مدیر عامل عامل رسانه های تصویری از مشخص شدن سهام تهیه کنندگان سینمایی در سامانه VOD(سند) خبر داد.
به گزارش سینماسینما، سید مصطفی ابطحی مدیر عامل موسسه رسانههای تصویری با اشاره به برگزاری هفتمین جلسه شورای سیاستگذاری VOD(سند) اعلام کرد: در این جلسه که با حضور نمایندگان شورای عالی تهیه کنندگان، نمایندگان شرکت های دارای مجوز VOD( سند) در محل موسسه رسانه های تصویری تشکیل شد پس از گفت وگو و رایزنی های فراوان در خصوص نحوه تقسیم درآمد ناشی از نمایش فیلم بر روی سامانه VOD(سند)، مقرر گردید که درآمد حاصل از نمایش فیلم بر روی سامانه سند به نسبت ۶۰ درصد برای دارندگان محتوا و تهیه کنندگان و ۴۰ درصد برای دارندگان مجوز VOD ( سند) پس از کسرحق السهم سازمان تنظیم مقررات تقسیم گردد.
وی عنوان کرد: این جمع بندی نتیجه اقدامی بود که خوشبختانه با تفاهم کامل میان دارندگان محتوا و دارندگان مجوز سند اتخاذ شد.
مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری افزود: در این میان موسسسه رسانه های تصویری نیز برای صیانت از حقوق تهیه کنندگان و دارندگان محتوا به عنوان ناظر در نحوه تعیین حق السهم سازمان تنظیم مقررات نظارت خواهد کرد.
ابطحی همچنین یاد آور شد: این تصمیم گیری منظومه مدل اقتصادی راه اندازی سامانه VOD ( سند) را تکمیل و حقوق همه دست اندرکاران اعم از تولید کنندگان و نیز شرکت های تجمیع کننده را تعیین می کند. با اتخاذ این تصمیم همه بخش های دخیل در سامانه سند با قوت و هماهنگی مطلوب تلاش های خود را برای تقویت سامانه VOD( سند) انجام خواهند داد.
وی گفت: در این جلسه همچنین در خصوص محتوای صلح نامه میان شرکت های تجمیع کننده و دارندگان مجوز سند از یک طرف و دارندگان محتوا از سوی دیگر تبادل نظر و با تصویب مفاد این صلح نامه راه برای اجرایی شدن توافق میان تولید کنندگان سینمایی با دارندگان مجوز سند فراهم شد.
ابطحی با تاکید بر این نکته که یکی از نتایج تاسیس سامانه VOD( سند) شکل گیری نهضت تولید محتوا و تلاش همه دست اندر کاران برای تولید محتواهای جذاب و ارائه آن به مخاطبان ملی و ایرانیان خارج از کشور برای تعمیق پیوند های آنان با فرهنگ دینی، ملی و بومی و نیز جذب مخاطبان بین المللی در حوزه تمدن ایران و نیز مخاطبان جهانی، به تشکیل کار گروه نهضت تولید محتوا نیز اشاره کرد و افزود: در این جلسه که با حضور آقایان منوچهر شاهسواری و علیرضا داوود نژاد به عنوان نمایندگان شورای عالی تهیه کنندگان تشکیل شده بود. داوود نژاد پیشنهادات خود را در خصوص اهداف، اصول و روش های نهضت تولید محتوا را بیان کرد و مقرر شد با تشکیل کارگروه نهضت تولید محتوا با حضور نمایندگان همه صاحبان محتوا اعم از فیلم، موسیقی و … اقدامات عملی برای افزایش تولید فیلم های سینمایی و محتواهای سمعی بصری صورت پذیرفت.
شورای سیاستگذاری VOD(سند) به مدیریت سید مصطفی ابطحی و حضور آقایان شهسواری، داود نژاد، منظری، سیاهکلی، عبدا… زاده، حمزه ای، فرجی و بهبهانی هر هفته در محل موسسه رسانه های تصویری تشکیل می شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- رشد فروش صنعت نمایش آنلاین در جهان / VODها جهان را تسخیر میکنند
- متن کامل گفت و گوی سینماسینما با مهدی یزدانی/ سرنوشت جشنواره های دولتی چه می شود
- ماموریت جدید مهدی یزدانی / ادغام وظایف موسسه رسانههای تصویری
- توضیحات علیرضا رئیسیان درباره ارقام اعلام شده از سوی فارابی
- گزارش اختصاصی سینماسینما/ بیشترین حمایتها را از فارابی و رسانههای تصویری کدام سینماگران دریافت کردهاند؟ + جدول
- جزییات حمایتهای هشت ساله موسسه رسانههای تصویری اعلام شد
- ۳۰ میلیارد سرمایه، برای تولید پروژههای بزرگ در شبکه نمایش خانگی
- شعبه رسیدگی به جرایم متخلفان آثار سمعی و بصری تشکیل میشود
- آغاز به کار رسمی هیات مدیره صنف VOD و IPTV
- مدیرعاملی که بعد از سالها به موسسه رسانههای تصویری بازگشت
- انتصاب مهدی یزدانی به عنوان مدیرعامل موسسه رسانههای تصویری
- محمد صراف: فصل دوم «شهرزاد» باید از طریق شرکتهای VOD و IPTV عرضه شود
- ابطحی: امکان دخالت برخی از سینماداران در فروش غیرقانونی فیلمهای سینمایی وجود دارد
- با آثار راه یافته به جشنواره فیلم یاس آشنا شوید
- تشییع پیکر منتقد پیشکسوت از خانه سینما
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





