روزنامه کیهان نوشت: در ادامه عصبانیت شعبانبیمخها از موفقیتهای فیلم «ماجرای نیمروز» فیلمساز ناشناختهای که آثارش از فرط ضعف و پیش پا افتادگی امکان اکران عمومی پیدا نکردهاند هم به این فیلم حمله کرد.
این فیلمساز در کارنامهاش آثاری دارد که حتی اسم آنها نیز مشمئزکننده و غیرقابل پخش است، اما از فضای ایجاد شده علیه جوایز جشن منتقدان به محمدحسین مهدویان استفاده کرده تا خودی نشان دهد. او که فیلم هایش حتی از سوی شبه روشنفکران نیز حساب نمیشود خطاب به کارگردان فیلم «ماجرای نیمروز» که هم جایزه بهترین فیلم از نگاه مردم را گرفته و هم از نگاه داوران جشنواره فجر و هم با رأی اعضای انجمن منتقدان به عنوان بهترین فیلم سال سینمای ایران معرفی شده، نوشته است: «آیا تو حقیقتاً این جوایزى که در سه سال گذشته بعنوان بهترین کارگردان و بهترین فیلمساز دریافت کردهاى را باور کرده اى؟ حتماً میدانى که آنها این جایزهها را به حامیانت دادهاند نه به تو. به پدران تو! چرا نقش آنها را پنهان میکنى؟»
او که برخی از فیلمهای خود را بطور غیرقانونی در فضای مجازی منتشر کرده اما باز هم هیچ کس حاضر به دیدن این فیلمها نشده در بخش دیگری از این عقدهگشایی مکتوب نوشته است: «تو و حامیانت دستتان تا دسته در جیب مردم است و عرصه را براى سینماى مستقل تنگ کردهاید و جشنوارههاى دولتى و سالن سینما و مجله و منتقد هم که یکصدا به خدمت شما درآمدهاند و لابد پسفردا هم خواهید گفت خواستید و شد.»
البته این کارگردان نه چندان مطرح که اینگونه از موفقیت «ماجرای نیمروز» آشفته شده و برای تنگ شدن جای سینمای مستقل ابراز نگرانی میکند، خودش فیلمهایی با هزینه دولتی ساخته که برخلاف «ماجرای نیمروز» هیچ گاه دیده نشدند و فقط بودجه بیتالمال را تلف کردند.
او که ظاهراً در نقش وکیلمدافع جعفر پناهی ظاهر شده است، نمیخواهد به یادآورد که جعفرپناهی خود با پول دولت مطرح شد و در حال پادویی برای دولت ها و رسانههای غربی معاند، در زیرزمین خانهاش دستگیر گردید.
مجموع فروش فیلمهای پناهی در سراسر ایران به قدر یک صدم فروش «ماجرای نیمروز» نبوده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- بازدید اهالی وزارت بهداشت از پشت صحنه «ماجرای نیمه شب»
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- انتشار نسخه سینمایی «زخم کاری ۳»
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- بازگشت جواد عزتی به خونبازی در «زخمکاری ۳»
- آغاز تولید فصل چهارم «زخم کاری»؛ پخش فصل سوم پس از پایان «قطب شمال»
- فیلم «ناف» گسستی نسبت به سینمای پیش از خود است/ روایتی از سیمای زنی میان جمعی مردانه
- «ناف» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- بازخوانی یک قتل از پیش طراحی شده/ نگاهی به مستند «ترور سرچشمه»
- مدیر کل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم توضیح داد؛ پرونده هیچ فیلمی برای همیشه بسته نیست/ چرا «شیشلیک» اکران نمیشود؟
- عذرخواهی تلوبیون درباره حاشیههای اکران آنلاین «درخت گردو»
- واکنش مهدویان به حذف نام فیلمش در «خندوانه»؛ این همان فیلمی است که نمیخواهند تماشایش کنید
- تنهاییِ یک مرد/ نگاهی به فیلم «مرد بازنده»
- «مرد بازنده» پروانه نمایش گرفت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





