عبدالرضا اکبری از دلیل کمکاری اخیرش میگوید و معتقد است هیچ نظارتی بر نحوه تقسیم نقشها بین بازیگران وجود ندارد.
به گزارش سینماسینما، عبدالرضا اکبری بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر درباره کارهای جدید خود گفت: در حال حاضر سر هیچ پروژهای نیستم و مشغول تدریس در دانشگاه هستم.
وی دلیل کم کاری اخیرش را اینگونه توضیح داد: فیلمنامه نیست و به طور کلی پیشنهادها کم شده است. دو سه مورد کار پیشنهاد شد که فیلمنامهها را خواندم و متاسفانه ضعیف بودند. در نوشتن فیلمنامهها دقت و وسواس به کار نمی رود. شخصیت پردازیها، دیالوگ نویسیها، حتی تیمی که قرار است کار را انجام بدهد خیلی حرفه ای نیستند به همین دلیل ترجیح می دهم بیکار باشم تا اینکه کارهای ضعیف را بازی کنم.
اکبری، نقدی به نحوه پیشنهاد نقشها نیز داشت و گفت: نقشها معمولا در یک سری از محافل خصوصی و بین افراد خاص بدون هیچگونه نظارتی و خیلی ناعادلانه تقسیم می شود و این سوال پیش می آید که چرا یک عده تماما در حال بازی در تله فیلمها، فیلمهای سینمایی و سریالهای تلویزیونی هستند و بسیاری از بازیگران بیکار هستند.
بازیگر سریال «آنام» ادامه داد: من و خیلی دیگر از بازیگران عضو انجمن بازیگران هستیم اما پیشنهادهای زیادی به ما نمیشود ولی این روزها مشاهده میشود که یک سری افراد بیشتر بازی میکنند که نه در خانه سینما و نه در دیگر انجمنهای بازیگری عضو نیستند ولی به دلیل روابطی که دارند و به دلیل اینکه سرمایهگذاریها بیشتر خصوصی و خانوادگی است نقشها را بین خودشان تقسیم میکنند. اینها مسایلی هستند که از بحث مدیریتی و نظارتی خارج شده است.
اکبری در پایان درباره تئاترهای جدید خود توضیح داد: سال گذشته نمایشنامه «زن نیک ایالت سچوان» از برتولت برشت را در تماشاخانه مهر کارگردانی کردم و روی صحنه بردم و اگر سالن نمایش خوبی پیدا کنیم، احتمال دارد این اثر مجدد روی صحنه برود. همچنین مشغول انتخاب نمایشنامه جدیدی هستم که روی صحنه ببرم.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- سریال «آتش سرد» در روزهای پایانی تصویربرداری
- «نفس بکش زمین» به آنتن رسید/ عبدالرضا اکبری در نقش محیطبان
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- تصمیم یک کارگردان برای فیلم جدیدش: سراغ بازیگران چهره نمیروم
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





