در پی انتشار گفتگویی از سوی سیدمحمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون نداشتن مجوز ساخت فیلم سینمایی «عصبانی نیستم»، او در واکنش به آن سخنان گفت: آنچه از قول بنده در خصوص مجوز نداشتن فیلم «عصبانی نیستم» نقل شده دقیق و درست نیست.
به گزارش سینماسینما، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اسبق درباره چگونگی صدور مجوز ساخت فیلم «عصبانی نیستم» گفت: مدتی قبل به واسطه از مسئولان سینمایی شنیدم که اصلاحات و تغییراتی در این فیلم صورت گرفته، بنابراین انجام هرگونه مصاحبه و اظهارنظر را به دیدن نسخه جدید موکول کردم. امابه هرحال در پایان و حاشیه یک مصاحبه پیرامون موضوعی دیگر و در جواب پرسشی در این باره، بدون قصد ورود تفصیلی درمسئله، به اجمال و گذرا نکاتی را مطرح کردم که ظاهرا نارسا بود و به شکلی گویا بیان نشد و در انتقال هم دقت لازم صورت نگرفت.
او تشریح کرد: خلاصه کلام این است که پس ازحوادث تلخ و فتنه سال ۸۸ چند فیلم ساخته شد که بعضی درصدد تبیین ماهیت عوامل خارجی و داخلی فتنه بودند مثل فیلم قلاده های طلا که با استقبال نیروهای متدین و ارزشی مواجه شد و در بعضی آثار هم متقابلا با صراحت و یا تلویحی ازفتنه حمایت شد؛ از جمله فیلم قصه ها ساخته خانم بنی اعتماد که بدون مجوز شروع به ساخت نمود و بعدها با پیگیری همکاران سینمایی برای صدورپروانه ساخت مراجعه صورت گرفت.
حسینی ادامه داد: درخصوص فیلم عصبانی نیستم قبل از تولید، مجوز این فیلم با مضمون اجتماعی صادر شد ولی به گفته دوستان سینمایی آنچه که ساخته شد ماهیتی کاملا سیاسی و متفاوت با طرح اولیه داشت و در جشنواره فجر در دولت یازدهم نیز اکران و با اعتراضات جدی هم مواجه شد؛ به گونه ای که مدیران سینمایی دولت یازدهم اکران عمومی آن رابه مصلحت ندانستند و تاکنون نیز به تاخیر افتاده و علیرغم اصلاحات ادعایی، همزمانی اکران با سالگرد حماسه ۹دی مخالفت هایی رابرانگیخت که ظاهرا موجب تعویق مجدد نمایش شده است.
او تصریح کرد: درهرحال آنچه درجشنواره آن سال ارائه شد به یک بیانیه سیاسی مغرضانه وشعارگونه علیه نظام بیشتر شبیه بود تا یک اثرهنری منصفانه و جذاب؛ که امیدواریم اصلاحات اساسی درآن صورت گرفته باشد و اگر نه طبیعی است که همان واکنش ها را بهمراه داشته باشد.
به گزارش سینماسینما، صحبت های وزیر ارشاد درباره عدم تطابق «عصبانی نیستم!» با فیلمنامه ارایه شده در حالی است که مسئولیت بررسی این مورد با شورای پروانه نمایش است که تا کنون پنج بار برای این فیلم پروانه نمایش صادر کرده است
منبع: سینماپرس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ویژگیهای تفکری که سینما را از بنبست و سکون نجات داد
- سینما در ذات خود معترض است/ بررسی تاریخچه «سینمای اعتراضی» در ایران در گفتوگو با احمد طالبینژاد
- تیرهتر از شب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- پایان ابهام انگیز یا پریشانی بی سرانجام/ نگاهی به فیلم «دوزیست»
- انگار این همهی جهنمی باشد که در دلِ این دنیای بیرحم به قاب درآمده/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- سیلی سرخ/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- در دیار خود غریب/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- ققنوسی که از خاکستر برنخاست/ نگاهی به فیلم «مجبوریم»
- توضیحات داریوش مهرجویی دربارهی ویدیوی دوم و ماجراهای نمایش فیلم «لامینور»
- چرا پروانه نمایش «لامینور» را تمدید نمیکنید؟/ یادداشت علیرضا داودنژاد
- «مجبوریم» بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره وزول شد
- ویدئویی از داریوش مهرجویی در سالروز تولدش
- به یادماندنی و معترضترین دانشجویان سینمای ایران/ از نیمه پنهان تا اعتراض و قصه ها
- اعضای شورای پروانه ساخت آثار سینمایی معرفی شدند
- «مجبوریم» در جشنواره «مونز» بلژیک
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد





