
سیداحسان هاشمی در گل نوشت : شاید این برای اولین بار بود که علی پروین در یک برنامه زنده و پربیننده تلویزیونی شرکت می کرد.
سلطان سرخ ها که همیشه به خاطر فن میان و صراحت لهجه اش شهره عام و خاص است، پس از سال ها دعوت عادل فردوسی پور را قبول کرد و به او قول داد تا در برنامه نود شرکت کند.
تردیدهای سلطان برای شرکت در برنامه نود آنقدر زیاد بود که حتی تا ظهر دیروز هم عادل و گروهش نمی دانستند که آیا پروین صددرصد در نود حاضر می شود یا خیر!
نقل قول های نزدیکان سلطان در مورد تردیدهای پروین شنیدنی بود: «علی آقا می گه نمی دونم که این عادله چه نقشه ای برای من داره! من دوستش دارم و برنامه اش رو می بینم ولی راستش نمی دونم می خواد چی کار کنه! اگه بخواد بپیچونه نمی رم! من دنبال این داستان ها نیستم.»
احتمالا صحبت های حشمت مهاجرانی با علی پروین بود که سلطان بعدازظهر دیروز قبول کرد تا در برنامه عادل شرکت کند. قرار سلطان و حشمت خان در جواب پیچاندن های احتمالی عادل خیلی جالب بود. سلطان با همان لهجه و شوخ طبعی خاص خودش چنین می گفت: «هرجا که سوال پیچوندنی بپرسه، می گم لطفا سوال بعدی!» (خنده)
سلطان برای قبول دعوت عادل فردوسی پور یک دلیل بزرگ دارد: «وقتی فهمیدم که حشمت خان می یاد، قبول کردم. اگه حشمت خان نبود و نمی رفت توی این برنامه، پام رو نمی ذاشتم. حشمت خان گردن فوتبال ما حق داره و نباید اینقدر از فوتبال ما دور باشه.»
بعضی ها معتقدند که دعوت شدن چهره های محبوبی مثل علی پروین و حشمت مهاجرانی به تلویزیون، تلافی ماجرای دعوت ناصر ملک مطیعی به تلویزیون و پخش نشدن آن برنامه است. سلطان با همان صراحت خاص خودش در این مورد صحبت می کند: «بیچاره… خیلی دلم برای ناصرخان سوخت. خیلی حیف شد. حتی برنامه اش رو پخش نکردن و نگذاشتن که اون به آرزوش برسه. نمی دونم… شاید چون سر ماجرای ناصرخان (ملک مطیعی) اون برنامه شده ما رو دعوت کردن. اصلا چه ایرادی داره که یه سری ها مثل ناصرخان برن تلویزیون؟! اینها برای این مملکت زحمت کشیدن و مردم رو دوستشون دارن.»
بعضی ها نگران این بودند که در مورد پخش مصاحبه مهاجرانی و پروین هم مشکلاتی به وجود آید: «به جان خودم اگه طوری بشه و چیزی رو کم و زیاد گفتی، دیگه پام رو نمی ذارم تلویزیون. اگه قبول کردم که بعد از قضیه ناصرخان به تلویزیون برم، فقط به خاطر حشمت مهاجرانی و احترامیه که برای شون قائلم.»
سلطان که عصر دیروز خودش را برای رفتن به برنامه نود آماده می کرد، قصد داشت تا با استفاده از تریبون پربیننده این برنامه حرف هایی را بزند که مدت هاست در دلش جای داره. هرچند سلطان به خاطر ماجرای شنل و بعضی از رفتارهای هدایتی از او دلخور است ولی همه می دانند که علی پروین خیلی با معرفت تر از این حرف هاست: «اگه پا بده می خوام در مورد هدایتی هم صحبت کنم. بنده خدا الکی گرفتار شد. من کاری به یه سری چیزا ندارم ولی این بنده خدا خیلی برای پرسپولیس زحمت کشید. حقش نیست که اینجوری باهاش برخورد بشه و همه یادشون بره. من مثل بعضی ها بی معرفت نیستم و کمک های هدایتی به پرسپولیس رو یادم نمی ره.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یادداشت شیرین ملک مطیعی بر جشن روز سینما؛ دیر آمدی ای نگار سرمست
- توضیح روابط عمومی ساترا درباره برنامه عادل فردوسیپور در آپارات
- گزارشگری فردوسیپور ممنوع شد؟/ مدیرعامل فیلیمو فایل صوتی منتشر کرد
- وداع رسمی عادل فردوسیپور با صداوسیما با تیتراژی ۹۰ ثانیهای
- چرا تلویزیون از مجریانش مراقبت نمیکند؟/ افول ناگهانی ستارههای تلویزیونی؛ همچنان پرسش برانگیز
- آقای جبلی! صراحت بیشتری داشته باشید /یک بار برای همیشه تکلیف ۹۰ را مشخص کنید
- چرا فردوسی پور کنار گذاشته شد؟ محمد سرافراز: مدیر شبکه ۳ خواست خودی نشان بدهد ۹۰ را تعطیل کرد
- مدیر مخالف عادل فردوسیپور از شبکه ۳ رفتنی شد؟/ شبکه ۲ یا سیما فیلم در انتظار فروغی
- وقتی فردوسیپورها نباشند…
- عادل که نباشد علیفر الگو می شود!
- چرا عادل فردوسیپور، محبوبِ سینماگران است
- معرفی برگزیدگان جشنواره بینالمللی فیلمهای ورزشی ایران/ فوتبال ۱۲۰، بهترین برنامه ورزشی از نگاه مردم
- ساترا اجازه پخش برنامه علی کریمی درباره انتخابات فوتبال را نداد
- بخشهایی از مراسم اختتامیه جشنواره که در پخش زنده تلویزیون به نمایش در نیامد + عکس
- فردوسیپور عذرخواهی کرد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





