عبدالرضا اکبری از دلیل کمکاری اخیرش میگوید و معتقد است هیچ نظارتی بر نحوه تقسیم نقشها بین بازیگران وجود ندارد.
به گزارش سینماسینما، عبدالرضا اکبری بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر درباره کارهای جدید خود گفت: در حال حاضر سر هیچ پروژهای نیستم و مشغول تدریس در دانشگاه هستم.
وی دلیل کم کاری اخیرش را اینگونه توضیح داد: فیلمنامه نیست و به طور کلی پیشنهادها کم شده است. دو سه مورد کار پیشنهاد شد که فیلمنامهها را خواندم و متاسفانه ضعیف بودند. در نوشتن فیلمنامهها دقت و وسواس به کار نمی رود. شخصیت پردازیها، دیالوگ نویسیها، حتی تیمی که قرار است کار را انجام بدهد خیلی حرفه ای نیستند به همین دلیل ترجیح می دهم بیکار باشم تا اینکه کارهای ضعیف را بازی کنم.
اکبری، نقدی به نحوه پیشنهاد نقشها نیز داشت و گفت: نقشها معمولا در یک سری از محافل خصوصی و بین افراد خاص بدون هیچگونه نظارتی و خیلی ناعادلانه تقسیم می شود و این سوال پیش می آید که چرا یک عده تماما در حال بازی در تله فیلمها، فیلمهای سینمایی و سریالهای تلویزیونی هستند و بسیاری از بازیگران بیکار هستند.
بازیگر سریال «آنام» ادامه داد: من و خیلی دیگر از بازیگران عضو انجمن بازیگران هستیم اما پیشنهادهای زیادی به ما نمیشود ولی این روزها مشاهده میشود که یک سری افراد بیشتر بازی میکنند که نه در خانه سینما و نه در دیگر انجمنهای بازیگری عضو نیستند ولی به دلیل روابطی که دارند و به دلیل اینکه سرمایهگذاریها بیشتر خصوصی و خانوادگی است نقشها را بین خودشان تقسیم میکنند. اینها مسایلی هستند که از بحث مدیریتی و نظارتی خارج شده است.
اکبری در پایان درباره تئاترهای جدید خود توضیح داد: سال گذشته نمایشنامه «زن نیک ایالت سچوان» از برتولت برشت را در تماشاخانه مهر کارگردانی کردم و روی صحنه بردم و اگر سالن نمایش خوبی پیدا کنیم، احتمال دارد این اثر مجدد روی صحنه برود. همچنین مشغول انتخاب نمایشنامه جدیدی هستم که روی صحنه ببرم.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- سریال «آتش سرد» در روزهای پایانی تصویربرداری
- «نفس بکش زمین» به آنتن رسید/ عبدالرضا اکبری در نقش محیطبان
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- تصمیم یک کارگردان برای فیلم جدیدش: سراغ بازیگران چهره نمیروم
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





