عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه هنوز در دنیا فیلمهایی از شخصیت بزرگ رهبران سیاسی و انقلابی ساخته میشود، نسبت به ساخته نشدن فیلمی با محوریت بنیانگذار انقلاب در کشور انتقاد کرد.
به گزارش سینماسینما، احسان قاضیزاده هاشمی در گفتوگویی با بیان اینکه طی این سالها نتوانستهایم اثر سینمایی و تلویزیونی فاخری در شأن و منزلت امام راحل بسازیم، گفـت: این امر در حالی است که بودجه بسیاری به عنوان اعتبارات فرهنگی در مورد آشنایی با شخصیت انقلابی و فرهنگی امام خمینی (ره) در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تنها در یک برههای آن هم در سریال معمای شاه با ماهیت و محوریت انقلاب در قسمتهایی به شخصیت امام راحل پرداخته شده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با وجود فضایی مهیا باید کمی بیشتر در این مورد کار شود، اظهار داشت: ترسیم برههای از زندگی امام راحل در قالب سریال و فیلمی قوی و فاخر میتواند موجب آشنایی بیشتر نسل جوان کشورمان و مردم کشورهای دیگر با ایشان باشد و امیدوارم بخشی از اعتبارات لازم به این امر اختصاص یابد.
وی بیان داشت: هنوز در دنیا فیلمهایی از شخصیت بزرگ رهبران سیاسی و انقلابی ساخته میشود اما ما در ساخت فیلمی با عنوان رهبر انقلاب کوتاهی کردهایم و این امر مربوط به ضعف همه دستگاهها است.
قاضیزاده هاشمی با اشاره به ساخت نیمه کاره فیلم فرزند صبح در رابطه با زندگی امام راحل و ایرادات آن گفت: این فیلم به لحاظ تکنیکی قوی و خوش ساخت نبود و بر این اساس کنار گذاشته شده است، متاسفانه گاهی فیلمهایی با صرف هزینههای میلیاردی خوب ساخته نمیشود لذا بایگانی میشوند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آمادهسازی فیلم و سریالی با محوریت زندگی حضرت امام(ره) نه تنها برای آشنایی مخاطبان در دیگر کشورها با شخصیت انقلابی و سیاسی ایشان موثر خواهد بود بلکه نسل امروز و متولدان دهههای ۶۰ تا ۸۰ کشورمان هم که نیازمند این شناخت هستند با عقاید، افکار و شخصیت بنیانگذار انقلاب اسلامی آشنا میشوند.
خانه ملت
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- بازخوانی سرنوشت «علت مرگ: نامعلوم» / فیلمی که چون پروانه نمایش نداشت، از جشنواره فجر حذف شد
- شبنشینی غیرایرانی در هفتِ یلدایی
- صدور پروانه ساخت سینمایی جدید برای افخمی، روستایی و ۴ کارگردان دیگر
- زن ۸۰ ساله یهودی سوژه فیلم جدید بهروز افخمی شد
- افخمی: «بی بدن» را به جای «صبح اعدام» وارد مسابقه کنید
- شوکرانِ خنده در عزا/ درباره بهروز افخمی
- لبخندزنان در میان اتاقهای خونآلود/ درباره بهروز افخمی و حضورش در خانه مهرجویی
- با حضور بهروز افخمی؛ سرهنگ ثریای واقعی مهمان اولین برنامه «از سرگذشت» میشود
- افخمی ماجرای اعدام طیب حاج رضایی را میسازد
- له له زدن برای تیتر شدن/ درباره اظهارات ابوالقاسم طالبی
- واکنش کانون کارگردانان به توهین طالبی و افخمی به زنان در برنامه «هفت»/ این مضحکه را تعطیل کنید
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری





