ابراهیم داروغه زاده معاون پیشین اداره نظارت و ارزشیابی در بخشهایی از گفت وگوی خود با ایسنا حرفهای جالبی زده است .
به گزارش سینماسینما ،داروغه زاده گفته :به نظرم نکته مهم در این مسئله این است که ما نباید فیلمها را صرفاً بر اساس سلیقه خودمان غربال کنیم. سینما رنگین کمانی از سلایق مختلف است که برای مردم با سلیقههای مختلف و سطح دانش متفاوت ساخته میشود. همان طور که یک فیلمساز یک اثر کاملاً روشنفکرانه و هنرمندانه میسازد و مخاطب خودش را دارد، سینمای عامه پسند هم مخاطب خود را دارد و اتفاقاً همین سینمای عامه پسند بخش مهمی از گردش مالی سینما را بر عهده دارد. پس نباید آن را نادیده گرفت. تمام سینما باید در مسیر رشد باشند یعنی همان سینمای عامه پسند هم باید نسبت به سالهای گذشته بهتر شود که البته بهتر هم شده است، بسیاری از منتقدان به دلیل دسترسی بیشتر به فیلمهای روز دنیا هر فیلمی را نمیپسندند. در حالی که بخشی از مردم اوقات فراغت خود را با همین فیلمهای عامه پسند امروزه سپری میکنند.
در این شرایط مسئولیت رسانهها و منتقدین این است که آدرس درست به مخاطب بدهند تا فیلمها طوری معرفی شوند که کسانی که آن را دوست دارند ببینند. کار منتقدان و رسانهها این است تا آدرسی از این فیلمها بدهند که مشخص شود چه بخشی از مخاطبان را میتواند اقناع کند.
درباره انتقادات هم عدهای فکر میکنند سینما باید باب میل و سلیقه آنها باشد. فرض ما بر این است که سینماگر اندازه خودش و به اندازه هنر، دانش و خلاقیتی که دارد بخشی از مخاطب سینما را پوشش میدهد. ما در حوزه ممیزی “نبایدها” و خط قرمزها را مشخص میکنیم اما اینکه یک فیلم چقدر میتواند با کیفیت خوب باشد بیشتر به توان خود فیلمساز، هنر و سلیقه و اهدافی که برای خودش متصور است برمیگردد. ما نمیتوانیم به کسی بگوییم تو فیلم نساز چون با سلیقه ما همخوان نیست یا منتقدان و رسانهها ممکن است فیلمهایت را دوست نداشته باشند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- واکنش داروغهزاده به رد صلاحیت طباطبایینژاد
- داروغه زاده :اصل اعتراض مهدویان به سانسور را به حق می دانم
- توضیحات داروغهزاده درباره ممیزیهای سختگیرانه و سردرگم سینمای ایران/ فرهنگ در ایران، حوزهای حاکمیتی است/ سیاستگذاریها حاکمیتی است
- بحث توئیتری منیژه حکمت و ابراهیم داروغهزاده بر سر شفافسازی منابع مالی در سینما
- توئیت ابراهیم داروغهزاده در حمایت از سازندگان پایتخت ۶
- واکنش دبیر جشنواره فجر به کنسرت ابی و شادمهر با یک و نیم غلط املایی
- واکنش داروغه زاده به ماجرای انتشار چت های خصوصی سالومه با برخی بازیگران
- شوخی عجیب دبیر جشنواره فجر با کرونا
- ارسال کمکهای اهدایی سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر به بلوچستان
- نشست خبری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- نشست مطبوعاتی جشنواره فیلم فجر برگزار شد/ تحریم، دوتابعیتی و حمایت شهرداری از جشنواره موضوعات داغ نشست
- مراسم قرعهکشی جشنواره فیلم فجر/ گزارش تصویری
- واکنش ابراهیم داروغهزاده به مخالفتهایی که با اکران خانه پدری میشود
- انتقاد روزنامه همشهری از انتخابهای عجیب رئیس سازمان سینمایی
- واکنش روزنامه جوان به خداحافظی داروغه زاده :مدیر بیربط از پاشنه آشیل سینما دور شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش





