کارگردان و تهیهکننده فیلم «چهارراه استانبول» با اشاره به تخلف برخی سینماها در اکران فیلمش، گفت: از سینماهایی که این فیلم را برخلاف قراردادی که دارند اکران نمیکنند، شکایت میکنم.
به گزارش سینماسینما، مصطفی کیایی بیان کرد: آییننامه جدید اکران در حال اجراست و طبق آن فیلمها شش هفته فرصت اکران دارند، اما با وجود اینکه زمان نمایش فیلمهای نوروزی طبق آییننامه به پایان رسیده و فیلمهای جدید به سرگروهها آمدند، اما برخی از آنها حاضر نیستند سانسهای اکران خود را کم کنند و فقط از سرگروهها برداشته شدهاند.
او افزود: به جز این مساله یک تخلف هم به سینماها مربوط میشود که قرارداد نمایش دارند و هارد فیلم «چهارراه استانبول» را هم برای اکران تحویل گرفتهاند، اما با وجود گذشت سه چهار روز از زمان شروع اکران فیلمهای جدید، هنوز فیلم را اکران نکردهاند و نمیدانم چرا این تخلف صورت میگیرد.
کیایی از اریکه ایرانیان به عنوان یکی از این سینماهایی یاد کرد که هنوز اکران فیلم چهارراه استانبول را آغاز نکردهاند و گفت: در این مدت چند بار پیگیری کردیم اما حتی جواب درست و روشنی به ما ندادند و پس از گذشت چند روز فقط ما را سر دواندند، هرچند به غیر از این سینما، در تهران و شهرستانها هم سینماهایی از این دست زیاد است که از اکران خودداری میکنند.
این کارگردان با بیان اینکه فیلم «چهارراه استانبول» در سالنهایی که به نمایش درآمده با ظرفیت پر اکران شده است، ادامه داد: با این حال تعداد سانسها در سینماهای ما کم است در حالی که «چهارراه استانبول» فیلم کم مخاطبی نیست و این خیلی بد است که عدهای از سینماداران به دلایل مختلف و شاید به لحاظ روابط قدرتمند خود فیلمهای دیگری را که حتی از میان همین فیلمهای جدید هم هست، به جای فیلم من که قرارداد دارد، اکران میکنند.
وی افزود: این مساله را به کمیته انضباطی شورای صنفی نمایش ارجاع دادم و آنها نیز پیگیری لازم را انجام دادند اما چون این کمیته قدرت اجرایی ندارد، به نتیجه نرسیده است به همین دلیل با پایان تعطیلات قصد دارم از سینماهای متخلف شکایت کنم.
«چهارراه استانبول» داستان دو پسری است که تولیدی ورشکستهای در ساختمان پلاسکو دارند و از دست طلبکارانشان فراری هستند و چه روزی بهتر از همان روز حادثه پلاسکو برای فرار از دست طلبکارانشان…
بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، ماهور الوند، رعنا آزادی ور، مهدی پاکدل، سعید چنگیزیان، پوریا رحیمی سام، بابک بهشاد، خسرو احمدی، تینو صالحی، حسین امیدی و مسعود کرامتی گروه بازیگران «چهار راه استانبول» را به نویسندگی، تهیهکنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی تشکیل میدهند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بازیگران ترکیهای «هزار و یک شب» چه کسانی هستند؟
- با نام بینالمللی «پاهای گلی»؛ «بازی را بکش» به روسیه میرود
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- زندهباد سینما/ مروری بر کارنامه مصطفی کیایی
- «هزار و یک شب»؛ اولین سریال بینالمللی نمایش خانگی
- عرضه آنلاین «مطرب» و «مادر قلب اتمی»
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- تهیهکننده سریال در جلسه ساترا مطرح کرد/ نمایش سیگار در «زخم کاری» اشتباه بود
- درخواست برای حذف سینماهای بدهکار از اکران نوروزی
- آغاز داوری/ یادداشت داوران جشنواره فجر خطاب به مخاطبان سینما
- داوران بخش «سودای سیمرغ» جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- به مناسبت روز جهانی عصای سفید/ نسخه ویژه نابینایان «همگناه» با صدای گلاره عباسی منتشر میشود
- مصطفی کیایی: مجبوریم از طریق وکیل و قانون پولهایمان را از سینماداران بگیریم
- پله، پله تا تباهی/ نگاهی به سریال «همگناه»
- یک شبکه عراقی امتیاز پخش سریال «همگناه» را خرید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





