یکی از مسالهسازترین موضوعات در افکار عمومی نسبت به حضور عوامل «برادران لیلا» روی فرش قرمز کن، بیواکنشی آنان نسبت به حادثه متروپل در آبادان بود؛ موضوعی که به گفته پیمان معادی چون ابعاد آن مشخص نشده بود، اینطور از سوی عوامل با واکنش دیرهنگام روبهرو شد.
به گزارش سینماسینما، معادی در پاسخ به اینکه آیا تصمیمی جمعی بین آنان برای بیواکنشی به این موضوع بوده است، گفت: «در مورد تصمیم جمعی از روز اول تا الان هیچ تصمیم جمعی راجع به هیچ چیز نداشتیم، دیدهام مدیران سینمایی میگویند «اینها» رفتهاند و فلان کار را کردهاند کاملا نادرست است، چون اصلا این ذهنیت اشتباه است. ما هر کدام کار خودمان را انجام دادیم.»
او با اشاره به موضوع آبادان و فروریختن ساختمان متروپل گفت: «در این مورد هرچه مردم بگویند حق دارند. من به عنوان یک شهروند، یک انسان، یک پدر، باید بگویم این از آن بحثهایی است که یک فاجعه اتفاق افتاده و حالا ما هر کاری کنیم کم است. حتی اگر ما پست میگذاشتیم و سیاه هم میکردیم کم بود. پس من توضیحی در جهت برطرف کردن شبهات نمیدهم. میخواهم بگویم به خود ما چه گذشت.»
معادی گفت: «ما جا ماندیم. همه این بچههایی که با ما آنجا بودند همیشه واکنش نشان میدهند، اما این بار وضعیت ما متفاوت بود. من از سفر ۲۰ ساعته آمده بودم و شب خوابیدم، صبح بیدار شدم، فرش قرمز و بعد سه ساعت فیلم و چهار ساعت برنامهها و بالاخره عصر رسیدم هتل و موبایل را باز کردم. بچهها گفتند ساختمانی در آبادان فروریخته و سه چهار نفر از هموطنانمان را از دست دادهایم که خیلی هم ناراحت و متاسف شدیم.»
او ادامه داد: «اما واقعا این فیلمها، این موسیقیهای آبادانی، این تشییع جنازهها، اینکه مردم بچههای خودشان را از زیر آوار بیرون میکشیدند بعدها درآمد. معلوم است که اینها هر قلبی را به فشار میآورد، من که دو بچه دارم… مشخص است که چه حسی دارم. همه چیز زهرمارم شد. پروفایلم را سیاه کردم و استوریهایم را پاک کردم. به نظر عدهای دیر بود؟ حق دارند هرچه بگویند. بعد از این بود که سعید در مشورت با باقی تصمیم گرفت اگر جایزه داده شود آن را به مردم آبادان تقدیم کند که چنین هم کرد. بنابراین من معتقدم اگر کوتاهی هم شده، در مقابل تنبیه هم شدهایم و به اندازه کافی نواختمان.»
او سخنان خود را در این بخش چنین پایان داد: «از بد حادثه ما در زمان بد، در مکان بد بودیم. اگر زودتر از ماجرا خبردار شده بودیم، چه بسا اصلا روی فرش قرمز نمیرفتیم. حتما کار تاثیرگذارتری میکردیم. ما روی فرش قرمز و در نشست میدانستیم این اتفاق افتاده، اما اصلا حجم ماجرا را نمیدانستیم.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- در هیاتی به ریاست کارگردان سازنده «انگل»؛ پیمان معادی، داور جشنواره مراکش شد
- رونمایی از کتاب «استادان بزرگ بازیگری و شیوههای آموزش آنها» با ترجمه پیمان معادی؛ پاکدل: مادر سینما، کتاب است/ پیروزفر: آموزش بازیگری فقط انتقال تجربه نیست/ معادی: رونمایی این کتاب جذابتر از لحظات روی فرش قرمز فیلمها بود
- سریالهای جدید پیمان معادی، آیدا پناهنده و حامد عنقا در راه است
- میزبانی سینماها از آثار جدید/ پریناز ایزدیار، پیمان معادی، پژمان جمشیدی و بهرام افشاری این هفته به سینماها میآیند
- اکران «زن و بچه» به تعویق افتاد
- با اعلام آکادمی علوم و هنرهای سینمایی؛ سازندگانِ «در سایه سرو»، روستایی و معادی عضو آکادمی اسکار میشوند
- سید جمال ساداتیان خبر داد: «زن و بچه» تیرماه در ایران اکران میشود
- جایزهای فراتر از پناهی و فیلمش
- نشست خبری «زن و بچه» در جشنواره کن؛ روستایی: این فیلم مستقلترین زنِ سینمای من را روایت میکند
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- طبقه فرودست، اخلاق و مسالهی انتخاب
- در آستانه آغاز اکران؛ پوستر «بیسروصدا» رونمایی شد/ روایتی بیپرده از یک داستان بیسروصدا
- ای مرگ بیا که زندگی کشت مرا؛ سریال «ازازیل» و آغازی بر یک پایان
- یک یادداشت در هفت پرده
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





