یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره آخرین اقدامات کمیسیون متبوع خود در بحث جبران خسارات وارده به شاغلین عرصه فرهنگ و هنر در موضوع شیوع ویروس کرونا با تاکید بر این که کمیسیون فرهنگی سعی داشت در این حوزه مطالبات این قشر را مورد پیگیری قرار دهد عنوان کرد: بودجهای برای خسارات وارده شده در این حوزه اختصاص داده شده کافی نیست و نمیتواند تمام خسارات وارده را پوشش دهد ولی میتواند حداقلها را جبران کند.
به گزارش سینماسینما، طیبه سیاوش، درباره آخرین پیگیریها و اقدامات کمیسیون فرهنگی مجلس دهم در رابطه با جبران خسارات وارده به اهالی فرهنگ و هنر به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: ما در کمیسیون فرهنگی بسیار پیگیر این موضوع بودیم. پیشتر با وزارت ارشاد و مسوولان این حوزه جلسهای برگزار کرده و بر این مهم تاکید داشتیم حتی در جلسه پایانی کمیسیون نیز با وزیر و معاونتهای وزارت فرهنگ و ارشاد جلسه داشتیم و مطالبات این قشر را مطرح کردیم تا این خسارتهای وارد شده جبران شود و به مطالبات مالکین سالنهای تئاتر و مالکین سالنهای سینما رسیدگی شود.
وی افزود: همچنین جلسهای با آقای جهانگیری در همین خصوص برگزار شده و عوامل در این حوزه مورد بررسی قرار گرفته شده است. ظاهرا بودجهای از سوی بخش فرهنگی ستاد مقابله با کرونا در این باره اختصاص داده شده ولی این بودجه کافی نیست و تمامی خسارات وارده به این مشاغل را پوشش نمیدهد ولی با توجه به مشکلات و تنگناهای اقتصادی میتواند حداقلها را برای افراد آسیب دیده پوشش دهد.
نماینده مردم تهران در پایان عنوان کرد: ما سعی داشتیم تا نظرات و مطالبات مالکین سالنهای سینما و مالکین سالنهای تئاتر را منتقل کنیم حتی در جلسه پایانی کمیسیون سعی کردیم بررسیها را در این باره داشته باشیم اما متاسفانه بیش از این امکان پیگیری این موضوع از بعد نظارتی وجود نداشت امیدواریم نمایندگان کمیسیون فرهنگی پیگیر این موضوع باشند.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مجلس شورای اسلامی، تلویحا ساترا را غیرقانونی اعلام کرد
- افزایش مرگ چهرههای مشهور؛ در چین چه خبر است؟
- مجلس برای دستمزدهای سریالهای نمایش خانگی قانون تعیین میکند؟
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- لغو یک جشنواره سینمایی به دلیل شیوع دوباره کرونا/ جشنواره شانگهای در سال ۲۰۲۳ برگزار میشود
- کاهش پروتکلهای بهداشتی؛ جشنواره کن بدون ماسک و تست کرونا برگزار میشود
- سالنهای سینما و تئاتر با ۸۵.۷۱ درصد بیشترین رعایت پروتکل ها را داشته اند
- خبرنگارانی که سال ۱۴۰۰ آخرین برگ دفتر زندگانیشان شد
- معافیت مالیاتی هنرمندان چگونه حذف شد
- معافیت مالیاتی هنرمندان ابقاء شد
- دبیر شورای صنفی نمایش: منتظر نظر سازمان سینمایی برای اکران در نوروز هستیم
- کرونا، سینما و جشنوارهای با حاشیههای بی پایان
- تست کرونای گروههای «تئاتر فجر» قبل از اجرا/ حذفی که جایگزین ندارد
- رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ : مدیریت ورزشگاه در حضور تماشاگران سختتر از مدیریت سینما است!
- گفتوگو با داوود موثقی/ اگر سیاستگذاران ما دغدغه فرهنگ داشتند شدت رکود در سینما در این حد نبود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





