فیلم «آگا» به کارگردانی میلکو لازارف که در جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۸ حضور داشت در جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمیآید.
به گزارش سینماسینما، فیلم «آگا» محصول مشترک بلغارستان، آلمان و فرانسه که در جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۸ به نمایش درآمده بود در ادامه حضورهای جهانی خود به ایران میآید تا در بخش مسابقه بینالملل سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به رقابت بپردازد.
طبق آخرین هماهنگی ها قرار است میلکو لازارف کارگردان و وسلکا کیریاکووا تهیهکننده فیلم نیز به ایران سفر کنند و مراسم معرفی فیلم قبل از نمایش در پردیس چارسو با حضور هر دو فیلمساز انجام میگیرد.
«آگا» داستان نانوک و سدنا است که بر اساس سنتهای نیاکانشان در سرزمینهای پوشیده از برف قطب شمال در یک یورت (خیمه کروی مردمان مناطق سردسیر) زندگی میکنند. آنها در این سرزمین دستنخورده و متروک مثل آخرین انسانهای کره زمین به نظر میرسند. به هر حال شیوه سنتی زندگی نانوک و سدنا بهتدریج در حال تغییر است و این امری اجتنابناپذیرست چون شکار هر روز سختتر میشود و حیوانات پیرامون آنها به دلایل نامعلومی میمیرند و آب شدن یخها، هر سال زودتر از قبل اتفاق میافتد. چینا که دایم به آنها سر میزند، تنها پیوند آنها با دنیای بیرون و دخترشان آگا است که به خاطر عداوت خانوادگی، مدتها پیش از آنها جدا شده است. سدنا بیمار میشود و نانوک برای تحقق آرزوی او تصمیم به سفری طولانی میگیرد تا آگا را پیدا کند.
میلکو لازاروف کارگردان «آگا» فعالیتهای سینماییاش را با تدوین یک مستند کوتاه و سپس تجربه سِمَت مدیر تولید آغاز کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۳ اولین فیلم بلندش را با عنوان «بیگانگی»(Otchuzhdenie) ساخت؛ درامی ۷۵ دقیقهای که در محافل هنری مختلفی مورد توجه قرار گرفت و از جشنواره ونیز همان سال، دو جایزه را برای کارگردان جوان و جاهطلب بلغارش به ارمغان آورد. در سال ۲۰۱۸، دومین فیلم بلند او یعنی «آگا» به عنوان آخرین فیلم بخش رسمی جشنواره بینالمللی برلین در بخش خارج از مسابقه به نمایش درآمد.
میخاییل آپروسیموف، فئودوسیا ایوانووا، گالینا تیخونووا و سرگئی ایگوروف، نقشهای اصلی فیلم را بازی کردهاند.
آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار میشود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- نقدی بر فیلمهای کوتاه باکس شیراز در جشنواره جهانی فیلم فجر
- معرفی داوران چهار بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- چهل و سومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آثار بخشهای چشمانداز و زیتون شکسته معرفی شدند
- برنامه نشستهای چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر منتشر شد
- جشنواره جهانیِ فیلم فجر در شیراز؛ جشنواره ثبات میخواهد
- اعلام آثار راهیافته به ۲ بخش جشنواره جهانی فیلم فجر
- اولین نمایش «مرد خاموش» در ایران؛ تیزر رونمایی شد
- داوران ایرانی معرفی شدند؛ افتتاح جشنواره جهانی فیلم فجر با فیلمی از عباس کیارستمی
- معرفی فیلمهای ایرانی حاضر در جشنواره جهانی فیلم فجر
- دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر مطرح کرد: نوری بیلگه جیلان در تیم داوری/ حضور ۸ فیلم ایرانی در بخش رقابتی
- شیراز در آستانه یک آزمون تاریخی؛ ۱۰ مطالبه برای برگزاری یک «جشنواره واقعی»
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





