مدیر اجرایی و دبیر شورای سیاستگذاری «هنر و تجربه» تاکید کرد درنظرگیری بودجه رسمی در لایحه بودجه برای این گروه سینمایی اتفاق خوشحال کنندهای است.
به گزارش سینماسینما، علم الهدی مدیر اجرایی و دبیر شورای سیاستگذاری سینمای «هنر و تجربه» درباره بودجه ای که دولت برای سال آینده برای این گروه سینمایی در نظر گرفته و حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است، گفت: گروه «هنر و تجربه» به دنبال بودجه زیاد نیست و این گروه سینمایی در این سه سال در راستای اقتصاد مقاومتی قدم برداشته و با بودجه کم و بهرهوری زیاد کار کرده است.
وی با اشاره به اینکه از سال ۹۴ «هنر و تجربه» وارد ردیف بودجه رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد، بیان کرد: هر سال براساس بضاعتی که وجود دارد بودجه ای برای آن در نظر گرفته می شود و ما از این بابت شکرگزار خدا هستیم.
این مدیر سینمایی افزود: ما در «هنر و تجربه» به دنبال کار مشارکتی با فیلمسازان و سینماداران علاقه مند به این گروه سینمایی هستیم و طبیعی است که این رقم نمی تواند همه اهداف ما را محقق کند ولی با توجه به بضاعت سینمای ایران و نگاه تمامیت خواهی که نسبت به این سینمای پایه ای وجود دارد شکرگزار این اتفاق هستیم و امیدواریم به مرور بتوانیم مشارکت نهادهای دیگر را در «هنر و تجربه» داشته باشیم.
علم الهدی تاکید کرد این مساله که در لایحه بودجه امسال رخ داده و همچنین اینکه «هنر و تجربه» یکی دو سال است که توانسته است خود را مطرح کند و متولیان رسمی سینما و قانونگذاران مجلس را به یقین برساند که این سینما نیاز به حمایت دارد، اتفاق خوبی است.
دبیر شورای سیاستگذاری گروه «هنر و تجربه» در بخش دیگر از صحبت هایش درباره آمادهسازی فیلم های این گروه برای حضور در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر بیان کرد: آن دسته از فیلمسازان ما که آثارشان دارای پروانه ساخت سینمایی است در حال آماده سازی فیلم های خود برای حضور در این رویداد سینمایی هستند و آن دسته از فیلمسازانی که پروانه ساخت ویدیویی دارند به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه می کنند تا تغییر پروانه بدهند و فیلم هایشان توسط کمیته بازبینی دیده شود.
وی در پایان گفت: به طور کلی ما به صورت رسمی با جشنواره ملی فیلم فجر همکاری نداریم ولی دوستان نسبت به این سینما حساسیت مثبتی در این جشنواره دارند و امیدواریم مثل سال گذشته شاهد حضور دو، سه فیلم از سینمایی باشیم که شاید آثارش دارای پروانه ویدیویی باشد ولی از نظر ساختار می توانند حرف های جدیدی را در سینما بزنند. فیلم خوب به معنای آن نیست که حتما پروانه ساخت سینمایی داشته باشد و فیلم بد هم به معنای این نیست که پروانه ویدیویی داشته باشد.
منبع: خبرگزاری مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- این هنر و تجربه آنتی ویروسی ست بر فیلم های به هرقیمت مسخره
- تحقق آرزوی چندساله فعالان انیمیشن در هنرو تجربه
- «کن – پامنار» در سینماهای هنروتجربه روی پرده میرود/ رونمایی از پوستر
- رونمایی از پوستر فیلم سینمایی «دوار» در آستانه اکران
- پوستر مستند «مشق امشب» رونمایی شد/ لیست شهرهایی که فیلم را اکران میکنند
- اکران «ایمو» از ۱۴ دی در هنر و تجربه / رونمایی از پوستر
- نمایش فیلمی با موضوع سایکودرام در گروه هنر و تجربه
- «بیآبان» از اول آذر اکران میشود
- «درخت خاموش» از سن دیگو آمریکا جایزه گرفت
- در نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «درخت خاموش» مطرح شد: هنر زاییده رنج است/ سریالهای ترکیهای اصلاً شبیه واقعیت جامعه ترکیه نیست
- در مراسم افتتاحیه فیلم «درخت خاموش» مطرح شد؛ اگر سینما یک جا بماند موجب مرگ و انحطاط است/ تحقق یک رویا در گروه سینمایی هنر و تجربه
- «درخت خاموش» در گروه هنر و تجربه اکران میشود/ رونمایی از پوستر فیلم
- با حکم حمیدیمقدم؛ سرپرست گروه سینمایی هنر و تجربه منصوب شد
- اکران بسته فیلم کوتاه «چهارراه» در سینماهای هنروتجربه
- جعفر صانعی مقدم: گسترش فعالیتها در سینمای «هنر و تجربه» بستگی به تامین نیازهای مالی دارد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





