
به گزارش سینماسینما، در روزهای اولیه برپایی این بازار، فیلمهای «سیانور» بهروز شعیبی، «امکان مینا» کمال تبریزی، «قشنگ و فرنگ» وحید موسائیان و «سینما نیمکت» محمد رحمانیان در بازار جشنوارهی کن به نمایش درآمدهاند.
«دختر» رضا میرکریمی و «خانهای در خیابان چهل و یکم» حمیدرضا قربانی هم ۲۵ اردیبهشت در بازار به نمایش درمیآیند.
یکشنبه ۲۶ اردیبهشت مصادف با ۱۵ می «رویای آب» ساخته فرهاد مهرانفر، «برادرم خسرو» احسان بیگلری و روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه فیلم «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار و «ربوده شده» بیژن میرباقری در بازار کن به نمایش درخواهند آمد.
امسال همچون سال قبل، صدا و سیما غرفهای در بازار کن ندارد.
اما چتر سینمای ایران که پخشکنندگان دولتی سینمای ایران در آن حاضر هستند، امسال بنیاد سینمایی فارابی برخلاف آنچه مسوولان دولتی پیش بینی کرده بودند که عرضه فیلمها توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد و فارابی تنها یک فیلم خواهد داشت اما فیلمهای چون «سیانور»، «امکان مینا»، «قشنگ و فرنگ»، «سینما نیمکت»، «خانهای در خیابان چهل و یکم»، «رویای آب»، «ربوده شده»توسط این پخشکننده دولتی (فارابی) عرضه میشود.
البته طبق وعدهی مسوولان؛ موسسه رسانههای تصویری فیلمی عرضه نمیکند اما برخی کارمندان سابق و فعلی موسسات دولتی همچون موسسه رسانههای تصویری به عنوان پخشکنندگان خصوصی وارد فعالیت شدهاند و فیلم عرضه میکنند، از جمله علیرضا قاسمی دو فیلم «من» و «۳۶۰ درجه» را عرضه میکند و الهه نوبخت که دیگر در موسسه فعالیت نمیکند، شرکتی را مستقلا تحت عنوان «الی ایمیج» راهاندازی کرده است که دو فیلم «هاری» و تنهایی را عرضه میکند.
اما از پخشکنندگان دیگری که زیر چتر سینمای ایران فعالیت میکنند، میتوان از «فیلمیران» نگین موسوی نام برد.
بنا بر این گزارش، از غرفههای دیگری که توسط پخشکنندگان ایرانی در بازار کن و خارج از چتر سینمای ایران برپا شدهاند میتوان از “آیات فیلم” نام برد که برای اولینبار است که در بازار کن حضور دارد و «بادیگارد» حاتمیکیا، «ایستاده در غبار» محمد حسین مهدویان،«فهرست مقدس» محمد همدانی، «هیهات» که توسط چهار کارگردان دانش اقباشاوی، هادی ناییجی، هادی مقدم دوست، سید روح الله حجازی ساخته شده است را عرضه میکند.
نسرین میرشب کمپانی «دریملب» هم در غرفهی مستقلی فیلم «دختر» میرکریمی، «مالاریا» پرویز شهباری، «ابد و یک روز» سعید روستایی، «دوئت» نوید دانش ، «اینجا کسی نمیمیرد» حسین کندری، «جدایی» نوید محمودی، «رویای دم صبح» مهرداد اسکویی، «خشم و هیاهو» هومن سیدی، مستند «والدراما» عباس امینی را پخش میکند.
محمد اطبایی (مستقلهای ایرانی) عرضهی جهانی «لانتوری» رضا درمیشیان ، «آآادت نمیکنیم» ابراهیم ابراهیمیان، «به دنیا آمدن» محسن عبدالوهاب، «نفس» نرگس آبیار، «تمارض»عبد عبست، «جاودانگی» مهدی فرد قادری، «خشکسالی و دروغ» پدرام علیزاده را برعهده دارد.
کتایون شهابی هم که جزو هیات داوران جشنوارهی کن است، «وارونگی» بهنام بهزادی، «لاک قرمزی» سیدجمال سیدحاتمی، «باران میبارد» کاری مشترک از علیرضا امینی و علی مردانی را پخش میکند.
سازمان سینمایی سوره هم پخش جهانی «دلبری» سید جلال اشکذری را برعهده دارد.
مرجان علیزاده به طور مستقل از کانون ایران نوین به عنوان شرکت IRAN Arthouse film کار میکند و «چهارشنبه» سروش محمدزاده، «قیچی» کریم لکزاده، «زمانی دیگر» ناهید حسنزاده، «نیم» بهمن کامیار، «مات» صبا کاظمی، «ماحی» داود خیام را پخش جهانی میکند.
بازار فیلم جشنوارهی کن این روزها در شهر ساحلی کن فرانسه برپاست.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- برای دومین دوره؛ ایریس نوبلوخ رئیس جشنواره کن شد
- با رونمایی احتمالی فیلم در جشنواره کن؛ تام کروز با «ماموریت غیرممکن» خداحافظی میکند
- با حضور منصور بهرامی و بوریس بکر؛ نمایش مستند «ناستی» در جشنواره بینالمللی فیلم کن
- محمد رسولاف با «دانه انجیر مقدس» به کن باز میگردد
- کارگردان کانادایی که عاشق فرهنگ ایران شد/ ماتیو رانکین: از سینمای ایران تاثیر گرفتهام
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- سینماسینما/ گزارش کوتاه محمد حقیقت از نشست مطبوعاتی دبیر جشنواره کن
- برگزاری نشست رسانهای دبیر جشنواره کن؛ فیلمهای حاضر در کن ۲۰۲۴ معرفی شدند/ فیلم کارگردان ایرانی در بخش مسابقه
- به ریاست فیلمساز اسپانیایی؛ هیات داوران هفته منتقدین بینالمللی کن معرفی شد
- کوین کاستنر با «افق» به جشنواره کن ۲۰۲۴ میرود
- مدیر جشنواره کن به سوالات ورایتی پاسخ داد/ از مرگ سینما تا جشنواره سیاسی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- سکانس طلایی/ تصنیف نارایاما
آخرین ها
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- فوت بازیگر آمریکایی؛ ریچارد چمبرلین درگذشت
- بزرگداشت رخشان بنیاعتماد برگزار شد
- نگاهی به فیلم عزیز؛ فیلمی قابل احترام
- عیدی ویژه همراه اول بهمناسبت عید فطر
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم