تاریخ انتشار:1395/11/20 - 15:57 تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 44762

طناز طباطبایی ویلایی‌هاعضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نسبت به کاندید نشدن فیلم ویلایی‌ها در رشته‌های بیشتری انتقاد کرد.به گزارش سینماسینما، سیده فاطمه ذوالقدر (عضو هیات رییسه کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی) گفت :باتوجه به موضوع فیلم «ویلایی ها»که مرتبط با دفاع مقدس و در حوزه زنان است و نقش و حضور پر رنگ زنانی که بعنوان همسران فرماندهان  جبهه های نبرد حق علیه باطل بودند، فیلم ویلایی ها از جذابیت و ساختار قوی و خوبی برخوردار است .از حیث حس وحال و فضا و روح حاکم بر فیلم در زمان نمایش، نظر به اینکه خود نیز در ان دوران بودم و در روز و شب ها و ساعات زیادی شاهد اعلان وضعیت زرد،قرمز و در نهایت سفید که نتیجه حمله و تجاوز هواپیماهای دشمن به آسمان کشور و یا تهران بودم ، صدای آژیر و چسب زدن به شیشه ها و صدای شلیک ها ، همراه با اضطراب و ترس و بیم و امید ، همه وهمه در زمان نمایش فیلم احساس قرار گرفتن در ان فضا را تدایی و انگار مجددا تجربه های تلخ و شیرین ان دوران با همه فراز و نشیب ، توام با غرور و افتخار زنده می شد..

به گزارش سینما سینما،این نماینده مجلس افزود :باور پذیری موضوع با توجه به حقیقت حضور زنان مادران وخواهران ورزمندگان در پست جبهه ها واسناد تاریخی ان نیز ضبط شده است نه تنها برای کسانی که ان دوران حضور داشتند وشاهد حوادث بودند باور پذیر است، بلکه با توجه به فیلم نامه خوب وکار گردانی قوی بازیگران مؤثر ومجرب ودیالوگهای قوی وتاثیر گذار در باور موضوع جهت تماشگر نسل امروزی حائز اهمیت است علاوه بر این نقل سینه به سینه خاطرات اینچنینی از نسل گذشته به نسل امروز نیز نقش بسزای در باور این حوادث تاریخی دارد.

کارگردانی فیلم را از جهات مختلف باید بدان پرداخت، از انجاییکه کارگردان خود یک خانم است ،موضوع فیلم نیز مرتبط با زنان و اکثریت بازیگران نیز خانم ها هستند و بخوبی موضوع فیلم را که دغدغه، بیم، امیدو آلام و آرزوهای زمانه را نسبت به زندگی، همسر و فرزندان  آن هم در دورانی که جنگ بوده وتهدیدات دشمن لحظه به لحظه وجود داشته درک کنند، لذا کارگردان، قصه و موضوع فیلم و بازیگران بخوبی توانسته اند درکنارهم یک هدف را تعقیب کنند که این ها همه نشان از قوت فیلم و قدرت کارگردانی خوب است.

او افزود :معتقدم چون فیلم و موضوع ان در حوزه زنان و همسران و مادران است پلان به پلان فیلم از تأثیر گذاری خاص خود برخوردار است ولی لحظه ای که همه به پناه گاه می روند و فرزند خانم خیری (پریناز ایزدیار) ماسک ضدشیمیایی را می اندازد وهمه متعجب نگاه می کنند یا لحظاتی که ماشین ون وَیَا همان هایس  وارد می شود و همه مبحوت و غرق در سکوت منتظر خبری هستند از لحظات شاخص فیلم است.
طراحی صحنه ، فیلم برداری صدابرداری. بازیگر اول زن، کارگردانی و بهترین فیلم، این موارد می توانست مورد داوری قرارگیرد که گویا کم لطفی شده است و ای کاش امکان جبران باشد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظرات شما

  1. سارا
    ۲۱, بهمن, ۱۳۹۵ ۰:۰۶ ق٫ظ

    در هیچ کجای دنیا یک نماینده مجلس درباره داوری یک جشنواره نظر نمیده!!
    خانم محترم اگر فیلم ارزی نبود هم همینو میگفتید؟!
    ایا شما تخصصی در زمینه سینما دارید؟! اصلا به عمرتون چند بار سینما رفتید؟!

نظر شما


آخرین ها