سینماسینما: تعداد زیاد برداشتهای صحنههای مربوط به گری اولدمن در فیلم «منک» ساخته دیوید فینچر باعث تنش بین این بازیگر و کارگردان شده بود که چارلز دنس داستان این تنش را برای توتال فیلم تعریف کرد.
در مورد تعداد برداشتهایی که برای یک صحنه گرفته می شود، فلسفه های مختلفی در دنیای سینما وجود دارد. برخی کارگردان ها مانند کلینت ایستوود معمولا هرگز بیش از یک یا دو بار صحنهای را تکرار نمی کنند، اما کارگردان های دیگری مانند استنلی کوبریک ممکن است تعداد برداشت هایشان سه رقمی هم بشود. دیوید فینچر کارگردانی است که تعلقش به گروه دوم، شهرت دارد و ظاهرا این موضوع در صحنه فیلمبرداری جدیدترین اثر او کمی تنش ایجاد کرده.
چارلز دنس که نقش ویلیام رندولف هیرست، مرد بدنام و قدرتمند عرصه رسانه را در این فیلمِ محصول نتفلیکس بازی می کند، اخیراً با توتال فیلم در مورد تجربه کار با دیوید فینچر در این پروژه صحبت کرده است، او از روز بخصوصی تعریف می کند که بین کارگردان و ستاره فیلم گری اولدمن تنشی ایجاد شده بوده. گروه در حال ضبط بخش مهمی از اوج داستان بودند، اولدمن در نقش هرمن جی. منکویتس، مهمانی شامی با میزبانی هرست را بر هم می زند، لحظه ای به نظر می رسد که این بازیگر برنده اسکار از برداشت های طولانی به ستوه آمده. دنس میگوید: «چندین و چند بار برداشت را تکرار کردیم. اولدمن رو به دیوید کرد و گفت: دیوید این بار صدم است که دارم این صحنه را بازی می کنم و دیوید گفت آره می دانم، این هم صد و یکمی. از اول می گیریم.»

صحنه ی دیگری که صحنه مهمی برای اولدمن بوده، لحظاتی است که او در نقش منکویتس، مست در اتاق قدم می زند، که برداشتی از فیلم «همشهری کین» است. چالش سختی برای هر بازیگر است زیرا انجام هر کار ساده ای چندین و چند بار پشت سر هم دشوار است چه برسد به گفتن مونولوگ های طولانی.
البته روی دیگر سکه این است که دیوید فینچرکارگردانی کمال گراست که از جزئیات فیلم هایش بیشترین بهره را می برد و به دست آوردن آنچه می خواهد ملزم به کار زیاد گروهش است. این روش خاص فقط برای فیلم «منک» نبود زیرا فینچر شهرت دیرینهای در گرفتن برداشتهای متوالی دارد.
آماندا سیفرید، بازیگر نقش ماریون دیویس در فیلم «منک»، قبلاً در مورد تکرار بیش از ۲۰۰ بار بعضی صحنه ها به توتال فیلم گفته بود و اینکه چقدر این پروژه برای او دشوار بود: «قطعا کار سختی بود. اما مثل تئاتر بود که شما از نعمت پرداختن به لحن و احساسات بهره مند هستی. احساس می کردی وسط فیلم «روز گراندهاگ» گیر افتادی، شیوه کار او با خیلی ها متفاوت است.»
نتیجه تمام این تلاش ها و سخت گیری ها منجر شد به ساخت فیلم «منک» که در واقع یکی از بهترین فیلم هایی است که دیوید فینچر ساخته و واقعاً هر بخش این فیلم خارق العاده است.«منک» یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۰ خواهد بود که از آن بیشتر خواهیم شنید.
ترجمه: فریبا جمور(استودیو زیرنویس)
منبع: Cinemablend / November 2020
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با بازی برد پیت؛ دیوید فینچر «کلیف بوث» را کارگردانی میکند
- بازیگرانی که بدنشان را وقف سینما کردند/ سینما یا قربانگاه؟
- پس از ۴۶ سال؛ گری اولدمن با اجرای نمایشی از ساموئل بکت بازگشت
- استیون سودربرگ تایید کرد؛ دیوید فینچر دنباله «روزی روزگاری در هالیوود» را میسازد
- «روزی روزگاری در هالیوود۲» در نتفلیکس با کارگردانی دیوید فینچر
- با تمدید ۳ ساله قرارداد؛ همکاری دیوید فینچر با نتفلیکس در قالب ۴ پروژه ادامه دارد
- با «بیگانگان در قطار»؛ دیوید فینچر فیلم هیچکاک را بازسازی میکند
- سفر در میدان خطر/ نگاهی به فیلم «آدمکش» ساخته دیوید فینچر
- آقای کاپولا! ممنون که فیلم ساختید/ به بهانه سیویکمین سالروز اکران رفیعترین فیلم وحشت تاریخ
- دیوید فینچر از هالیوود خواست زودتر به کار برگردد/ سینما نمیمیرد
- راهنمای علمی تخیلی دیدن فیلم ترسناک
- در صورت موافقت دیوید فینچر؛ نتفلیکس نسخه آمریکایی «بازی مرکب» را میسازد
- پس از ۲۳۰ روز فیلمبرداری؛ آلفونسو کوارون «سلب مسئولیت» را تمام کرد
- زمان نمایش فیلم بعدی دیوید فینچر اعلام شد/ همه چیز درباره «قاتل»
- جوایز سزار: ورود متهمان جنسی ممنوع!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





