تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۲:۰۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 154804
دکتر مصطفی جلالی فخر با انتشار این عکس در اینستاگرام خود نوشت:
این عکس را دیشب عباس یاری عزیز برایم فرستاد، کنار کیانوش عیاری خوب. هر دو دچار بلای کرونای، اما امیدوار و توانا. خوشبختانه جناب عیاری دیروز از بیمارستان مرخص شد و آقای یاری هم فردا. یکی از واقعی‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین دو انگشت‌های پیروزی را در جدال با همین بیماری می‌توان دید. و این اطمینان به بهبودی، بخشی از درمان است. کسانی که جناب یاری را می‌شناسند، می‌دانند که خنده و شوخی بخشی از سبک زندگی اوست. و حتی وقتی کرونایش تشدید یافته بود و ضعف و تنگی‌نفس هم به سراغش آمده بود، وقتی برایم شرحِ حال می‌گفت، آن را با خنده و مزاح همراه می‌کرد. و در چنین حال و هوایی، وقتی به خود و دیگران اطمینان می‌داد که در همآوردی با بیماری‌اش پیروز خواهد شد، همه مطمئن بودیم که می‌تواند.
پیک چهارم به مراتب سرکش‌تر است و خیلی‌ها را دچار کرده، به ویژه در شکل خانوادگی. و نکته‌ی مهم، سرعت پیشرفت درگیری ریه است. سی‌تی‌اسکن‌های هر دو بزرگوار را که در ابتدا دیدم، کمتر از پنج درصد درگیر بودند اما ظرف چند روز به حدود سی چهل درصد رسیدند. طبعا چون پروتکل ثابت جهانی برای ارزیابی و درمان مرحله‌بندی کرونا وجود ندارد، قضاوت بالینی پزشکان با توجه به شرایط بیمار و امکانات درمانی، مرز باریکی از تصمیم را ایجاد کرده است. حتی میان درمان در منزل و بستری در بیمارستان هم مرز قطعی و شفافی وجود ندارد. درصدگویی درگیری ریه هم بیشتر چشمی‌ست و تا حدود ده درصد اختلاف میان پزشکان، ممکن است و محل مناقشه نیست.
یکی دیگر از ویژگی‌های تصادفی این پیک، درگیری پرشمار هنرمندان بود، در حدی که برخی آن را «پیک هنرمندان» نامیدند. چرا؟ احتمالا به دلیل تولیدات متعدد سینمایی تلویزیونی که بدون توجه به پروتکل‌ها، بسترهای پرخطری برای ابتلا ایجاد کردند. بیماری برخی مشاهیر، رسانه‌ای شد و عده‌ای دیگر توانستند روزهای سخت بیماری را در سکوت خبری سپری کنند. خوشحالم که آقایان یاری و عیاری توانستند بر این بدبیاری غلبه کنند. و کاش همه در کنار هم بتوانیم زودتر از این گردنه‌ی سرسخت و پرخطر عبور کنیم. مطمئن باشیم که این ویروس تاجدار لاکردار، هوشمند نیست و تحت تاثیر شهرت و محبوبیت و ثروت و قدرت، کوتاه نمی‌آید. همه با تمام توان مراقب خود و دیگران باشیم.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها