علی سرتیپی تهیه کننده با سابقه سینما و رئیس کانون پخش کنندگان در رابطه با اکران فیلم «گشت۳» گفت: « اکران فیلم «گشت۳» یک اتفاق بسیار خوبی بود و من از وزیر ارشاد، رئیس سازمان سینمایی و تمام دوستانی که سعی و تلاش کردند تا این مشکل رفع شود، تشکر می کنم. زیرا توقیف یک فیلم همزمان با شروع کار دولت جدید اقدام زیبایی نبود و نمایش این فیلم در کنار سایر آثار سینمایی، می تواند یک رونق مجددی به سینما دهد و در کل به نفع مجموعه و خانواده سینما باشد.»
این سینماگر معتبر همچنین ادامه داد: « از روز گذشته که اکران «گشت۳» قطعی شد، واقعا شور و حال بسیاری برای دست اندرکاران سینما مخصوصا سینمادارها به وجود آمده و الان سینماهای زیادی مشتاق شدند تا سالن هایشان را باز کنند و امیدوارم این روند و این روحیه در آینده نیز همچنان ادامه پیدا کند.»
.
علی سرتیپی که سابقه پخش کنندگی چندین فیلم اصغر فرهادی را دارد، در پاسخ به این پرسش که آیا همزمان شدن نمایش دو فیلم «قهرمان» و «گشت۳» می تواند باعث افزایش فروش این فیلم ها شود یا خیر، گفت: «من فکر می کنم همان طور که اکران «قهرمان» باعث افزایش فروش «دینامیت» شد و این فیلم توانست پس از سه ماه اکران، همچنان بالاترین فروش را در آخر هفته داشته باشد، نشان می دهد که مردم تازه متوجه مشدند که سینماها باز هستند. سینما امن ترین جایی است که مردم می توانند در آن با قیمت ارزان تفریح کنند و در نهایت سینماها هم رونق بیشتری بگیرند.»
.
چندی پیش اعلام شد که تمامی هواپیماها، قطارها و اتوبوس ها می توانند با ظرفیت صد درصدی یا هشتاد درصدی اقدام به مسافرگیری کنند. اعلام این خبر منجر به اعتراض برخی سینمادارها شد که معتقد بودند سینماها نیز می توانند به جای پنجاه درصد، از ظرفیت بیشتری استفاده کنند.
.
این موضوع را به عنوان سوال آخر با سرتیپی درمیان گذاشتیم و او درباره این موضوع پاسخ داد: «این مشکل واقعا چند هفته ای است که باعث شده درباره آن با مسئولین بحث کنم و شخصا بارها با آقای خزاعی و جناب آقای ایل بیگی در این باره صحبت کردم و به نظرم این موضوع یک حفره بزرگی است. چرا هواپیماها، قطارها و اتوبوس ها می توانند با صد یا هشتاد درصد ظرفیت مسافرگیری کنند اما سینماها نه؟! این جفاها تنها به سینماها می شود که نسبت به قطار و هواپیما و اتوبوس جزو امن ترین جاها به حساب می آیند که دارای سقف هایی با ارتفاع ۱۲، ۱۵ و ۱۸ متری هستند. سینماها می توانند با رعایت تمامی پروتکل ها از تمامی ظرفیت هایشان استفاده کنند و این موضوع واقعا برای من جای سوال است و وزارت ارشاد می تواند برای حل این موضوع بیشتر فعالیت کند.»
فیلم نت نیوز
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- علی سرتیپی: تاثیر منفی افزایش نرخ ارز بر سالن سازی/ پاپ کورن هم از بلیت سینما گرانتر است
- علی سرتیپی رئیس هیات مدیره انجمن ویاودی شد
- «شهرک» برنده دو جایزه از مراکش شد
- جایزه بهترین فیلم فستیوال «ویتره» به «شهرک» رسید
- اکران «سینما شهر قصه» به زمستان موکول شد
- اکران آنلاین «عروسی مردم» از ۲۶ مهر
- «ویلای ساحلی» از مهر اکران میشود
- مصاحبه اخیر علی سرتیپی و تماشاگران بی رحم و سخت گیر پلتفرم ها
- اولین تیزر فیلم سینمایی «شهرک» رونمایی شد/ فضایی عاشقانه و رازآلود
- در فاصله دو هفته مانده تا اکران عمومی؛ لوگوموشن «عروسی مردم» رونمایی شد
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با علی سرتیپی/ فضای سینما را باید از تنگنظری و فشارها خارج کنیم
- علی سرتیپی مطرح کرد: بلیت سینما چند دلار باید باشد؟
- پنل موبایل و صنعت VOD در کنگره موبایل ایران؛ بررسی وضعیت پلتفرمهای آنلاین فیلم و سریال و چالشها با ساترا
- علی سرتیپی رییس هیئت مدیره انجمن صنفی ویاودیها شد
- تاخیر یک هفتهای در اکران «شب طلایی» حاتمیکیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





