دو فیلم جدید «بمب یک عاشقانه» و «کلمبوس» توانستند در دو روز نخست اکران فروش قابل قبولی داشته باشند، همچنین فیلم «آستگیمات» پس از دو هفته از مرز یک میلیارد فروش گذشت.
به گزارش سینماسینما، گیشه نه چندان گرم سینمای ایران از روز چهارشنبه ۱۴ آذر با اکران سه فیلم جدید سینماها جان تازهای به خود گرفت، فیلمهایی که به نظر میرسد میتوانند پایان خوشی را برای گیشه پاییزی سینما رقم بزنند و فروش نه چندان قابل توجه چند هفته اخیر را جبران کنند.
«بمب یک عاشقانه» ساخته پیمان معادی، «کلمبوس» به کارگردانی هاتف علیمردانی و «میلیونر میامی» ساخته مصطفی احمدی، سه فیلمی هستند که به چرخه اکران اضافه شدهاند، در این میان تازهترین ساخته معادی و اثر متفاوت علیمردانی توانستند شروع خوبی را در دو روز اول اکران داشته باشند. در ادامه بر روند فروش فیلمهای روی پرده نگاهی میاندازیم.
نگاهی به سه فیلم جدید روی پرده
فیلم سینمایی «بمب یک عاشقانه» دومین اثر پیمان معادی است که فضای متفاوتی نسبت به فیلم نخست او «برف روی کاجها» دارد، این فیلم داستان عشق و امید آدمهایی است که در بحبوحه بمباران تهران نیز حاضر به تعویض آن با ترس از مرگ و ناامیدی نیستند.
از دیگر نکات بارز این فیلم همبازی شدن دوباره لیلا حاتمی و پیمان معادی است، این دو پیش از این در فیلم تحسین شده اصغر فرهادی «جدایی نادر از سیمین» نقش یک زوج را ایفا میکردند.
سیامک انصاری، حبیب رضایی، بهادر مالکی، سیامک صفری و محمود کلاری دیگر بازیگران این فیلم هستند. «بمب یک عاشقانه» در دو روز نخست اکران با استقبال خوبی همراه شد و توانست به فروش ۵۰۰ میلیون تومانی نیز دست پیدا کند.
«کلمبوس» تازهترین ساخته هاتف علیمردانی که فضای بسیار متفاوتی نسبت به آثار اجتماعی این کارگردان دارد نیز دیگر اثر تازه روی پرده است. این کارگردان که بیشتر آثارش موضوعات اجتماعی داشتهاند، در تجربه جدیدش به سراغ سینمای کمدی آمده است و باید دید تا چه اندازه این تجربهاش موفقیت آمیز خواهد بود.
این فیلم که در آن از جذابیتهای کشور آمریکا استفاده شده است، از بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، هانیه توسلی، مجید صالحی و سعید پورصمیمی بهره میبرد، آغاز قابل قبولی در اکران داشت و توانست به فروش ۲۰۰ میلیون تومانی برسد.
سومین اثر جدید روی پرده نیز حال و هوایی کمدی دارد، «میلیونر میامی» به کارگردانی مصطفی احمدی و با بازی حمید فرخنژاد، طناز طباطبایی، صابر ابر و علی قربانزاده سعی دارد تا کمدی تازهای را به نمایش بگذارد و باید دید که سبک و سیاق این فیلم تا چه اندازه به مذاق مخاطبان سینما خوش میآید.
«میلیونر میامی» همچون دو فیلم دیگر در آغاز اکران شروع فوق العادهای نداشته و تنها در دو روز نخست ۱۰۰ میلیون فروش داشته است.
نگاهی به سایر فیلمهای در حال اکران/ «آستیگمات» میلیاردی شد
فیلم «آستیگمات» به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی پس از دو هفته اکران، روند رو به رشدی که از آغاز در گیشه داشت را حفظ و از مرز یک میلیارد تومان فروش عبور کرد.
این فیلم روایتگر یک خانواده نابسامان است که مهران پدر خانواده (با بازی محسن کیایی) و همسرش سمیرا (با بازی باران کوثری) است که در خانه مادر مهران، الهه، (با بازی مهتاب نصیرپور) زندگی میکنند. مهران بخاطر اعتیادش به مشروب از کار بیکار شده ولی تازه توانسته این بحران را رد کند و اعتیادش به الکل را ترک نماید.
از نکات مثبت این فیلم میتوان به بازیها و گریم متفاوت باران کوثری، محسن کیایی و هادی حجازیفر اشاره کرد.
«خانم یایا» جدیدترین ساخته عبدالرضا کاهانی برخلاف انتقاداتی که مخاطبان و منتقدان به این فیلم داشتند اما فروش خوبی را تجربه کرده است و توانست پس از ۲۸ روز اکران از مرز سه میلیارد تومان فروش گذر کند.
رضا عطاران، حمید فرخ نژاد، نیاتا چرسی و امین حیایی بازیگران اصلی فیلم «خانم یایا» هستند و داستان دو باجناق است که پس از فوت پدر زنشان راه او را پی گرفته و به بهانه تجارت در چین گریزی هم به پاتایا میزنند، اما رویارویی آنها با دوستی قدیمی همه چیز را به هم میریزد.
فیلمهایی که مورد اقبال قرار نگرفتند
در میان آثار روی پرده نیز چند اثر نتوانستند آنطور که انتظار میرفت مورد توجه مخاطبان قرار بگیرند و به فروش قابل توجهی دست پیدا کنند.
«سرو زیر آب» فیلم محمدعلی باشهآهنگر که به موضوع شهدای گمنام اقلیت میپردازد، به نظر می رسد که با توجه به فضا و موضوعاش مورد اقبال عمومی قرار نگرفته است و در نزدیک به دو هفته اکران ۵۱۰ میلیون تومان فروش داشته است.
بابک حمیدیان، مینا ساداتی، شهرام حقیقتدوست، رضا بهبودی، همایون ارشادی، مهتاب نصیرپور، هومن برق نورد، ستاره اسکندری، فرخ نعمتی، حسین باشه آهنگر، هادی قمیشی، سیاوش چراغیپور بازیگران این فیلم هستند.
فیلم سینمایی «پاستاریونی» به کارگردانی سهیل موفق که در ژانر کودک و نوجوان ساخته شده نیز برخلاف انتظار در بیش از یک هفته اکران چندان که انتظار میرفت نتوانسته مخاطبان را راضی کند و به فروش ۳۳۰ میلیون تومانی در ۹ روز اکران رسیده است.
در این میان اکران فیلم سینمایی «وای آمپول» به کارگردانی علیرضا محمودزاده که یک اثر کمدی در میان آثار روی پرده بود هم مورد استقبال چندانی قرار نگرفت، آنطور که به نظر میرسد سبک کمدی این فیلمها دیگر به مذاق مخاطبان خوش نمیآید و استفاده از بازیگرانی چون علی صادقی، رضا شفیعی جم و شهرام قائدی نیز تاثیری بر جذب مخاطب ندارد. این فیلم در ۲۳ روز اکران ۸۵۰ میلیون فروش داشته است.
روزهای پایانی اکران دو فیلم
«مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی در روزهای پایانی اکران بار دیگر سیر صعودی در گیشه پیدا کرده و توانسته در هفته گذشته بیش از ۴۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشد و به نظر می رسد این روند تا روز پایانی اکران این فیلم ادامه داشته باشد.
نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، نوید پورفرج، فرید سجادی حسینی، لادن ژاوهوند و … از بازیگران این فیلم هستند.
«لس آنجلس تهران» ساخته تینا پاکروان و با بازی پرویز پرستویی و مهناز افشار هم روزهای آخر اکران را سپری می کند، نیز فروش مناسبی داشته است و تا کنون توانسته عنوان پنجمین کمدی پرفروش سال را به خودش اختصاص دهد و باید دید این روند در چند روز باقی مانده اکران نیز تداوم خواهد داشت یا خیر؟
در ادامه آمار فروش فیلمهای روی پرده تا ابتدای جمعه ۱۶ آذر را مشاهده خواهید کرد.
| نام فیلم | مدت اکران | فروش |
| هزارپا | ۱۵۶ روز | ۳۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان |
| مغزهای کوچک زنگ زده | ۷۲ روز | ۱۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان |
| لس آنجلس تهران | ۵۸ روز | هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان |
| لازانیا | ۶۵ روز | چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان |
| پیشونی سفید (۲) | ۵۹ روز | سه میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان |
| هشتگ | ۷۲ روز | سه میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان |
| خانم یایا | ۲۸ روز | سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان |
| عرق سرد | ۷۲ روز | دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان |
| گرگ بازی | ۴۴ روز | یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان |
| آستیگمات | ۱۶ روز | یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان |
| وای آمپول | ۲۳ روز | ۸۵۰ میلیون تومان |
| سرو زیر آب | ۱۶ روز | ۵۱۰ میلیون تومان |
| بمب یک عاشقانه | دو روز | ۵۰۰ میلیون تومان |
| پاستاریونی | ۹ روز | ۳۳۰ میلیون تومان |
| کلمبوس | دو روز | ۲۰۰ میلیون تومان |
| در مسیر باران | ۴۴ روز | ۱۲۰ میلیون تومان |
| میلیونر میامی | دو روز | ۱۰۰ میلیون تومان |
| اسکی باز | دو روز | ۱۰۰ هزار تومان |
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در هیاتی به ریاست کارگردان سازنده «انگل»؛ پیمان معادی، داور جشنواره مراکش شد
- رونمایی از کتاب «استادان بزرگ بازیگری و شیوههای آموزش آنها» با ترجمه پیمان معادی؛ پاکدل: مادر سینما، کتاب است/ پیروزفر: آموزش بازیگری فقط انتقال تجربه نیست/ معادی: رونمایی این کتاب جذابتر از لحظات روی فرش قرمز فیلمها بود
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- میزبانی سینماها از آثار جدید/ پریناز ایزدیار، پیمان معادی، پژمان جمشیدی و بهرام افشاری این هفته به سینماها میآیند
- اکران «زن و بچه» به تعویق افتاد
- با اعلام آکادمی علوم و هنرهای سینمایی؛ سازندگانِ «در سایه سرو»، روستایی و معادی عضو آکادمی اسکار میشوند
- سید جمال ساداتیان خبر داد: «زن و بچه» تیرماه در ایران اکران میشود
- نشست خبری «زن و بچه» در جشنواره کن؛ روستایی: این فیلم مستقلترین زنِ سینمای من را روایت میکند
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- در آستانه آغاز اکران؛ پوستر «بیسروصدا» رونمایی شد/ روایتی بیپرده از یک داستان بیسروصدا
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- گزارشی از فروش سینماها؛ بیش از ۶۶ میلیارد تومان سهم گیشه سینما در هفته گذشته
- تازهترین آمار از فروش فیلمهای روی پرده/ فیلم بهرام افشاری؛ پیشتاز گیشه سینما در تعطیلی آخر هفته
- گزارشی از گیشه سینماها؛ ۳ فیلم کودک و نوجوان در میانِ ۵ فیلم صدرنشین گیشه در هفته گذشته
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





