صدیقه کیانفر بازیگر پیشکسوت که مدتی است به دلیل بیماری و کهولت سن از فضای هنر دور مانده بود به تازگی بازی در فیلم کوتاه “تاسیان”، نخستین فیلم الهام احمدی را به پایان رساند.
به گزارش سینماسینما، فیلم کوتاه “تاسیان” به نویسندگی، کارگردانی و تهیهکنندگی الهام احمدی از عکاسان رسانهای با حضور علیرضا وحدی که پیش از این تدوین مستند “غمنومه فریدون” را برعهده داشته است، تدوین میشود.
این فیلم ۱۵ دقیقهای در مرداد امسال و در لوکیشنهای “سرای محله پیروزی” و “کتابفروشی نشر افق” تصویربرداری شده است. در “تاسیان” که با صدای عرفان ابراهیمی روایت میشود، شاهد تعاریف افراد از یک روز کاملا معمولی هستیم.
“تاسیان” که البته با عنوان “یکشنبه غمانگیز” مجوز ناجی هنر را برای تولید دریافت کرده؛ یک عنوان گیلکی با مفهوم غم و دلتنگی است که کاملا با فضای فیلم همخوانی دارد.
صدیقه کیانفر، ندا عقیقی، حسن تسعیری، آزاده محمدیان، آناهیتا آذرپیوند، مهسا شاملو، فرناز خاکزاد، زهرا سعیدی، مجید کشاورزی، نیکناز طاهری یکتا، امیرحسین فاتحی، لینا ربیعی و امیررضا احمدی در این فیلم به ایفای نقش پرداختهاند.
عوامل فیلم کوتاه “تاسیان” عبارتند از: نویسنده، کارگردان، تهیه کننده: الهام احمدی، سرمایه گذار: علی اصغر ترکیان، دستیار کارگردان: نسترن فلاح، مدیر فیلمبرداری: رضا رضایی، صدابردار: ماهان جعفرزاده، تدوینگر: علیرضا وحدی، طراح گریم: مهرناز محوی، مدیر تولید: امیررضا احمدی، طراح صحنه: نوشین مختارپور، طراح لباس: نسترن فلاح، برنامهریز: لینا ربیعی، دستیار تصویربردار: علی قزلحصاری، منشی صحنه: علی آریانیک، عکاسان: سجاد احمدی مجد/ رضا جاویدی.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در یک نشست رسانهای مطرح شد؛ دغدغه کارگردان باید فقط ساخت یک فیلم خوب باشد/ ما در قبال این فرهنگ مسئولیم
- ده فیلم کوتاه اکران آنلاین میشوند
- با معرفی هیات انتخاب و داوری بخش آثار تجربی؛ فیلمهای تجربی راهیافته به سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد
- با معرفی هیات انتخاب بخش آثار داستانی؛ فیلمهای داستانی راهیافته به سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد
- صدور پروانه ساخت غیرسینمایی برای شش فیلم کوتاه داستانی
- پوستر سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران رونمایی شد
- راهیابی فیلم کوتاه voice به دو جشنواره آمریکایی و ایتالیایی
- راهیابی «پِلی بک» به جشنواره فیلم سئول
- گوزن ایرانی در ایتالیا
- فیلمهای کوتاه جشنواره کن معرفی شدند
- فراخوان سی و نهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران منتشر شد/ توجه به سینمای بومی با تأکید بر خلاقیت و نوآوری
- مهلت ارسال اثر به سیزدهمین جشنواره ملی دانشجویی «سایه» تمدید شد
- معرفی نامزدهای بخش فیلم کوتاه و مستند چهلمین جشنواره فیلم فجر
- معرفی مستندها و فیلمهای کوتاه راه یافته به جشنواره فیلم فجر
- اکران بسته فیلم کوتاه «چهارراه» در سینماهای هنروتجربه
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





