سینماسینما: تعداد زیاد برداشتهای صحنههای مربوط به گری اولدمن در فیلم «منک» ساخته دیوید فینچر باعث تنش بین این بازیگر و کارگردان شده بود که چارلز دنس داستان این تنش را برای توتال فیلم تعریف کرد.
در مورد تعداد برداشتهایی که برای یک صحنه گرفته می شود، فلسفه های مختلفی در دنیای سینما وجود دارد. برخی کارگردان ها مانند کلینت ایستوود معمولا هرگز بیش از یک یا دو بار صحنهای را تکرار نمی کنند، اما کارگردان های دیگری مانند استنلی کوبریک ممکن است تعداد برداشت هایشان سه رقمی هم بشود. دیوید فینچر کارگردانی است که تعلقش به گروه دوم، شهرت دارد و ظاهرا این موضوع در صحنه فیلمبرداری جدیدترین اثر او کمی تنش ایجاد کرده.
چارلز دنس که نقش ویلیام رندولف هیرست، مرد بدنام و قدرتمند عرصه رسانه را در این فیلمِ محصول نتفلیکس بازی می کند، اخیراً با توتال فیلم در مورد تجربه کار با دیوید فینچر در این پروژه صحبت کرده است، او از روز بخصوصی تعریف می کند که بین کارگردان و ستاره فیلم گری اولدمن تنشی ایجاد شده بوده. گروه در حال ضبط بخش مهمی از اوج داستان بودند، اولدمن در نقش هرمن جی. منکویتس، مهمانی شامی با میزبانی هرست را بر هم می زند، لحظه ای به نظر می رسد که این بازیگر برنده اسکار از برداشت های طولانی به ستوه آمده. دنس میگوید: «چندین و چند بار برداشت را تکرار کردیم. اولدمن رو به دیوید کرد و گفت: دیوید این بار صدم است که دارم این صحنه را بازی می کنم و دیوید گفت آره می دانم، این هم صد و یکمی. از اول می گیریم.»
صحنه ی دیگری که صحنه مهمی برای اولدمن بوده، لحظاتی است که او در نقش منکویتس، مست در اتاق قدم می زند، که برداشتی از فیلم «همشهری کین» است. چالش سختی برای هر بازیگر است زیرا انجام هر کار ساده ای چندین و چند بار پشت سر هم دشوار است چه برسد به گفتن مونولوگ های طولانی.
البته روی دیگر سکه این است که دیوید فینچرکارگردانی کمال گراست که از جزئیات فیلم هایش بیشترین بهره را می برد و به دست آوردن آنچه می خواهد ملزم به کار زیاد گروهش است. این روش خاص فقط برای فیلم «منک» نبود زیرا فینچر شهرت دیرینهای در گرفتن برداشتهای متوالی دارد.
آماندا سیفرید، بازیگر نقش ماریون دیویس در فیلم «منک»، قبلاً در مورد تکرار بیش از ۲۰۰ بار بعضی صحنه ها به توتال فیلم گفته بود و اینکه چقدر این پروژه برای او دشوار بود: «قطعا کار سختی بود. اما مثل تئاتر بود که شما از نعمت پرداختن به لحن و احساسات بهره مند هستی. احساس می کردی وسط فیلم «روز گراندهاگ» گیر افتادی، شیوه کار او با خیلی ها متفاوت است.»
نتیجه تمام این تلاش ها و سخت گیری ها منجر شد به ساخت فیلم «منک» که در واقع یکی از بهترین فیلم هایی است که دیوید فینچر ساخته و واقعاً هر بخش این فیلم خارق العاده است.«منک» یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۰ خواهد بود که از آن بیشتر خواهیم شنید.
ترجمه: فریبا جمور(استودیو زیرنویس)
منبع: Cinemablend / November 2020
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با تمدید ۳ ساله قرارداد؛ همکاری دیوید فینچر با نتفلیکس در قالب ۴ پروژه ادامه دارد
- با «بیگانگان در قطار»؛ دیوید فینچر فیلم هیچکاک را بازسازی میکند
- سفر در میدان خطر/ نگاهی به فیلم «آدمکش» ساخته دیوید فینچر
- آقای کاپولا! ممنون که فیلم ساختید/ به بهانه سیویکمین سالروز اکران رفیعترین فیلم وحشت تاریخ
- دیوید فینچر از هالیوود خواست زودتر به کار برگردد/ سینما نمیمیرد
- راهنمای علمی تخیلی دیدن فیلم ترسناک
- در صورت موافقت دیوید فینچر؛ نتفلیکس نسخه آمریکایی «بازی مرکب» را میسازد
- پس از ۲۳۰ روز فیلمبرداری؛ آلفونسو کوارون «سلب مسئولیت» را تمام کرد
- زمان نمایش فیلم بعدی دیوید فینچر اعلام شد/ همه چیز درباره «قاتل»
- جوایز سزار: ورود متهمان جنسی ممنوع!
- اسکار ۲۰۲۱ به روایت تصویر
- نگاهی به جاماندگان «اسکار»
- جایزه اصلی انجمن فیلمبرداران آمریکا به «منک» رسید
- نامزدهای اسکار ۲۰۲۱ معرفی شدند/ یک کارگردان ایرانی-آمریکایی در جمع نامزدها
- معرفی پروژه جدید دیوید فینچر
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار
- انیمیشنی درباره لیونل مسی؛ پخش «مسی و غولها» از تلویزیون دیزنی
- کدام شبکههای تلویزیونی ادغام یا منحل میشوند؟
- جشنوارۀ ملی تئاتر اقتباس افتتاح شد/ امید به حضور در خانوادۀ جهانی تئاتر با شناسنامه خاص خود
- فوت بازیگر سرشناس اسپانیایی؛ ماریسا پاردس درگذشت
- معرفی هیأت انتخاب بخش سینمای ایران در جشنواره چهل و سوم فیلم فجر
- معرفی داوران بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران در فجر۴۳
- «کیک محبوب من»، رابطهای رویایی اما تراژیک
- لغو نمایش فیلم “آخرین تانگو در پاریس”
- اسطوره موسیقی هند و یکی از برجستهترین نوازندگان طبلا در جهان درگذشت
- بررسی «ازازیل» و «انجمن اشباح» در شورای صدور مجوز ساترا
- «عزیز» از چهارشنبه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- مرور آثار سینمایی، تئاتری و مستند «اینگمار برگمان» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- از ۵ دی ماه؛ «علت مرگ: نامعلوم» روی پرده سینما میرود
- بازگشت ژان کلود ون دام با کمدی اکشن/ «باغبان»، ژانویه، انحصاری در فرانسه اکران میشود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ نیکول کیدمن: در سال ۲۰۰۸ بازیگری را رها کردم/ فکر میکردم کارم تقریباً تمام شده است
- انتقاد روزنامه جام جم از تمسخر نام مریم و مسیحیت در فیلم صبحانه با زرافه ها
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- معرفی برگزیدگان جشنواره سینماحقیقت هجدهم/ وزیر ارشاد: ما مسئولان خودنظامپنداری را کنار بگذاریم
- نگاهی به جذابیت های ماندگار «ریوبراوو» وسترن با طعم شکلات
- به هر داستانی نباید اطمینان کرد
- وزیر ارشاد : بعضی مسئولان خودنظام پنداری را کنار بگذارند