سینماسینما، علی پاکزاد – غلامرضا موسوی تهیهکننده باسابقه سینما گفت: «هیچ نکته مجهولی در شورای صنفی نمایش وجود ندارد. شورای صنفی بیش از هر نهاد دیگری مایل است فیلمها به خوبی اکران شوند.»
به گزارش سینماسینما، بعد از رفع توقیف شدن پنج فیلم «پارادایس»، «خانه دختر» ،«خانه پدری»، «آشغالهای دوست داشتنی» و «عصبانی نیستم » انتظار میرفت این آثار به زودی اکران شوند، اما از این میان فقط «خانه دختر» در چرخه اکران عمومی قرار گرفت و پنج فیلم دیگر وضعیت نامعلومی دارند. غلامرضا موسوی بر این باور است مشکل اکران این فیلمها ارتباطی با عملکرد شورای صنفی نمایش پیدا نمیکند.
موسوی درباره عملکرد شورای صنفی نمایش گفت: «موضوعی که باید در نظر داشته باشیم این است که فقط پنج فیلم بعد از بازبینی و و اصلاح بنا بر اعلام سازمان سینمایی پروانه نمایش کسب کردند. از این پنج فیلم یکی از آنها «خانه دختر» بود که اکران شده است. چهار فیلم دیگر باقیمانده است. فیلم آقایان درمیشیان، عیاری، امیریوسفی و عطشانی. طبیعتا چند فیلم دیگر نیز باید درخواست اکران کنند و قراردادشان را در شورای صنفی نمایش ثبت کنند. تا زمانی که قرارداد اکران این فیلمها امضا نشود شورای صنفی نمایش هیچ مسئولیتی ندارد.»
او ادامه داد: «مصوب شده این فیلمها به تدریج اکران شوند. واقعیت این است قرارداد اکران این فیلمها منعقد نشده است.شورای صنفی با اکران این چند فیلم و فیلمهای دیگر مشکلی ندارد. بلکه شورای صنفی موافق نمایش این فیلمها در سالنهای سینما است. هر فیلمی که پروانه نمایش داشته باشد و با سینماها قرداد منعقد کند میتواند به راحتی وارد چرخه اکران شود.»
موسوی درباره پروانه ساخت و قرارداد با سالن های سینمایی گفت: «برای اینکه به صورت عادی فیلمها اکران شوند نیاز به پروانه نمایش و قراداد با سالنهای سینما است. این پروسه بسیار آسانی است. مرحله آخر شورای صنفی نمایش است. هیچ نکته مجهولی در شورای صنفی نمایش وجود ندارد.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در جلسه شورای صنفی نمایش مصوب شد: «دو روز دیرتر» و «سینما شهرقصه» به سینماها میآیند
- هشتمین جلسه شورای صنفی نمایش برگزار شد؛ اکران دو فیلم جدید از ۵ شهریور
- خروج کانون کارگردانان سینما از شورای صنفی نمایش/ برای رائد فریدزاده متاسفیم
- سرمایهگذار فیلمِ حمید نعمتالله: «قاتل و وحشی» را اکران کنید/ قضاوت آن را به مردم بسپارید
- واکنش تینا پاکروان به توقیف «تاسیان»
- اعلام فیلمهای اکران نوروز ۱۴۰۳/ ۴ فیلم جشنواره فجر ۴۳ در نوبت اکران قرار گرفت
- اکران ۳ فیلم جدید از ۲۸ آذر
- ۲ فیلم جدید در راه اکران سینماها
- «شبگرد» فرزاد موتمن اکران میشود
- ۳ فیلم جدید در سینماها/ پایان اکران سراسری «مست عشق» و «سال گربه»
- فیلمهای مدیری، سهیلی و داودنژاد در راه اکران/ ثبت دوباره قرارداد فیلم حمیدرضا آذرنگ
- همایون اسعدیان مطرح کرد؛ از دعوا بر سر اکران ۱۰ فیلم کمدی تا اجبار در دادن یک حق وِتو
- فیلمهای سعید سهیلی و مهران مدیری در راه سینماها/ تعویق یک هفتهای اکران «یادگار جنوب»
- به مناسبت عید سعید فطر؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر، بهرام افشاری و هانده اَرچل روی پرده سینماها
- رایزنی برای ادامه اکران چند فیلم در نوروز
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران





