سینماسینما، علی پاکزاد – علیرضا داودنژاد کارگردان فیلم «فراری» معتقد است دیگر مانند سالهای گذشته کسب سیمزغ هیجانزدهاش نمیکند، بلکه اکنون به دنبال این است که ارتباط خوبی با مخاطبانش برقرار کند.
به گزارش سینماسینما، فیلم «فراری» در حال حاضر در مرحله میکس و ساخت موسیقی قرار دارد و قرار است در کنار ۳۲ فیلم دیگر بخش سودای سیمرغ برای به دست آوردن سیمرغ بلورین این دوره از جشنواره به رقابت بپردازد. فیلمی که به گفته جهانگیر کوثری بهترین فیلم داودنژاد به شمار میرود.
علیرضا داوودنژاد کارگردان فیلم «فراری» درباره اهمیت کسب سیمرغ در جشنواره سی و پنچم گفت: «طی سالهای گذشته جایزههای گوناگونی کسب کردهام. قطعا بعد از کسب هر جایزه شور و شعف ویژهای در من به وجود میآمد، اما خب امروز شرایط فرق کرده و احساس می کنم تجربه بیشتری را در این زمینه کسب کردهام. دیگر مانند چند سال قبل از کسب جایزه هیجانزده نمیشوم، اما بیتفاوت هم نیستم قطعا برای هر کارگردانی موفقیت و کسب جایزه مهم است.»
او ادامه داد: «از جایی به بعد دیگر فیلمساز به جایزه و کسب آن فکر نمیکند. بلکه برای یک کارگردان ارتباط با مخاطب و فیلمی که ارائه میدهد مهم است. به شخصه مایلم فیلم مورد قبول، و تاثیرگذاری بسازم. اگر فیلم من را درک کنند و از آن نکته قابل توجهی را به دست بیاورند برای من کافی است. زحمت زیادی برای ساخت یک فیلم کشیده میشود و همین که مخاطبان با آن ارتباط برقرار کنند نکته مثبتی ارزیابی میشود. اگر من به چنین بازخوردی داشته باشم خیالم از همه جهات راحت میشود.»
کارگردان فیلم «فراری» گفت: «نمیتوانم قطعی اعلام کنم که فیلم به جشنواره میرسد یا خیر. اما مشکلاتی داریم که امیدوارم این مسائل هرچه زودتر بر طرف شود و فیلم برای نمایش در جشنواره آماده شود.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- اختصاصی سینماسینما/ یادداشت علیرضا داودنژاد خطاب به اصغر فرهادی: بیهوده گوییهای حاشیهای را به دل مگیر
- بازار دیجیتال و مدیرانی که در سازوکارهای مدیریتی دهه شصت طلسم شدهاند/ یادداشتی از علیرضا داودنژاد
- علیرضا داود نژاد : از قهرمان تیغ نسازید/موسسه رسانه های تصویری را احیا کنید
- روایت داودنژاد از حسین ملکی/ انصافا خوب از پس فیلمبرداری فیلم «نیاز» برآمد
- گفتوگوی سینماسینما با داودنژاد: ترامپ صحنه و تماشاچی را میشناسد
- معرکه گیر می آید/تحلیل متفاوت علیرضا داود نژاد درباره ترامپ
- در باب بیکاری کارگردانها/طعنه و کنایه داودنژاد به ماجرای جدال در کانون کارگردانان
- طراحی و نگارش فیلمنامه سریال «متل قو» توسط علیرضا داودنژاد
- سیف اللهداد، شورای صنفی نمایش و سینمای آینده/ یادداشتی از علیرضا داودنژاد
- اگر سارقان امان بدهند /جدیدترین یادداشت علیرضا داود نژاد
- هشت کارگردان ایرانی خواهان آزادی زندانیان سیاسی شدند
- توصیههای علیرضا داودنژاد در زمینه عرضه فیلمها در شبکه نمایش خانگی
- «مصائب شیرین ۲» آذر ماه اکران میشود؟
- آن چه خانه های مارا ناامن می کند«خانه پدری» نیست/یادداشتی از علیرضا داود نژاد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





