیک شود. وقتی مردم به بدون هماهنگی با هم در یک سکانس عکس العمل مثبت به فیلم نشان میدهند این معنی را می دهد که آن فیلم حرفی زده است که به مردم نزدیک بوده است.»
سهیلی درباره ساخت فیلم جدید و دوران پس از «گشت ۲» گفت: «به ساخت فیلم های جدی نیز علاقه زیادی دارم. البته در کارنامه من نیز این گونه فیلمها به خوبی به چشم می خورد می توان به «سنگ، کاغذ، قیچی» و بسیاری از فیلم های دیگر اشاره کرد. بستگی دارد که حال من در آن سالی که قصد دارم فیلم بسازم چگونه باشد. وقتی حالم خوب باشد در فیلمی که می سازم این احوالات به خوبی به چشم می خورد. اما وقتی فیلمی در آن پرخاش وجود دارد عصبانیت در آن موج می زند. نشان دهنده حال و وضعیت سازنده آن است.»
سهیلی درباره ارتباط خودش با ساعد سهیلی گفت: «شاید باورتان نشود اما نگاه من به ساعد مانند تمام بازیگران دیگر است. اگر فیلمنامه به ساعد نزدیک باشد ترجیح میدهم که با او کار کنم. زیرا بدون در نظر گرفتن رابطه پدر و پسری به بازی ساعد ایمان دارم. اما اگر فیلمنامه ای باشد که به ساعد نزدیک نباشد قطعا نه او را خراب می کنم و نه فیلمی را که می خواهم بسازم. ساعد اگر پیشنهادی بهتر از من داشته باشد قطعا ترجیح می دهد که با من کار نکند. رابطه من و ساعد در چند سال اخیر کاملا حرفهای شده است.»
سهیلی درباره حضور در جشنواره سی و ششم گفت: «قطعا در جشنواره سی و ششم حضور ندارم شاید هم فیلم من تا آن زمان آماده شود، اما به هیچ وجه دیگر فیلم به جشنواره فجر نخواهم داد. بعد از اتفاقاتی که برای «گشت ارشاد» افتاد به گونه ای که راهی بیمارستان شدم ، ترجیح میدهم فیلم به جشنواره ندهم. اکنون در حال نوشتن فیلمنامه هستیم. اما باید ببینیم چه اتفاقاتی رخ می دهد. اگر سوژه به اندازه ای خوب باشد که یقه من را بگیرد قطعا آن را می سازم و در اکران عمومی به نمایش خواهم گذاشت.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلمهای سعید سهیلی و مهران مدیری در راه سینماها/ تعویق یک هفتهای اکران «یادگار جنوب»
- «شهرک» به «کازابلانکا» رفت
- «شهرک» برنده دو جایزه از مراکش شد
- جایزه بهترین فیلم فستیوال «ویتره» به «شهرک» رسید
- اولین تیزر فیلم سینمایی «شهرک» رونمایی شد/ فضایی عاشقانه و رازآلود
- آغاز اکران فیلم سینمایی «شهرک» از چهاردهم تیر
- تقابل تجارت و واقعیت/ نگاهی به فیلم «روز صفر»
- «روز صفر»؛ مرز باریک صعود و سقوط
- ایدهای بر باد رفته/نگاهی به فیلم «شهرک»
- پرداخت ناموفق یک ایده خوب/ نگاهی به فیلم «شهرک»
- نشست رسانهای «شهرک» عنوان شد؛ جشنواره فقط سیمرغ نیست/ با گسترش vodها مردم به راحتی به سینما نمیروند
- تیزر فیلم سینمایی «شهرک» منتشر شد
- تاریخ فراموش نمیکند، شما هم فراموش نکنید/ درباره گلشیفته فراهانی و کنایههای مجددش به اصغر فرهادی
- انتقاد نویسنده خبرگزاری قرآنی : چرا سعید سهیلی از «مردی شبیه باران» به «گشت ارشاد» رسید؟
- انتقاد شدید جام جم از فیلم گشت ارشاد ۳ :یک اثر مبتذل و فراموششدنی
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
آخرین ها
- «کارون – اهواز» در مراکش
- رونمایی از پوستر انیمیشن «شنگول و منگول» در آستانه اکران
- درباره «اتاق بغلی» اثر پدرو آلمودووار/ مرز باریک دوستی و مرگ زیر جهانی از زندگی و رنگ
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- بر مبنای آمار سمفا؛ روند صعودی فروش سینماها در هفته گذشته نزولی شد
- محمد شکیبانیا رئیس سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند شد
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- با احکامی جداگانه از سوی رائد فریدزاده؛ حسینی و شفیعی معاون شدند/ ایلبیگی به موسسه سینماشهر رفت
- کارگردان «سه جلد»: اقتصاد سینمای ایران را چند سکانس رقص میگرداند
- نمایش دو مستند از ناصر تقوایی در موزه سینما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ کونان اوبراین، میزبان اسکار ۹۷ام خواهد بود
- «کارمند جماعت» رونمایی میشود
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
به نظرم آقای سعید سهیلی یک هنرمند واقعی است که میتواند مشکلات اجتماعی جامعه را با شهامت تمام به صورت فیلم آورده و به نمایش بگذارد