سینماسینما، علی پاکزاد – عباس امینی کارگردان سینما گفت: «آروز دارم در چرخه تولید سینمای ایران فیلم بسازم. امیدوارم فیلم هایی که می سازم همین جا اکران شود و از طریق جشنواره های ایرانی به فستیوال های معتبر دنیا راه پیدا کند. زبان سینما بین المللی است و همه فیلمسازان مایل اند، فیلم هایی که می سازند را همه مردم دنیا ببینند.»
به گزارش سینماسینما، دومین فیلم بلند عباس امینی با نام «هندی هرمز» در بخش «نسل نو» جشنواره بین المللی فیلم برلین به نمایش درآمد. این فیلم به دلیل مضمون و شرایط جغرافیایی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت . «هندی هرمز» در جزیره هرمز فیلمبرداری شده است.
عباس امینی کارگردان فیلم «هندی و هرمز» درباره حضور این فیلم در جشنواره فیلم برلین گفت: «اولین بار با فیلم «والدرما» در جشنواره برلین حاضر شدم. از این فیلم استقبال خوبی صورت گرفت. مایل بودم که فیلم «هندی هرمز» در این جشنواره نمایش داده شود. دلیل این پافشاری هم این بود که مخاطب جشنواره برلین و کسانی که در آنجا به تماشای فیلم می آیند خیلی دقیق و حرفه ای نگاه می کنند. مخاطبان برداشت های متفاوتی دارند و به مسائل حاشیه ای توجه نمی کنند. اگر فیلمی در برلین مخاطب را جذب نکند قطعا ثانیه ای برای آن صبر نمی کنند و سالن را ترک می کنند. فیلم «هندی هرمز» در ۵ سانس در برلین نمایش داده شده است که چیزی در حدود ۲۷۰۰ بیننده داشته است.»
او ادامه داد: «جالب است که ۲۷۰۰ نفر برای دیدن این فیلم بلیط تهیه کردند. این آمار را شما با هنرو تجربه و اکران «والدرما» مقایسه کنید. فکر نمی کنم برای تماشای «والدرما» در هنرو تجربه ۱۰۰۰ نفر هم آمده باشند. به هر حال به عنوان یک کارگردان ترجیح می دهم فیلمی که می سازم را به فستیوالی ارائه دهم که دیده شود و مردم درباره آن سئوال داشته باشند.»
امینی درباره حضور نداشتن بازیگران فیلم در جشنواره برلین گفت: «یکی از نکاتی که در جشنواره برای من جالب بود، سئوال مخاطبان درباره عدم حضور نقش های اصلی فیلم بود. حامد علیپور بازیگر فیلم که در «والدرما» هم حضور داشت به دلیل مشکلات سربازی نتوانست ما را در این سفر همراهی کند. بازیگر دختر فیلم هم به دلیل مشکلات خانوادگی نتوانست همراه ما به برلین بیاید.»
کارگردان فیلم «والدرما» در انتها گفت: «آروز دارم در چرخه تولید سینمای ایران فیلم بسازم. امیدوارم فیلم هایی که می سازم همین جا اکران شود و از طریق جشنواره های ایرانی به فستیوال های معتبر دنیا راه پیدا کند. زبان سینما بین المللی است و همه فیلمسازان مایل هستند، فیلم هایی که می سازند را همه ببینند. اکنون در حال نوشتن یک فیلمنامه هستم که اگر سرمایه گذار مناسب پیدا کنم سال آینده فیلم را تولید خواهیم کرد.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در جستوجوی شکوه گذشته؛ ویم وندرس رئیس هیات داوران جشنواره برلین شد
- هفتاد و پنجمین جشنواره برلین با فیلم تام تیکور افتتاح شد
- برلیناله ۲۰۲۵: رقابت آثار اجتماعی و مستقل در جشنوارهای برجسته
- «مرز بیپایان» برگزیده جشنواره تفلیس شد
- جایزه بهترین فیلم و بازیگر جشنواره هند برای «مرز بی پایان»
- نمایش «نگهبان شب» در جشنواره تفلیس
- «مرز بیپایان» از جشنواره رتردام جایزه گرفت
- نیکی کریمی، کیارستمی را به جشنواره برلین بُرد
- درخشش فیلمهای ایرانی در جشنواره فیلمهای پلیسی فرانسه
- «کشتارگاه» در جشنواره فیلمهای پلیسی/ گفتگوی سینماسینما با عباس امینی/ داستان گوسفندهایی که تبدیل به دلار میشوند!
- معرفی برگزیدگان جشنواره بوسان/ سه فیلم ایرانی برنده جایزه شدند
- راهیابی «من اینجا هستم» به جشنواره فیلم شانگهای
- یک پیشنهاد لذتبخش/ نگاهی به فیلم «کشتارگاه»
- گفتوگو با کارگردان «کشتارگاه»/ همگی در برابر اتفاقات بیحس شدهایم
- گنجی که دهان روح را تلخ می کند/ نگاهی به «کشتارگاه»
نظرات شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی






به نطر اقای امینی گارگردانی بسیار حرفه ایی با ابتکاری بسیار عالی میباشد او با افکار خوب وهدف خوب همیشه به نسل جوان کمک کرده واین فیلم بسیار عالیست