به گزارش سینماسینما، محمد شمس لنگرودی شاعر و بازیگر سینما درباره حضورش در فیلم سینمایی «دوباره زندگی» به کارگردانی رضا فهیمی گفت: این فیلم چهارمین فیلمی بود که در آن حضور داشتم. معیار من برای بازی در یک فیلم دو چیز است که مهم ترین آن فیلمنامه است پس اگر فیلمنامه ای که میخوانم مورد قبولم باشد و با فکر و زندگی من سنخیت داشته باشد، قبول میکنم تا بقیه صحبت ها را درباره فیلم انجام بدهیم.
او افزود: وقتی فیلمنامه «دوباره زندگی» را خواندم و با کارگردان آن صحبت کردم، فهمیدم کارگردان همانند نامش فهیم است و به این ترتیب بود که کارها برای حضور من در فیلم درست پیش رفت.
شمس لنگرودی یادآور شد: من تا امروز با فیلم اولی ها کار کردم و هنوز هم علاقه دارم که در فیلم های کارگردانهای جوان بازی کنم البته منظورم این نیست که علاقه ای به حضور در فیلم های کارگردانهای کار آزموده ندارم اما احساس میکنم جوانترها نوآوری بیشتری دارند و قدرت ریسک آنها بالاتر است.
او درباره رضایت خود از بازی در «دوباره زندگی» بیان کرد: تا حدود زیادی از نتیجه کار راضی هستم و البته فیلم وقتی از لحظه قوه به فعل در می آید ویرایش هایی لازم دارد تا به نسخه نهایی برسد که خوشبختانه این نسخه نهایی نزدیک به آنچه است که من میخواستم.
شمس لنگرودی درباره شیوه کارگردانی رضا فهیمی توضیح داد: کارگردان فیلم بسیار به کار خود آگاه است و دیگر این که خیلی پرحوصله است و انعطاف بالایی دارد که این موارد فاکتور های خوبی برای یک کارگردان جوان محسوب میشود. درباره مسلط بودن فهیمی به کارگردانی نیز همین بس که فیلم کوتاه او با عنوان «کودکان ابری» به عنوان نماینده ایران به اسکار ارایه شد و این مساله نشان دهنده این است که این فیلمساز دانش کارگردانی دارد البته نویسندگان هم در طول فیلم انعطاف خوبی داشتند و کلا یکی از ویژگی های کار این بود که با آدم های دٌگم سر و کار نداشتیم.
این شاعر پیشکسوت درباره حضور فیلم «دوباره زندگی» در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر عنوان کرد: نمیدانم در جشنواره چه اتفاقی رخ خواهد داد اما عوامل فیلم سعی کردند تا همه کارها را به درستی انجام بدهند و فیلم نیز دارای پیام انسان دوستانه ای است. یکی از ارزش های «دوباره زندگی» این است که به زندگی دو آدم پیر پرداخته و سعی کرده به مسایل انسانی بپردازد بنابراین معتقدم فیلم حداقل از این جنبه مورد توجه بسیاری قرار بگیرد.
او در پایان یادآور شد: حالا که فیلم تمام شده است به همه دست اندرکاران «دوباره زندگی» دست مریزاد میگویم چرا که سختی های زیادی را تحمل کردند و با صبوری و حوصله کار را پیش بردند.
فیلم سینمایی «دوباره زندگی» به کارگردانی رضا فهیمی در حال حاضر مراحل پایانی فنی را می گذراند و برای حضور در جشنواره ملی فیلم فجر آماده می شود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مراسم بزرگداشت شمس لنگرودی برگزار میشود
- پیوستن علی مصفا، صابر ابر و شمس لنگرودی به «چشمهایش»
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
- جاودانگی صدا تا ابد/ به مناسبت سالگرد درگذشت محمدرضا شجریان
- گفتوگو با شمس لنگرودی/ فرار از انزوای شاعری، به سینما علاقهمندم کرد
- برشهای کوتاه/ ویدئوی شعری با صدای شمس لنگرودی و تصاویر عباس کیارستمی
- زمستان فصل آخر سال نیست/ نگاهی به فیلم «دوباره زندگی»
- حضور گلاب آدینه و شمس لنگرودی شرط ساخت یک فیلم
- شادی و غم در اکران «دوباره زندگی» / قول میدهم از فیلم بدتان نیاید!
- افتتاحیه فیلم دوباره زندگی / گزارش تصویری
- خسرو سینایی، پوری بنایی، محمود دولت آبادی، شمس لنگرودی و … در یک مراسم/تصاویر
- چهره های فرهنگی و ادبی درباره لوریس چکناوریان چه گفتند؟
- گزارش سینماسینما از هیات انتخاب ادوار جشنواره فیلم فجر/ امسال کار به رکوددارها سپرده شده است
- «دوباره زندگی» به اصلاح رنگ رسید/ شمس لنگرودی و گلاب آدینه در راه فجر
- بازی متفاوت گلاب آدینه در کنار شمس لنگرودی/ «دوباره زندگی» به فجر می رود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





