سینماسینما، علی پاکزاد – مهدی صباغزاده کارگردان فیلم «خانه کاغذی» معتقد است فیلمی که ساخته هیچ مشکلی نداشته است و میبایست در جشنواره ملی نیز به نمایش گذاشته میشد.
به گزارش سینماسینما ،مهدی صباغ زاده کارگردان فیلم «خانه کاغذی» با تمام کش و قوسهای فراوان به هر حال توانست این فیلم را در جشنواره جهانی به نمایش بگذارد. «خانه کاغذی» از جمله فیلمهایی بود که از حضور در جشنواره ملی باز مانده بود.
صباغزاده درباره نمایش فیلمش در جشنواره جهانی گفت: «اکنون حال خوبی دارم. زیرا این فیلم برای اولین بار در جشنواره جهانی به نمایش گذاشته شد. همین که نمایش داده شد جای امیدواری دارد. متاسفانه در جشنواره ملی توجهی به این فیلم نشد و نتوانستیم آن را نمایش دهیم.»
او ادامه داد: «بعد از ساخت فیلم «خانه خلوت» مایل بودم فیلمی بسازم که با شرایط حال حاضر جامعه ما همخوانی داشته باشد. به همین دلیل به سراغ موضوع مفاسد اقتصادی و مشکلاتی که از پیرامون آن به وجود میآید استفاده کردم. نمیتوانستم به اتفاقات اطرافم بیتفاوت باشم. اما در این فیلم خیلی خاص به این موضوع پرداختیم.»
صباغزاده درباره نمایش فیلم در جشنواره جهانی گفت: «واقعا فکر نمیکردم جشنواره ملی تا این حد بیرحمانه با فیلم من رفتار کند. اما خوشبختانه در جشنواره جهانی به نمایش گذاشته شد و همه دوستان لذت بردند. دوستان در جشنواره ملی مایل نبودند فیلم را نمایش دهند دلیل آن را هم هنوز متوجه نشدیم.»
کارگردان فیلم «خانه کاغذی» در پایان اضافه کرد: «به زودی کارهای اکران فیلم را انجام خواهیم داد. امیدوارم اکران خوبی داشته باشد. البته هنوز تصمیماتی برای نمایش و زمان اکران فیلم در نظر نداریم. فکر نمی کنم مشکل خاصی فیلم داشته باشد. فیلمنامه همان چیزی است که پروانه ساخت گرفته است.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- نقدی بر فیلمهای کوتاه باکس شیراز در جشنواره جهانی فیلم فجر
- معرفی داوران چهار بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- چهل و سومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آثار بخشهای چشمانداز و زیتون شکسته معرفی شدند
- برنامه نشستهای چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر منتشر شد
- جشنواره جهانیِ فیلم فجر در شیراز؛ جشنواره ثبات میخواهد
- اعلام آثار راهیافته به ۲ بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- اولین نمایش «مرد خاموش» در ایران؛ تیزر رونمایی شد
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- معرفی فیلمهای ایرانی حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر
- دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر مطرح کرد: نوری بیلگه جیلان در تیم داوری/ حضور ۸ فیلم ایرانی در بخش رقابتی
- شیراز در آستانه یک آزمون تاریخی؛ ۱۰ مطالبه برای برگزاری یک «جشنواره واقعی»
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
- مدیر روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





